גרף

בדויטשה יוצאים נגד הספקולציה המרכזית כעת לראלי של השבועיים האחרונים

ה-S&P500 האמריקני אמנם איבד אתמול גובה, אבל זה היה אחרי קפיצה של 6.5% מהשפל 
מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה דויטשה בנק

בשבועיים האחרונים רשם מדד ה-S&P500 האמריקני קפיצה אגרסיבית של כ-6.5%, זאת לאחר פתיחה מזעזעת של שנת 2016. השאלה היא כמובן, האם זה רק תיקון מעלה לקראת המשך נפילות, או שראינו תחתית אחרונה. לא מעט סוחרים סבורים שמהלך העליות האחרון הוא לא יותר מ'שורט סקוויז', כלומר לחץ מעלה טכני של סוחרים שרוצים לצאת מפוזיציה.

הספקולציות על שורט סקוויז היו כ"כ חזקות, עד שבדויטשה בנק בחרו להוציא התייחסות לעניין. בענקית הבנקאות אומרים כעת בצורה חד משמעית - זה לא המקרה. לדברי האנליסטים של דויטשה, עוד לפני הראלי של השבועיים האחרונים מנהלי הקרנות בארה"ב היו בעמדת 'ניטרלי' על שוק המניות האמריקני ולא בעמדת 'משקל חסר'. כעת, לפי דויטשה, מנהלי הקרנות עברו למצב של 'לונג' ממצב של 'ניטרלי'. כלומר שורט סקוויז לא היה פה. 

בדויטשה טוענים כי מהלך העליות האחרון התרחש במקביל למספר נתוני מאקרו חיוביים לגבי הכלכלה האמריקנית (כמו שוק העבודה, המכירות הקמעונאיות והתפוקה התעשייתית). בדויטשה סבורים כי המשך נתונים טובים, זה דבר שכעת מאוד תלוי בדולר. במידה והמטבע האמריקני ישאר יציב או אולי ייחלש - זה יספק רוח גבית חזקה. בנוסף, מסבירים בדויטשה, כי הראלי האחרון מגיע במקביל להפעלת תכנית רכישה עצמית מצד חברות במדד ה-S&P500, זאת כאשר אנחנו נמצאים לקראת סיום עונת הדו"חות. נזכיר כי לפני קצת יותר מחודש חתכו בדויטשה את מחיר היעד ל-S&P500 במעט, אך העמידו אותו על 2,200 נק', אפסייד משמעותי מאוד ביחס למחיר הנוכחי (1,921 נק'). 

המדד בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סטגפלציה 24/02/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    בנק מלא באגחים רעילים שאף אחד לא יודע מה היקפם מפרשן את השוק.מי שמתיחס למה שנאמר בעיתונות הכלכלית ישאר בלי מכנסיים.
  • 2.
    י 24/02/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    אני אלחם בכם מעכשיו בכל כוחי בכוח המחשבה חכו חכו
  • 1.
    לשוק לא אכפת שדויטשה מקווים ל 2,200 (ל"ת)
    ג 24/02/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.