מנהל צוות שירותי המיפוי של אפל פוטר; "בכדי לזכות מחדש באמון המשתמשים"
פרשת שירותי המפות של אפל (סימול: AAPL) מסרבת לגווע, כאשר היום מדווחת רשת בלומברג כי אפל פיטרה את ריצ'רד וויליאמסון, המנהל האחראי על שירות המפות של החברה. מקורבים לחברה מוסרים כי המהלך נעשה בכדי לזכות בחדש באמון המשתמשים המאוכזבים בשירות. וויליאמס, שפיקח על צוות המיפוי, פוטר על ידי סגן הנשיא הבכיר, אדי קיו. המקורבים מסרו כי קיו, שקיבל שליטה לידיו בחודש שעבר לאחר השינויים בדרג הניהולי, כבר מתייעץ עם עם מומחים חיצוניים לטכנולוגית מיפוי ומדרבן את ספקית המפות הדיגיטליות שעובדת בשיתוף פעולה עם אפל, לתקן ציוני דרך ונתוני ניווט שהיא חולקת עם שירותי המיפוי של החברה. הביקורת שהופנתה כלפי אפל כללה האשמות, לפיהן התוכנה החדשה אינה אמינה, המסלולים שמקבלים המשתמשים אבודים וחסרים נתיבי נסיעה המיועדים לתחבורה ציבורית בלבד. קיו מבקש לבנות את אמון הצרכנים אל מול הדו-קרב הגדל עם גוגל (סימול: GOOG), זאת למול הכוונה של גוגל לבנות אפליקציות הורדה שיתחרו באלו שקיימות במכשיריה של אפל.
פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע.
שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק.
מדד ה'גריד' וה'פחד'
באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (