PayPal משלמת יותר: הכנסות שיא ב-Q2 לוריפון; הורידה תחזיות לרבעון הבא וצללה 15.5%

עידכון בתחזיות רווח לרבעון הבא הובילו לירידות חדות במניה. "אנו רואים את התפתחות אמצעי התשלום האלקטרוניים בעולם ונוטלים חלק פעיל בבניית התשתיות הנדרשות למעבר לתשלום סלולרי"
יהושע לוי |

ענקית הבילינג, וריפון (סימול: PAY) פירסמה בסוף שבוע האחרון את דו"חותיה הכספיים עם הכנסות שיא של כמעט חצי מיליארד דולר. החברה גם הודיעה על עדכון מטה בתחזיות הרווחים לרבעון הבא והמנייה הגיבה בירידה חריפה של עד 15.5% לסיומו של המסחר בשישי.

החברה שעוסקת באבטחת תשלומים אלקטרוניים עבור חברות קמעוניות, פיננסיות, בתי-חולים ממשלות ושירותי בריאות הרוויחה ברבעון השני 64 סנט למניה, יותר מצפי האנליסטים ל-61 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה 46 סנט למניה. ההכנסות לרבעון השני עמדו על 479 מיליון דולר לעומת 425 מיליון דולר ברבעון הקודם לו. ברבעון המקביל אליו אשתקד החברה פירסמה על 293 מיליון דולר, גידול שנתי של 64%.

בנוסף לכך, עדכנה חברה את משקיעיה כי ברבעון הבא היא מצפה לרווח בטווחים של 68-70 סנט למניה, מעט נמוך מתחזיות האנליסטים. גם הרווח השנתי של שנת 2012 צפוי להיות מעט נמוך יותר ונאמד עתה בטווח של 2.6 דולר ל- 2.66 דולר למניה.

נשיא וריפון בישראל, לייזי ינאי מסביר "אנחנו עובדים ברמה יום-יומית בכדי לשפר את היעילות של וריפון בכל הפרמטרים. ולראיה, המכירות, הרווחיות הגולמית והנקייה שוב עברו את תחזיות השוק. אנו רואים את התפתחות אמצעי התשלום האלקטרוניים בעולם ונוטלים חלק פעיל בבניית התשתיות הנדרשות למעבר לתשלום סלולרי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.