מיקרוסופט תרשום הפסד של 6.2 מיליארד דולר בגין ירידה בפרסום און ליין

האנליסטים צפו רווח רבעוני קרוב של 5.3 מיליארד דולר אך הדיווח עשוי להעביר את החברה להפסד. סכום הרכישה של חברת הפרסום נמחק כמעט כולו
ג'וש דוקרקר |

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט (סימול: MSFT) הודיעה היום כי תמחוק תרשום הפסדים בהיקף של 6.2 מיליארד דולר בגין פעילות של חברת AQuantive שרכשה ב-2007. הדיווח המפתיע צפוי להעביר את החברה להפסד ברבעון הנוכחי.

סכום ההפסד קרוב מאוד לסכום ששילמה מיקרוסופט עבור החברה, 6.3 מיליארד דולר ב-2007אז ביצעה מהלך השתלטות עברו החברה שמתמחה בפרסום און ליין. ההפסדים עשויים לסמן מצוקה קשה בענף הפרסום באינטרנט.

לפני ההודעה של החברה צפו האנליסטים רווח רבעוני של 5.3 מיליארד דולר ועתה החברה עשויה לרשום הפסד רבעוני. מניית החברה הוסיפה 17.5% בחצי השנה האחרונה ואיבדה 5.3% ב-3 החודשים האחרונים. "הפרסום און ליין הוא המכה הנוכחית של השוק", הסביר קולין גיליס, אנליסט ב-BGC הניו יורקית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה