מנית היום: איזו יצרנית משקפי שמש מזנקת 12.6% במחזור ענק?

החברה, שפרסמה את דוחותיה הכספיים ל-Q1, קיבלה עוד דחיפה בדמות העלאת דירוג ומחיר יעד. המניה עולה לשיא של שנתיים
ידידיה אפק |

חברת פסיפיק סאנוור (סימול: PSUN) דיווחה אמש על תוצאות חיוביות וטובות מהצפוי, ומנית החברה מזנקת היום 14% לשיא של שנתיים. למרות שדיווחה על הפסד של 14 סנט למניה, קיבלה חברת הביגוד והמשקפיים רוח גבית בהעלאת דירוג על ידי אנליסטים ב-Wedbush.

חברת האופנה דיווחה על הפסד של 24.2 מיליון דולר לרבעון, או הפסד של 14 סנט למניה ללא עלויות חד פעמיות. ברבעון המקביל בשנה שעברה דיווחה החברה על הפסד של 20 שנט למניה. הכנסות החברה עלו מ-162.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-169.8 מיליון דולר ברבעון הראשון. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, שציפו להפסד של 18 סנט למניה והכנסות של 166 מיליון דולר.

החברה דיווחה על כך שרווחים מחנויות הפתוחות לפחות שנה עלו ב-2%. נתון זה מעניין מכיון שהחברה סגרה עשרות חנויות בששנה האחרונה בניסיון לצמצם הפסדים. פסיפיק סאנוור סגרה את הרבעון האחרון עם 628 חנויות, לעומת 729 חנויות פתוחות לפני שנה.

כמו כן, הנהלת החברה עדכנה את תחזיות הרווח לרבעון השני לרווח של 2 סנט למניה עד הפסד של 5 סנט למניה. בתגובה לכך, האנליסטית בטי צ'ן מ-Wedbush העלתה את מחיר היעד ואת דירוג המניה ל"ניטרלי", וציינה שהחברה מראה סימנים של שינוי מגמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.