מדד בטחון הצרכנים האמריקנים ירד גם במארס; עומד על 70.2 נק'

בטחון הצרכנים עודכן מטה בחודש פברואר, ואיכזב לעומת תחזיות האנליסטים בחודש מרץ; חברי הוועדה טוענים כי חששות מאבטלה מורידים רת רמת המדד
עידן קייסר | (1)

היום עם פתיחת המסחר התפרסם מדד ה'בטחון הצרכני', אשר מורכב מסקרים על התנהגויות כלכליות של צרכנים. המדד לחודש מרץ ירד 0.6 נקודות, כאשר הרמה לחודש פברואר שונתה כלפי מטה מרמה של 71.6 לרמה של 70.8 נקודות.

הוצאות הצרכנים הוא החלק הארי של כלכלת ארה"ב, וכלכלנים שצופים במדד 'בטחון הצרכנים' מקבלים ממנו סנטימנט אמיתי על ציפיות משקי הבית להוצאות. בדרך כלל, כשהכלכלה גודלת בקצב טוב, מדד בטחון הצרכנים עומד על רמה של 90 נקודות.

מדד 'בטחון הצרכנים' מבוסס על ציפיות משקי הבית והצרכנים האמריקנים לסנטימנטים העסקיים ולתנאי התעסוקה במשק, זאת ועוד, המדד משקלל את ציפיות הצרכנים ל-6 חודשים קדימה בנושאי מצב העסקים, אבטלה והכנסה פנויה.

המדד 'נפל' בחודש מארס בעיקר בגלל תחזיות עגומות מעט לשוק העבודה האמריקני, בעוד שחוות הדעת על המצב העסקי עלו לרמתם הגבוהה מאז 2008, כך דיווחה היום (ג') המועצה האחראית על הנתון.

"הירידה הדרגתית הייתה בעיקר בגלל תחזית קצרת טווח שלילית מהרגיל", כך מסרה הוועדה האחראית על הסקרים, והוסיפה כי "הצרכנים אינם מרגישים שהכלכלה מאבדת את המומנטום".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אובמה בלוף כלכלי=גל עליות לפני מימושים=מיתון=להיזה (ל"ת)
    בחירותבורסה בלוף 27/03/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.