לאחר שנתיים בחברה: פרופ' יצחק פטרבורג נבחר ליו"ר דירקטוריון טבע

פרופסור יצחק פטרבורג הצטרף מחדש לדירקטוריון של טבע ב-2012 , לאחר שעזב את החברה בשנת 2010
אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה טבע

חברת טבע הודיעה היום (ד') שהדירקטוריון בחר בפרופ' יצחק פטרבורג ליו"ר החדש. המינוי יכנס עם תחילת השנה האזרחית החדשה. פטרוברג יחליף בתפקידו את דר' פיליפ פרוסט שהודיע מכבר על תוכניתו לעזוב את התפקיד בו הוא מכהן בתחילת השנה. כמו כן הודיע פורסט כי הוא מסרב להציב את עצמו מחדש ליו"ר הדירקטריון לאחר עזיבתו.

ב-2010-2011 כיהן פטרבוברג כסמנכ"ל בכיר בטבע בתחום מוצרים ממותגים גלובליים והיה אחראי על התרופות הייחודיות, מו"פ וניהול צבר המוצרים. פרופסור פטרבורג כיהן בין השנים 2003-2005 כנשיא ומנכ"ל חברת סלקום ישראל בע"מ, חברת טלקומוניקציה מובילה.

פיליפ פרוסט הגיב למינוי כך" לאחר חיפוש אינטנסיבי אנו בטוחים שפטרבורג יספק מנהיגות וחזון בכדי לחזק את חברת טבע בשוק התרופות העולמי. מה שיעמוד לזכותו הוא הניסיון שלו בטבע ובניהול מערכות בריאות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יהואש 27/11/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    כמו ברוב המיקרים - עוד אחד מהמקורבים/קליקה בחירה הזויה/אומללה בדומה למינוי המנכ"ל האחרון תפרידו ביצועי המניה השנה ובהמשך - אין ולא יהיה לכך קשר , ההובלה בידי 2 הזויים
  • 2.
    דן 26/11/2014 20:56
    הגב לתגובה זו
    הכללית נכנסה לחובות ענק בתקופתו בשנתיים בסלקום לקח 20 מליון שקל פיצויים ועכשיו.......
  • 1.
    דק דק 26/11/2014 19:47
    הגב לתגובה זו
    יש להם מנכ"ל ודירקטוריון על הפנים תראו לאן הגיעה החברה של המנכ"ל הנוכחי ותבינו לאן זה הולך
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.