מגמה מעורבת בארה"ב: הדאו ירד בפעם השישית, הרצף הארוך ביותר בשנת 2014

איביי איכזבה וצללה 4.7%, נטפליקס צנחה 19%, אפל הציגה אייפד חדש ונחתכה 1.3%, מחיר הנפט דווקא עלה 1%
שרות Bizportal | (19)
נושאים בכתבה וול סטריט

המדדים המובילים בבורסת וול סטריט סגרו היום (ה') במגמה מעורבת. המדדים פתחו את יום המסחר בירידות שערים חדות, אך ככל שחלף היום,המסחר התאפיין במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס רושם את ירידת השערים היומית השישית ברציפות. אתמול המדדים סיימו בירידות שערים חדות. ברקע למסחר פורסמו תביעות האבטלה בארה"ב ומדד הייצור בפילדלפיה שהציגו את חוזקה של כלכלת ארה"ב בתקופה הנוכחית. איביי שפרסמה את תחזית ההכנסות שלה להמשך השנה, איכזבה את המשקיעים וירדה 4.7% כמו גם חברת נטפליקס שהוסיפה פחות מנויים מהצפוי ברבעון האחרון וצללה 20%.

מדד הדאו ג'ונס ירד 0.15%, מדד ה-s&p 500 עלה ב-0.01% ומדד הנאסד"ק התחזק 0.05%

בנוסף לאיביי ונטפליקס, חברות מובילות נוספות בארה"ב המשיכו לפרסם את דוחות הרווח שלהן לרבעון השלישי של שנת 2014. מבין החברות הבולטות נזכיר את בנק ההשקעות גולדמן סאקס שדיווח לפני פתיחת המסחר על זינוק של 50% ברווחים וחברת גוגל שתדווח בסיום המסחר. כמו כן דלתא איירליינס דיווחה על רווחים וריכזה עניין, בעיקר בשל החולשה שמגלה ענף התעופה בשוק המניות בארה"ב-בעקבות החששות להתפרצות מחלת האבולה במדינה.

יומן מאקרו

תביעות ראשוניות לדמי אבטלה- כמדי יום חמישי בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסמה כמות המובטלים שדרשו לראשונה בשבוע האחרון דמי אבטלה. סך המובטלים הגיע לכדי 264 אלף תובעים חדשים, לעומת צפי של 290 אלף. המספר זה הינו הנמוך ביותר מזה 14 שנים. נציין כי בחודש האחרון, על פי מדידות משרד העבודה האמריקני, שוק העבודה צומח באופן משביע רצון. עם זאת, נראה כי האישוש על מצבו הטוב של שוק העבודה בארה"ב כבר אינו משפיע באופן חד על השווקים וכנראה שהוא מתומחר כבר במחיר המדדים.

מדד הייצור – פילדלפיה- בשעה 17:00 (שעון ישראל) הבנק המרכזי דיווח על מדד הייצור בפילדלפיה. המדד שמוגבל ליצרנים בלבד, ריכז עניין בשל התייחסותו לחודש הנוכחי (אוקטובר), חודש שבו החלו חששות מפני דעיכה בצמיחת הכלכלה הגלובלית. המדד חצה את הצפי המוקדם ב-3.5% אל 20.7 נקודות.

מניות במרכז

איביי (סימול: EBAY )- מניית החברה סגרה בירידות של 4.7%, למרות דיווח על רווחים בסך של 4.35 מיליארד דולרים ורווח של 68 סנט למנייה. איביי עמדה בצפי הרווחים שלה לרבעון החולף, אך תחזית ההכנסות שלה לרבעון הבא-4.95 מיליארד דולר לא עמדה בצפי המשקיעים שציפו לתחזית הכנסות של 5.16 מיליארד דולרים.

אפל (סימול: AAPL )- החברה הציגה בשעה 20:00 (שעון ישראל) אייפד חדש, שאמור ליצור עניין אצל המשקיעים ולהשפיע על רווחי החברה בעתיד לבוא. מניית החברה סגרה את המסחר בירידה של 1.31%.

אמריקן אקספרס (סימול: AXP )- ענק כרטיסי האשראי האמריקני דיווח על רווחיו לרבעון השלישי בשנת 2014. החברה הציגה עלייה של 8% ברווחים ל-1.5 מיליארד דולר או 1.4 דולר למניה. תוצאות הרווח היו מעל לצפי האנליסטים שחזו רווח של 1.36 דולר למנייה. מניית החברה סגרה את המסחר בירידה של 0.8%

גולדמן סאקס (סימול: GS )- החברה הציגה את תוצאות הרווח שלה בטרם פתיחת המסחר. הצפי הוא לרווח של 3.21 דולר למניה, החברה הציגה רווח של 4.57 דולר למניה, מציגה שוב את יכולת הרווח הגבוהה של החברה בסביבה משתנה. החברה צללה במסחר2.63%.

דלתא איירליינס (סימול: DAL )- ענף התעופה הוא הנפגע העיקרי עד כה מהחששות להתפשטות מחלת האבולה בארה"ב. במידה ושכיחות המחלה במדינה תחמיר, חברות התעופה יצטרכו לשנות את נהלי האבטחה באופן משמעותי. בסביבה האתגרית הזו, דלתא איירליינס דיווחה על ההכנסות שלה ברבעון הקודם שצמחו ב-7% (במידה ומנכים את העלויות החד פעמיות שנרשמו הרבעון בחברה) לעומת התקופה אשתקד. החברה ביצעה מהלך עלייה תוך יומי מרשים וסיימה בעלייה של 2.9%.

סחורות

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אבי פילוסוף 20/10/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    אולי תוכלו להיות מעודכנים לתאריך האחרון, הכל כאן בפיגור
  • 13.
    נוכלי המעוף הגיעו לא 16/10/2014 19:38
    הגב לתגובה זו
    מישהו מכוון את השוק גם שם?
  • 12.
    לא מאמין 16/10/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    אבל לא יעזור כלום, כדי לשלוט בשוק הוא צריך לקנות כ10 אחוז מהשווי של המניות בשוק או 20 אחוז מהרוב בעלי השווי הגבוה סוף ידחפו לו את כל המניות בשוק, רק מחריף את הבעיה, ויסות אמרנו?
  • 11.
    אהרון 16/10/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
    תיקון קל לפני הנפילה הגדולה ראו הוזהרתם הכול התחזות ומסך עשן . על תאמינו לכול אלה שאומרים שהשוק שוב לפני עליות
  • 10.
    74 שנים בבורסה מופסד על קסם שורט 95% (ל"ת)
    ברבוניה 16/10/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אני עדיין מופסד על קסם שורט הצילו !!!!!!!!!! (ל"ת)
    בבר 74 שנים בבורסה 16/10/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ביום ראשון תראה שיהיה פה ירוק בוהק (ל"ת)
    אייל גורביץ 16/10/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    וורן באפט 16/10/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    שום פחד בשווקים ושום בלאגן אנשים קונים אנשים מוכרים והכסף עובר ידיים אז דיי לבלבל את המוח הכל טוב ישר כוח ויאללה באבא תן בראש
  • 6.
    דוד 16/10/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    היום הבורסה בסי של הסי אין מיסחר ארון קבורה בבורסה הבורסה רק מדשדשת היום זה היזדמנות למימושים חזקים
  • 5.
    שירת הברבור בדרך למה קניתה קולים הברבור שר (ל"ת)
    דוד 16/10/2014 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אופנובנק 16/10/2014 19:57
    הגב לתגובה זו
    איזה באסה זה לרוץ אחרי החדשות ולהחליף כותרות ללא הרף. רגע "מפולת סוף הדרך" ורגע "חוזרים לעליות". לא מקצועי ולא אמין.תפסיקו לפזר פאניקה, יהיה לכם ולנו יותר רגוע.
  • אורי 16/10/2014 21:03
    הגב לתגובה זו
    מסכים לכתוב ב5כתבתי שהשוק יגמור בעליות
  • 3.
    אייךאייל אומר 1480 אני קנתי על המילה של אייל (ל"ת)
    אבי 16/10/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
  • פסיכיאטור 16/10/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    תבוא אלי ביום ראשון דחוף! !! המצב שלך על הפנים! !!!
  • מפקח על פסיכיאטרים מ 16/10/2014 19:48
    הפסכיאטר המדומה לא יוכל לקבל חולים, הוא ישב בחדר חשוך, לבד, ויבכה על הכסף שהיה ואיננו.
  • 2.
    ניורק מדממת אבל פו זה ארץ חלב ודבש אני קנתי קולים (ל"ת)
    אבי 16/10/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחיר הנפט בשפל יתרום לרווחיות החברות רבעון 4 (ל"ת)
    אנליסט 16/10/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
  • איציק 16/10/2014 22:17
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה יום ראשון.
  • הסגול 16/10/2014 23:45
    מה לא ברור
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: