עוד יום אדום בוול סטריט: הדאו ירד 0.68%, הלחימה בדאעש ברקע השפיעה

המסחר בבורסות אירופה נסגר בירידות שערים חדות, הזהב והנפט התייקרו, העולם חושש מהתלקחות במזה"ת
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה וול סטריט

פורסם לראשונה ב-15:52 23.09.2014 במסחר בוול סטריט, מדדי המניות המובילים ננעלו בירידות שערים ניכרות. הסיבה המרכזית למספרים האדומים היא התחממות הגזרה במזרח התיכון, לאחר שארה"ב, סעודיה, קטאר, ירדן ובחריין שיגרו מטוסי תקיפה אל עבר מעוזי דאע"ש בגבול הסורי עיראקי. גם ישראל תורמת למתיחות כאשר מזה שלושה עשורים, הופל מטוס סורי בתוך גבולות ישראל והחשש להתלקחות מקומית גובר. הדאו ג'ונס סגר בירידה של 0.68%, ה-s&p500 ב-0.58% והנאסד"ק ב-0.42%. הסנטימנט השלילי בארה"ב הוא המשך ישיר לירידות השערים בבורסות באירופה. זאת לנוכח ההודעה של משרד החוץ האמריקאי, על שינוי נוהל רישום של חברות אמריקאיות מחוץ לגבולות המדינה (). בגזרת המאקרו לא היו דיווחים משמעותיים ביום המסחר הנוכחי. מניות בכותרות פייסבוק (סימול: FB)-החברה תחשוף היום את פלטפורמת הפרסום החדשה ברשת החברתית. על פי הוול סטריט ג'ורנל, מערכת זו אמורה לשפר את יכולת הפרסום ברשת. מיקרוסופט (סימול: MSFT)-לאחר הדחייה של השקת קונסולת המשחק one Xbox בסין, הודיעה החברה לגיימרים הסיניים כי המוצר יושק לבסוף ב- 29 לספטמבר. גוגל (סימול: GOOG)-ג'וזף אלומניה, ראש הועדה להגבלים עיסקיים באירופה טוען כנגד החברה כי היא תצטרך לשפר את הצעתה לגישור כנגד הועדה, אחרת הן יאלצו להיפגש בבית המשפט. התהליך שעובר על חברת גוגל דומה לאותו תהליך שעברה בשנים הקודמות חברת מיקרוסופט. אפל (סימול: AAPL)-החברה הכחישה פרסומים על כך שהחברה מתכננת לסגור את שירות הסטרימינג שלה- beats music. סחורות החוזים על הזהב טיפסו 0.4% אל מחיר של 1,223 דולר לאונקיה. החוזים על הנפט עלו ב-0.8% אל מחיר של 91.6 דולר לחבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משרדי נטפליקס
צילום: Istock

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים

חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב

אלי שמעוני |

ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה  נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017.  אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות.  נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת.  באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית.  צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב.  למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים.  ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה.   למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.