רגע לפני הדוחות: אנליסטים מקפיצים את אפל ל'קניה'; מה מחיר היעד?

"לפני הסיבוב הבא, כל נתון חיובי יכול לזרז את עליית המנייה קרוב ל-500 דולר". למרות הירידה האחרונה במחיר המניה מקווים האנליסטים לנצל את ה"חולשה" בה
שרות Bizportal |

BGC ו-Avondale מקפיצות היום (ב') את דירוג מניית אפל (סימול: AAPL) ל"קניה", יום אחד לפני שהחברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013. האנליסט קולין גיליס מ-BGC הזכיר במכתב ללקוחות את הירידה החדה לאחרונה במחיר המנייה ואמר שהשדרוג ל"קניה" נעשה בין היתר על מנת לנצל את "החולשה" במנייה. מניית אפל נסחרת כעת בעליות של 1.43% ל-396.1 דולר.

בד בבד, גיליס הוריד את תחזית מכירות ה-IPAD והאייפון לרבעון, וחתך את מחיר היעד למניה מ-550 דולר ל-500 דולר. "לפני הסיבוב הבא, כל נתון חיובי יכול לזרז את עליית המנייה קרוב ל-500 דולר" אמר גיליס.

"אפל היא המניה החמה ביותר היום בוולסטריט ולדעתי היא ההשקעה הטובה ביותר מתוך מבחר מניות הטכנולוגיה", הוסיף ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, המתמחה בהשקעות בתחומי הטכנולוגיה והמדיה החברתית, על דברי גיליס. גרינקורן מעניק לאפל המלצת קנייה במחיר יעד של 700 דולר למניה הגבוה בכ-75% ממחיר המניה היום.

לטענת גרינקורן, הנתון המהותי ביותר לגבי החברה, הוא קופת המזומנים השמנה שלה המכילה כ-170 מיליארד דולר כשמאידך אין לחברה חובות. נתוני המכירות וקופת המזומנים הדשנה, צפויים להוביל את אפל לחלוקת דיבידנד של 4% מהרווח במקום חלוקה של 2.5% עד היום. סיבה נוספת להשקיע באפל על פי גרינקורן היא העובדה כי אפל נסחרת במכפיל רווח של כ-8.6 לעומת ממוצע של 15 בשאר חברות הטכנולוגיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.