אין לזה סוף: גוגל פיתחה שיטה לעקוב אחרי פעולות המשתמשים - גם אם הם בכלל לא גולשים ברשת

המוצר החדש מאפשר למפרסמים לעקוב אחר הרכישות המקוונות של המשתמשים ולהתאים אותן להתנהגות שלהם באינטרנט ודומה באופן לא מפתיע למוצר של פייסבוק
סהר אביב |

ענקית הטכנולוגיה, גוגל (סימול: GOOG), לא ממשיכה להשקיע מאמצים אדירים על מנת לפתח מוצרים חדשניים בעלי טכנולוגיה מתקדמת. החברה הצליחה לפתח מוצר חדש בשם "Conversions API", המאפשר למפרסמים לעקוב אחר הרכישות המקוונות של המשתמשים ולהתאים אותן להתנהגות שלהם באינטרנט.

עד כה, יכלו המפרסמים להסיק כי כל מי שמחפש לדוגמא "שברולט", מתעניין ככל הנראה ברכישת רכב. אולם, למפרסמים יש שלל נתונים משלהם, המנותקים מהלקוחות הקיימים ולכן הם לא מסוגלים להשתמש בהם על מנת למקד את מודעות החיפוש. המוצר החדש שפיתחה גוגל, מאפשר למפרסמים להעלות מספרי טלפון ונתוני רכישה בחנויות, ולהשתמש במידע הזה על מנת למקד את הפרסומות שיופיעו הזמן החיפוש באמצעות DoubleClick, מערכת חיפוש המודעות של גוגל.

ההכרזה של החברה הייתה רזה בפרטים, אך אמרה כי "מפרסמים יוכלו להעלות מידע לחשבון עבור עסקאות בחנות, מעקב שיחות או פעילויות מקוונות אחרות". המוצר דומה באופן לא מפתיע למוצר של פייסבוק (סימול: FB) שמתאים את הפרסומות לקהל היעד ומאפשר למפרסמים להעלות רשימות של הלקוחות, לרבות כתובות דוא"ל וטלפונים. המוצר של גוגל צפוי להתחרות עם זה של פייסבוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה