מנהל אחת הקרנות המצליחות של השנה: מניות? זה הזמן "לצאת מהשולחן"

מה מטריד את מנהלי ההשקעות האמריקניים? ומה יגרום לדיוויד טפר לחזור אל השוק?
אלמוג עזר | (19)
נושאים בכתבה וול סטריט

בחודש האחרון מדדי וול סטריט סבלו מתנודתיות חדה יותר מן הרגיל. כמו כן, ירידות השערים שהופיעו בשבוע שעבר בניו יורק גורמת לחלק מאותם המדדים להציג תשואה שלילית מתחילת השנה.

לאור תוצאות אלו, ישנם מנהלי השקעות שמבקשים ממכם לקרוא בין השורות ולהקטין את תיק ההשקעות שלכם. דייויד טפר (DAVID TEPPER), אחד ממנהלי קרנות גידור הידועים יותר בארה"ב, טוען שבכל הנוגע להשקעה במניות - זה הזמן "לצאת מהשולחן".

בראיון ל- CNBC, מייסד Appaloosa Manangement טוען שהצפי בשוק לתשואות בשנה הקרובה והבאה מוגזמים בארה"ב. זאת לאור צמצום שולי הרווח של החברות הציבוריות וחוסר השקט שמגיע מסין והשווקים המתעוררים כאשר יתרות החוץ שלהן ממשיכים להדלל. 

"אני לא שוורי כמו שהייתי רוצה להיות בגלל ההשקפה שלי על צמיחת הרווחים, יש לי בעיות עם המכפילים הגבוהים" אמר טפר. לדבריו "להוריד מעט כסף מהשולחן (לצמצם השקעה) בשלב זה - תהיה החלטה לא רעה".

"אם אתה משקיע ממוצע, לאורך הזמן אתה תקבל תוצאות לא רעות בשוק המניות. אני לא מדבר כרגע על קריסה בשוק ההון או תמחור בעייתי ממשי, אלא מדובר בשוק שאמור לתקן. השאלה שנותרה היא רק כמה?"

נציין שמאז שנת 2011, שוק המניות בוול סטריט לא חווה תיקון של 10% או יותר. לדברי טפר אם היה נתקל בתיקון של 20% או 15% הוא היה נכנס לשוק. 

השנתיים האחרונות לא היו השנים של קרנות הגידור. אלו גמגמו בשנת 2015 ובשנת 2014 נרשמה כמות הקרנות הגדולה ביותר שנסגרה מאז המשבר הכלכלי. קרן אפלוסה היא אחת מהמרוויחות הגדולות של השנה עם עלייה של כ-12% לאחר דמי ניהול עד אוג' השנה. בשנת 2014 הקרן הניבה תשואה של 2.2% בלבד. 

טפר אוהב את מניית אפל, שטוען בהווה הינה מתומחרת בזול. כמו כן מכר באחרונה את אחזקות הקרן בעליבאבא. 

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אריאל 11/09/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    מטומטמים!
  • אתה כנראה המטומטם הגדול ! 00 כזה גדול (ל"ת)
    לא מבין כלום. ו... 11/09/2015 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יש גם אופטימיות 11/09/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    ג"וזף קרינקורן שציטוט של בסקירתכם היומית למסחר בוולסטריט טוען אחרת לגמרי ! נותן אפסייד של 15% לדאו גונס וקובע שיאים חדשים לוולסטריט ביין היתר לשאר המדדים . אגב . ישנם לא מעט מומחים ובנקי השקעות שמשדרים אופטימיות מוחלטת וטוענים להגדיל מניות בתיקים . ולסיום קרנות גידור מעולם לא היכו את השוק או ניבאו תחזית קולעת . חלקם הגדול לא הדביק תשואה וחלקם התפרקו או פשטו רגל - לעומת בנקי השקעות שדי מדייקים בתחזית שלהם
  • ל6 11/09/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    הוא נותן אפסייד 15. אני נותן דאונסייד 78.
  • 5.
    בוגר 2008 11/09/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    כל זמן שלא תהיה החלטה על העלאת ריבית בארה״ב השוק ימשיך להיות תנודתי. אחרי ההחלטה תהיה ירידה וזאת תהיה ההיזדמנות להכנס. ( ירידה של עוד כ-7%-8% )
  • לבוגר 11/09/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    או 70 80?
  • 70-80... (ל"ת)
    נראה לי 11/09/2015 15:37
  • 4.
    אחות להשקעות 11/09/2015 10:52
    הגב לתגובה זו
    על סמך מה אתה מבסס את הערכות שלך . מאיפה האופטימיות בגלל סיפורי פוגי שמספרים לך בתקשורת .
  • 3.
    מה עשתה ? הקרן שלו 11/09/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    כיום הדעות חלוקות 70% בעד להשאר ולהגדיל בהדרגה . ו 30% להקטין חשיפה ולצאת . מה התשואה ? שהקרן שלו הניבה למשקיעים כשסין היתה בשיא הצמיחה . והמניות בעולם זינקו בעשרות אחוזים כולל בוולסטריט ..מה היתה ? עמדתו אז.. ומה התשואה ? שהשיג למשקיעים ...היום הוא נזכר "לצאת מהשולחן . זה לא חוכמה לייעץ כשישנה האטה מסויימת בסין .. האטה זו לא פשיטת רגל . וצפיה לצמיחה לינארית בכייון מעלה בלבד ללא אתנחתא בדרך . הוא הטעות הכי גדולה - למעשה לא קיים דבר כזה בעולם הככלי עסקי (ואם כן ישנו כזה אז מפוברק ) אז כיום כל אלה שרק לפני 7 חודשים היו בשיא האופוריה כולל הקרן שהוא מייצג . מתחילים לזמר זמירות חדשות לייעץ ולפזר פסימיות לכל כיוון
  • ל 3 11/09/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    לדעתי ואני קיצוני דווקא ב30%. הם התכוונו מן הסתם, ניפגש בס.פ 777. מב מוזר ולא ברור. איני מאמין שהתכוונו ל25 שלנו כי אז היו אומרים ניפגש ב666.
  • נעמה . צופה מהצד 11/09/2015 15:44
    כתבת שטויות כשאינך מבין דבר היה עדיף לו שתקשיב ממביני עניין
  • 2.
    שוקו 11/09/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    אחד אומר עליות, שני ירידות שלישי דשדוש. אחד אומר למכור, שני לקנות, שלישי לשבת בצד ולהמתין. האמת היא שאף אחד לא יודע. הכל יכול להיות. השוק יכול להיות עוד שנה פחות 30% מהיום, וגם 30% יותר מהיום, שניהם אפשריים כמעט באותה מידה. בטווח הארוך מאוד השווקים כנראה יעלו והדרך לשם תהיה רצופה נסיקות ומהמורות.
  • הכריש האדום מהדרום 14/09/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    תמיד השוק יכול או לעלות או לדשדש או לרדת. כמובן שחלק מ"המומחים" יצדקו לו ידעו בודאות לא היו מספרים לאף אחד
  • לשוקו 11/09/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    בדיוק 30 או 89 למטה. מ'כפת לך מה אומר הראשון השני והשלישי ואני שמעתי שגם השביעי והמאה שלושים ושבעה אומר משהו. אז קח את גורלך בידיך והאמן רק לעצמך.
  • 1.
    דוקטור להשקעות 11/09/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להכנס לשוק האמרקאי לא לפחד השוק בדרך לפריחה
  • מסכים עם הכתוב (ל"ת)
    חי 11/09/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
  • מי זאת 11/09/2015 12:27
    אני דווקא כן מפחד מהפרחות. אוהב אותן ענוגות ועדינות ובתוליות וחמודות ויפות וצנועות.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: