ענקית ציוד תקשורת בינ"ל שוקלת לרכוש את חברת נוקיה - המניה עלתה 4.6%
על פי הפייננשל טיימס, התוכנית היא לרכוש את נוקיה ולהפוך אותה ליצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם. "השילוב יביא לסינרגיה"
עסקת ענק בדרך? הפייננשל טיימס מדווח הערב (ג') כי יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, Huawei, שוקלת לרכוש את נוקיה (סימול: NOK) ולהפוך אותה ליצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם. מניית נוקיה הוסיפה 4.6% ברקע לדיווחים הללו.
"אנחנו שוקלים את הרכישה, ייתכן והשילוב הזה יביא לסינרגיה. אנחנו מגיעים עם ראש פתוח" אמר ריצ'רד יו, יו"ר קבוצת הצרכנים העסקיים בחברה, לקראת ההשקה הנוצצת של הטלפון החכם האחרון שלה, Ascend P6, בלונדון.
- 3.סאם 18/06/2013 23:32הגב לתגובה זולא מצליח ליצור קשר איתך
- 2.בועז 18/06/2013 21:56הגב לתגובה זולא מסכים איתך,נוקיה בעמדת חולשה גדולה,עלויות יצור גבוהות ומכשירים לא מוערכים מספיק. הבעיה עם הרכישה היא השווי המוגזם הנגזר ממחיר המניה - 14.25 מליארד דולר, ומה עם פרמיה לבעלי המניות? יקנו בשמונה עשר מליארד - מוגזם בעיני
- 1.משקיע 18/06/2013 21:29הגב לתגובה זוהסינים יודעים בעיקר להשתלט או להעתיק. מכשירי הלומיה החדשים מתחילים לתפוס תאוצה באירופה, בארה"ב ובמזרח. תוך כמה רבעונים ונוקיה חוזרת לעצמה כיצרנית מובילה.
החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).
בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.
סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.
מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.
