התחרות מחריפה: אפל, בעלת נתח שוק של 60% במכירות הטאבלטים, החלה לייצר אייפד קטן
ספקי הרכיבים האסיאתיים של ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) החלו בייצור המוני של מכשיר אייפד חדש, יותר קטן מזה שקיים היום בשוק, לפי דווחים של הוול סטריט ג'ורנל.
אנשים המקורבים לעניין אמרו היום (ד') שכוונתה של אפל לייצר טאבלט קטן יותר נובעת מרצונה לספק מכשיר קטן וזול יותר על מנת להגדיל את התחרות מול יריבותיה, גוגל (סימול: GOOG) ואמזון (סימול: AMZN), אשר מציעות חלופות שכאלה לאייפד היחסית יקר של אפל.
לפי הדיווחים, שניים מהמקרובים אמרו כי הטאבלט החדש יהיה בגודל של 7.85 אינטש בתצוגת LCD ורזולוציה נמוכה יותר לעומת האייפד האחרון של החברה. לדבריהם, החברה הדרום קוראנית LG ויצרנית המסכים הטיוואנית AU אופטרוניקס החלו בייצור המסכים הקטנים יותר כבר בחודש שעבר.
רצונה של אפל להרחיב את מגוון מוצריה מגיעה בתקופה שבה התחרות גוברת מיום ליום בשוק שצומח בצורה חדה. מאז שיחרורו של האייפד הראשון, בגדול של 9.7 אינטש, המתחרים הציגו מכשירים דומים במספר גדלים, מפרטים טכניים ומחירים. רק בחודש יולי שיחררה גוגל את הנקסוס 7 במחיר של 199 דולר ובחודש שעבר השיקה אמזון את הקינדל פייר במחיר בסיסי של 159 דולר. לשם השוואה, האייפד החדש של אפל, אשר הושק במרץ, מתחיל מ-499 דולר.
לפי מחקר שנעשה על ידי IHS איי-סופליי, התחזית היא ששוק הטאבלטים העולמי יגדל בקצב של 85% השנה ויגיע ל-126.6 מיליון מכשירים. בשנה שעברה מכירות האייפד של אפל היו אחראיים ל-60% מכלל המכירות בעולם.