אדום כהה: הדאו צלל 1.8% והשלים את השבוע הגרוע זה שנים, הנפט ב-57 דולר

בשעת המסחר האחרונה הוחרפו הירידות באופן משמעותי. ה-S&P500 איבד 1.6%. מניית אקסון מובייל ירדה 2.9%
אלמוג עזר | (13)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסות וול סטריט ננעל בירידות שערים חדות כאשר הדאו ג'ונס משלים ירידה שבועית של 3.8%, השבוע הגרוע ביותר מאז נובמבר 2011. הירידות קטעו רצף שבועות חיוביים שנמשך מאז סיום התיקון החריף בחודש אוקטובר האחרון. הנפט צלל כמעט 4% למחיר של 57 דולר לחבית והשלים נפילה שבועית של 12% (וירידה של 25% ב-3 שבועות).

המנוע העיקרי לירידות השערים היה המשך הצלילה במחירי הנפט שגרמו לחולשה בשווי מניות חברות הנפט והגז. תוך כדי המסחר פורסם מדד המחירים ליצרן שהציג המשך ירידת מחירים בארה"ב ומדד מישיגן שהציג שיא בבטחון הצרכני באמריקה מאז 2007.

היום הדאו ג'ונס ירד 1.79%, ה-s&p 500 נחלש 1.62% והנאסד"ק צלל 1.16%. בסיכום שבועי מדד הדאו ג'ונס ירד 3.6%, ה-S&P 500 ירד 3.4% והנאסד"ק ירד 2.5%.

יומן מאקרו

מדד המחירים ליצרן- בד בבד עם פרסום מדד המחירים לצרכן, יפורסם מדד המחירים ליצרן. הצפי היה לירידה של 0.1% בחודש נובמבר ועלייה כוללת שנתית של 1.4% עם זאת מדד המחירים הכולל לחודש נובמבר ירד 0.2%. הצפי למדד מחירי הליבה ליצרן היה לעלייה של 0.1%, אך המדד נותר דומה לחודש אוקטובר.

מדד הצרכנים של מישיגן- המדד שבודק את בטחונם הכלכלי של 500 צרכנים בארה"ב והצפי שלהם לעתיד לבוא, הציג את התוצאות הגבוהות ביותר מזה 8 שנים. נציין כי השילוב בירידת מחירי הנפט והתעסוקה הגבוהה במדינה מצביע על עליית משכורות ריאלית במדינה.

מניות בכותרות

וול מארט (סימול: WMT )- ענקית הקמעונאות הורידה את מחיריה למוצרי אפל אייפון 6 ב-50$ אל מחיר של 229 דולרים. מניית החברה עולה 1% בשלב טרום המסחר, אך במסחר תיקנה את העליות אל ירידה מינורית של 0.02%.

אקסון מובייל (סימול: XOM )- החברה הגדולה בעולם לחיפושי נפט וגז ממשיכה לסבול מירידות מחירי הנפט. מניית החברה כבר נסחרת בשפל שנתי של 86.6 דולרים בעקבות ירידה של 2.9% במסחר.

גו-פרו (סימול: GPRO )- ג'י פי מורגן העלו את מניית החברה לאחזקת יתר מאחזקת שוק. זאת בעקבות הירידות האחרונות במחיר המניה, אך היום מניית החברה עלתה 0.78% במסחר.

סחורות

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דוד 13/12/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/398903
  • 10.
    דוד 13/12/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    מתנהגת בדיוק כמו מניית טבע לפני הפריצה !!!!
  • 9.
    ארביטרז שלילי 1% מחר קריסות 2.5% במעוף (ל"ת)
    פתיחה טורקית 13/12/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ירון 13/12/2014 07:11
    הגב לתגובה זו
    מחיר הנפט ירד לדעתי אל מתחת ל- 50 דולר. יש מלחמה אמיתית בין ערב הסעודית לארה"ב. בנוסף- לקסם חוזה נפט יש 2 תעודות סל. האחת מנוטרלת מטבע והשניה לא .
  • 7.
    נפט מתחת ל 60 דולר אוייבינו קורסים. (ל"ת)
    מיקי 13/12/2014 03:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שמשון הגיבור 13/12/2014 08:56
    הגב לתגובה זו
    יעלה 3%.כל המנתחים טכניים שאמרו שהמעוף יגיע לשער של 1500 חחחחח ....ליצנים. לא צריך להעות מומחה כדי לדעת שיהיו ירידות חזקות.פשוט לפתןח שורט,לחכות חודש ואז לצאת עם רווחים יפים.פשוט וקל.שבוע טוב.ושוב-אני מלך!@@@!@
  • 5.
    מבין עניין 12/12/2014 23:57
    הגב לתגובה זו
    משהוא מתבשל שם???!!!
  • 4.
    שאיטלייה בוערת!האנושות תבער!דיי לסנקציות!! (ל"ת)
    המהדי האימם 12הנסתר 12/12/2014 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יום ראשון נפגש ל- REMATCH (ל"ת)
    סוחר מעוף 12/12/2014 17:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נועםדבורה 12/12/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
    תעודת הסל קסם חוזה נפט לא מגלמת את השווי האמיתי של המחיר לנפט השווי האמיתי היה צריך להיות לפחות שער 2050 היא לא יורדת בהתאם משהוא פה לא הגיוני אני מושקע משער 2400 ומופסד כמעט 30 אחוז ואיך שזה נראה היא בדרך לשער 1500 מי שלא בפנים שימתין עד לסוף הכתבות על חוזי הנפט שיהיה בהצלחה
  • שווה בדיקה 13/12/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    תבדוק אם התעודה שיקלית או צמודה גם לדולרהנפט יורד והדולר מקזזלא בדקתי
  • 1.
    jesus בשמיים עד!התקשרתי אפילו לFED!מתוך קנאה לא מג (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 12/12/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
  • שמעון 13/12/2014 18:42
    הגב לתגובה זו
    יהיה קאלי עוצמתי פשוט כל מי שעל הגדר מחמם מנועים כל מי שימכור מחר יצבוט את עצמו חזק מחזורים גדולים היו השבוע זה לא צחוק המדד יגיע ל1514 עד סוף שנה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: