לא תאמינו איזה תשואות הציגו קרנות הגידור בארה"ב מתחילת השנה

מחקר חדש אשר התפרסם על ידי Preqin בחן את התשואות אשר רשמו קרנות הגידור מתחילת השנה והתוצאה מאכזבת
דניאל קביליו |
נושאים בכתבה וול סטריט

אם נסכם במילה אחת את הביצועים של קרנות הגידור בארה"ב מתחילת השנה הנוכחית המילה תהיה "אכזבה". מחקר אשר התפרסם היום על ידי חברת המחקר Preqin מצא כי בדומה למשקיעים הקטנים בארה"ב, ואולי אף יותר מהם, קרנות הגידור פשוט לא מצליחות להציף ערך השנה. המחקר מראה כי הקרנות סובלות מ'תחילת השנה' הגרועה ביותר מאז שנת 2008.

קרנות הגידור גירדו למשקיעים תשואה של 1.23% בלבד כשבתחילת השנה השווקים המתעוררים היכו וכעת סקטור הטכנולוגיה האהוב מכביד על המנהלים. לצורך השוואה, ברבעון הראשון של 2012 קרנות הגידור סיימו עם תשואה של 6.07% ואת הרבעון הראשון של 2013 הן סיימו עם תשואה של 3.76%.

"החודשים ינואר ומרץ היו בסימן אדום, רק בחודש פברואר הצליחו הקרנות לסיים עם תשואה חיובית של 1.76%. חודש פברואר איזן את התשואות השליליות אשר נרשמו בחודשים המדוברים" נכתב על ידי Preqin.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.