שוק הרכבים מסכם שנה: זינוקים של עד 26% במכירות של היצרניות האמריקניות
חברות הרכב האמריקניות סיכמו את שנת 2011 עם זינוק חד בשורת ההכנסות כאשר המובילה שביניהן היא חברת קרייזלר אשר הוסיפה 26% במכירות כלי הרכב לשנה כולה. בתוך ארה"ב מכירות החברה זינקו ב-37% לרמה של 138,019 כלי רכב.
"קבוצת קרייזלר סיימה שנה של צמיחה בנימה חזקה כאשר מכירות דצמבר קפצו ב-45% לרמה הגבוהה ביותר מזה 4 שנים", אמר רייד ביגלנד, נשיא ומנכ"ל מותג הרכב דודג'. "כשתסכלים לאחור, היינו יצרנית הרכב שצמחה הכי מהר בארה"ב לאחר שהגדלנו את נתח השוק שלנו בכ-1.3%", הוסיף.
יצרנית הרכב פורד (סימול: F) הודיעה כי מכירות כלי הרכב שלה בארה"ב לשנה החולפת עלו ב-17% לרמה של 2.06 מיליון כלי רכב. זאת בזכות הביקוש הרב לדגמים הקטנים והחסכוניים של החברה. מבחינה גלובאלית, המכירות הוסיפו 11% לרמה של 2.15 מיליון כלי רכב.
חברת ג'נרל מוטורס (סימול: GM) פרסמה את הנתון השנתי שלה כאשר היא הציגה גידול של 14% במכירות לרמה של 2.5 מיליון כלי רכב, בעיקר בזכות הביקוש החזק לרכבי החברה באירופה. רק בחודש דצמבר זינקו מספר המסירות ב-5% לרמה של 234,351 כלי רכב. בחברה הדגישו כי העלייה מיוחסת לכלי הקטנים שהוסיפו 12% ורכבי השטח והטנדרים אשר הוסיפו 13%. לעומת זאת, מספר המסירות ברכבי הקרוסאובר נפלו ב-14% במהלך השנה.