מניית היום: מזנקת קרוב ל-22% בוול סטריט על רקע הצעה למיזוג ענק

ספקית הבשר הגדולה בעולם, JBS, הגישה הצעה לרכישת ספקית המזון Hillshire Brands, תמורת 5.6 מיליארד דולר. המניה מגיבה בחדות
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה וול סטריט

שוק המזון האמריקני גועש. ספקית הבשר הגדולה בעולם, JBS הברזילאית, שיגרה הצעה לרכישת ספקית מוצרי המזון Hillshire Brands (סימול: HSH) תמורת 5.6 מיליארד דולר, זאת במטרה להרחיב את קו ייצור הבשר שלה ולשבש עסקה נפרדת שהגישה הילשייר לרכישת Pinnacle Foods (סימול: PF). אם נדייק, ההצעה של JBS הגיעה מחברת הבת שלה, Pilgrim s Pride (סימול: PPC). בתגובה לדיווח, מניית הילשייר מזנקת קרוב ל-22%, מניית פילגרים קופצת ב-3.5% ומניית פינקל פודס צוללת מעל 6%.

ההצעה משקפת להילשייר מחיר מניה של 45 דולר, כלומר פרמיה של מעל ל- 20% ממחיר הנעילה האחרון שלה שעמד על כ-37 דולר. כעת נסחרת המניה סביב מחיר של 45.1 דולר ומרכזת מסחר עצום של 28.93 מיליון דולר - יותר מפי 10.5 מהמחזור הממוצע במניה שעומד על 2.71 מיליון מניות. שווי השוק של החברה כעת מסתכם בכ-5.53 מיליארד דולר.

חברת המזון הברזילאית JBS, הוציאה כ-17 מיליארד דולר על רכישות בעשור האחרון בכדי לגבור על מתחרתה הגדולה Tyson Foods (סימול: TSN). החברה ממשיכה לפעול באגרסיביות וההצעה האמורה מגיעה תוך פחות משנה מאז הרכישה האחרונה שביצעה. רק בשבוע שעבר אמר מנכ"ל החברה, ווסלי בטיסטה, כי החברה תמשיך להתרחב באמצעות רכישות נוספות וכי היא מזהה הזדמנויות בשוק.

כאמור, ההצעה הנוכחית מותנית בחיסולה של הצעת הרכש שהציעה הילשייר לפילגרים תמורת כ-4.3 מיליארד דולר. בפילגרים מסרו היום כי נציגי החברה נפגשו עם נציגי הילשייר בחודש פברואר וכי הם חושקים ברכישת החברה כבר הרבה זמן. גורמים בפילגרים מסרו כי אם העסקה תצא לפועל היא תיסגר ברבעון השלישי של השנה ותמומן על ידי שילוב של גיוס חוב חדש ומזומן הקיים בחברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.