הליצן שלא מפסיק לחייך: מקדונלד'ס ממשיכה לצמוח עם גידול של 9% במכירות ארה"ב

המניה מוסיפה מעל 1.5% לערכה לאחר שהשילה 6.4% במהלך שלושת החודשים האחרונים; הכנסות החברה הוסיפו 8% והרווחים עלו ב-5%
דניאל פליישר |

הרווחים של רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, מקדונלד'ס (סימול: MCD), הוסיפו 4.8% ברבעון החולף, ברקע לצמיחה גבוהה יותר מהמצופה ושיפור במרווחים.

חברת מקדונלד'ס הצליחה להגביר את כמות המבקרים בסניפיה ואת רמת המכירות בצורה טובה יותר משאר מתחרותיה, כאשר היא מוכיחה שוב את יכולותיה בהתאמת התפריט לטעמיו של הקהל המקומי. החברה הודיעה כי בכוונתה להגדיל את מספר הארצות שבהן היא תמכור שייקים על בסיס קרח, כאשר הם מספקים מרווחי רווח גבוהים יחסית לשאר המוצרים. בנוסף, היא תמשיך לפתח את תפריט ארוחת הבוקר באירופה ובחודש ינואר היא החלה לשווק מוצר חדש בשם צ'יקן מק'בייט בארה"ב.

היא דיווחה על רווח של 1.27 מיליארד דולר, או 1.23 דולר למניה, לעומת 1.21 מיליארד דולר בשנה שעברה. שורת ההכנסות צמחה 7.1% לרמה של 6.55 מיליארד דולר. בניטרול השפעות בשינוי שערי מט"ח ההכנסות עלו ב-8%. מדובר בתוצאות אשר תואמות את תחזיות האנליסטים. שולי הרווח התפעולי עלו מעט לרמה של 30% מרמה קודמת של 29.9%.

מבחינה גלובלית, היקף המכירות שסניפי הרשת עלו 7.3% והושפעו לחיוב בשל היום הנוסף של השנה המעוברת. בחלוקה לאזורים, מכירות ארה"ב עלו בצורה החדה ביותר עם 8.9%, באירופה 5% ובאסיה, אפריקה והמזרח התיכון המכירות הוסיפו 5.5%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה