נטפליקס כבר לא לבד: אמזון תתמוך בשירות צפיית הסרטים של אולפני הוליווד

עד היום משך השירות כ-750 אלף משקי בית מאז השקתו בחודש אוקטובר; בין האולפנים החברים הם וורנר, קומקאסט ויוניברסל; נטלפיקס מאבדת 4%
דניאל פליישר |

מספר חברות ואולפנים בארה"ב, ביניהם וורנר ברדרס, סוני, פרמאונט, קומקאסט ויוניברסל, הודיעו היום (ד') על הסכם חדש עם אתר המכירות האינטרנטיות אמזון (סימול: AMZN) על הסכם חדש אשר יאפשר את השימוש בפלטפורמת הצפייה הישירה בשם UltraViolet דרך האתר.

השירות המדובר מאפשר ללקוחות הנרשמים בפלטפורמה לרכוש סרטים ותוכניות ולצפות בהם על פני כמעט כל מכשיר מולטימדיה כמו סלולר, טאבלט, מחשב נייד ונייח וטלוויזיות חכמות. אמזון היא הראשונה אשר הסכימה להשתמש בפלטפורמה היחודית הזו אשר מאפשרת לרשום 6 אנשים מכל בית אב ו11 מכשירי מולטימדיה תחת חשבון אחד.

שימושה של אמזון בפלטפורמה צפוי לזרז את האימוץ של ה-UltraViolet, כאשר כל תעשיית הסרטים של הוליווד עומדת לטובתה. "שירות הסרטים והטלוויזיה הטוב ביותר הוא זה אשר מספק לצרכנים את המגוון הגדול ביותר", אמר ביל קאר, סגן הנשיא לענייני מדיה של אמזון.

מטרת הפלטפורמה היא הגדלת מכירות הסרטים, אשר מכניסות לקופת האולפנים כסף רב, על פני השכרתם, אשר מעניקים לאולפנים תמלוגים קטנים ביחס למכירות. המערכת החדשה הזו התקשתה למשוך אליה משתמשים חדשים מאז השקתה באוקטובר בשל העובדה כי אף קימעונאי גדול לא שיווק אותה. "אנו מרגישים כי 2012 תהיה השנה בה UltraViolet תהפוך לשם מוכר בכל בית אב", מארק טייטל, מנכ"ל הממונה על הפלטפורמה.

האולפני בהוליווד חיזרו אחרי אמזון מאז ההשקה, אמרו מקורבים לדבר, כאשר הם ציינים את הצטרפותם של בסט ביי (סימול: BBY) וול מארט (סימול: WMT) לקונסורציום של UltraViolet. זאת למרות שאךף אחד מהם עוד לא החל להתשמש במערכת. בנוסף, סמסונג אלקטרוניקס הודיעה כי תוסיף את האפשרות לעלות חומרים דיגיטליים לשירות דרך מכשירי הבלו ריי של החברה. גם חברות כמו טושיבה ופנסוניק הודיעו כי יתמכו בשירות דרך מוצריהן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה