ראלי בוול סטריט: מדד ה-S&P500 זינק 1.5% - סקטור האנרגיה תמך במדדים

אחרי שרשמו את השבוע הגרוע ביותר מאז אוגוסט, המדדים פותחים את השבוע עם מסכים ירוקים
מתן בן ברוך | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ב') המסחר הראשון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. המסחר התנהל על רקע אירועי הטרור הקשים בפריז ביום שישי האחרון כאשר בינתיים, לפחות מבחינת הבורסות, אין השפעה ממשית על שוקי המניות אך נציין את מניות התעופה והתיירות שהיו תחת לחץ מכירות בעיקר בשל החשש מהאטה בתיירות. מן העבר השני, העלייה במחירי הנפט היום, הביאה לעליות נאות בסקטור האנרגיה בוול סטריט ותמכו במדדים.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.38%, ה-S&P500 טיפס 1.49% והנאסד"ק עלה 1.15%

נזכיר שביום שישי האחרון, מדד ה-S&P500 איבד 1.1% ובכך השלים את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז חודש אוגוסט וזאת לאחר שישה שבועות רצופים בהם המדד, יחד עם שאר המדדים המובילים בוול סטריט רשמו עליות. בשוק עדיין מאמינים כי הפדרל ריזרב יעלה את שיעור הריבית כבר בדצמבר הקרוב ובשוק החוזים בשיקאגו מעריכים זאת בסבירות של 64%.

ביומן המאקרו לא התפרסמו היום נתונים מהותיים מלבד מדד הייצור של האמפייר סטייט לחודש נובמבר שרשם קריאה מאכזבת - ירידה של 10.74 נק' זאת לעומת הצפי שעמד על ירידה של 6 נק'. המשקיעים מצידם, כבר לוטשים עיניים אל יום רביעי הקרוב, אז יתפרסמו פרוטוקולי הפדרל ריזרב.

מניות במרכז

וולט דיסני (סימול: DIS), בית ההשקעות Guggenheim חותך את המלצתו למניה מהמלצת "קנייה" להמלצה "נייטרלית". בבית ההשקעות מציינים כי לאחר העליות האחרונות במניה, המניה נסחרת כעת בשווי הוגן.

גולדמן סאקס (סימול: GS), על פי טפסי ה-13F של ברקשייר האת'אוויי, חברת ההחזקות של וורן באפט מכרה נתח של 13% מההשקעה שלה בבנק ההשקעות האמריקני.

סחורות

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ותו לו (ל"ת)
    ראלי אורלי 16/11/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ריבית 16/11/2015 22:07
    הגב לתגובה זו
    השוק יצלול לפחות 10% תוך יום יומיים
  • 5.
    שוק המניות אוהב דם!!! יש דם ברחובות תקנו מניות (ל"ת)
    כתבן משועמם 16/11/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מוטי 16/11/2015 20:22
    הגב לתגובה זו
    אתם באמת מאמינים שהכרזה כזו או אחרת מפיע? די להיות עדר!!! אין דבר כזה "כוחות שוק" יש דבר שנקרא "הגדולים תמיד ידפקו את כולם". הידד לנבלות ממשפחות ההון בכל העולם!!! הידד לעדר שנשאר עדר כבר אלפי שנים ובפרט בימינו!!!
  • 3.
    צביקה 16/11/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
    בכול העולם הם תחת לחץ מכירות אז איך זה שאלעל עלתה נכון שהנפט ירד אבל יש כוחות שוק בענף התיירות
  • אלכס 16/11/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
    וישראלים מעריכים שיותר ישראלים יפנו דווקא אליה על חשבון חברות אחרות בזמנים של פחד מטרור. רק השערה, אין לי מושג אם זו הסיבה
  • צביקה 16/11/2015 22:11
    התכוונתי לירידה בתיירות לאירופה בכמות הטיסות ללא קשר לחברת תעופה זו או אחרת הרבה מעדיפים לא לטוס בתקופה הקרובה
  • 2.
    טרור ובורסות 16/11/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    דעה אישית. צרפת מודיעה רשמית על מצב מלחמה. הכותרות זועקות ושואולים האם מתחילה מלחמת עולם שלישית. הולכים למפולת גדולה השבוע לדעתי
  • 1.
    חוזי 16/11/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    הזהב מזנק, והפחד מעליית ריבית השבוע מרחף
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: