לקראת השיא של עונת הדוחות: לקנות או למכור את מניית אפל? האנליסטים חלוקים בדעתם

במדגם שנערך על פני 26 רבעונים בהם דיווחה החברה על רווחים עולה כי היא נוטה לעלות או לרדת בממוצע כ-4.78% ביום העוקב
דניאל פליישר | (1)

ענקית הטכנלוגייה ויצרנית הסלולר הגדולה אפל (סימול: AAPL) תפרסם מחר עם נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני של 2012, כאשר האנליסטים מתקשים לחזות את התוצאות לאור ההאטה הצמיחה בסין, אשר אחראית ל-20% מהיקף המכירות של החברה, והגידול המתמיד בשוק הטאבלטים.

האנליסטים מצפים לרווח למניה של 10.37 דולר למניה והכנסות של 37.47 מיליארד דולר. "כאשר מסתכלים על אפל, צריך לזכור שמדובר בחברה אשר הציגה צמיחה ברווח למניה של 86% ב-7 השנים האחרונות ורק השנה זה הרווח עלה כבר ב-71%", אמר ברייאן וויט, מנהל השקעות בטופקה קפיטל מארקט.

לפי נתונים שפורסמו בפורום BioHolder עולה כי ב-26 הרבעונים האחרונים, יום אחרי הדיווח על הרבעון החולף מניית אפל נוטה לעלות או לרדת בממוצע כ-4.78%, כאשר ב-73% מהדיווחים היא הביסה את התחזיות. בהנחה כי המניה תשאר ברמה של 600 דולר, נוכל לצפות לעלייה לרמה של 628 דולר או ירידה לרמה של 571 דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 23/07/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
    החברה הובילה טכנולוגית 10 שנים, אבל נראה שהגיעו שוב לקצה. גוגל (שמצליחה גם בגלל שהיא משתפת קידמה, ולא מסתגרת, בעד עולם חופשי, חוקרת כל מה שנראה לה מיושן [ראו ערך תשתית האינטרנט החדשה שהיא מקימה במקום חברות הסיבים בארה"ב] ובעלת חוש הומור) וכל השאר יוכלו את עוגת הרווחים שלה. אם לא יגיעו דברים חדשים, היא תאט ותוך 4-5 שנים תשקע לבינוניות כמו מיקרוסופט. המניה אחריה, אולי שווה השקעה בטווח הקצר, אבל להתרחק בטווח הארוך (תסגור את 2014 מתחת ל600)
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.