המכירות הקמעוניות נפלו 0.5% ביוני - בניגוד לקונצנזוס שחזה עלייה של 0.2%
מכירות הדלק בארה"ב ירדו ב-1.8% ומשכו את המדד מטה. מדד האמפייר סטייט השתפר מעט ועלה ל-7.2 נק'. החוזים יורדים עד 0.3% ומסמנים פתיחה אדומה
השבוע צפויים להתפרסם בוול סטריט נתוני מאקרו מהותים ביותר שיצביעו על המגמה המתפתחת בכלכלה האמריקנית. הראשונים שבהם פורסמו לפני זמן קצר (15:30 שעון ישראל).
המכירות הקמעונאיות של חודש יוני נפלו ב-0.5% בעוד שהאנליסטים צפו שהמדד יעלה ב-0.2%. הירידה יוצרת רצף ירידות של שלושה חודשים לראשונה מאז המיתון האחרון ב-2008. ללא מכוניות, הירידה המדוברת מגיעה ל-0.4%. יתר על כן, מכירות הדלק רשמו ירידה של 1.8%. במהלך 12 החודשים האחרונים המכירות הקמעוניות עלו ב-3.5% אבל נפלו בכל אחד מחודשי הרבעון השני. הנתון מהותי ביותר עבור כלכלת ארה"ב ששני שליש מהתמ"ג שלה מיוצר על ידי ביקוש פנימי.
מדד האמפייר סטייט שאומד את הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק השתפר ועלה ל-7.4 נק' בחודש יולי. בחודש הקודם המדד עמד על 2.3 והתחזיות ציפו לעלייה ל-4.5 נק'.
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
