מיץ גולדהאר וברק אברמוב
צילום: מכבי תל אביב טוויטר, ביתר ירושלים פייסבוק

כמה השקיע ברק אברמוב בבית"ר לעומת מיץ' גולדהאר במכבי ת"א?

הבעלים הקנדי של הצהובים אמנם משקיע בקבוצה מיליוני דולרים בכל שנה, אך הרוויח ממכירות שחקנים יותר מפי 2; אברמוב לעומת זאת תומך במדיניות רכש צנועה יותר; כיצד הם משתווים?
יובל כרמל | (2)

מכבי תל אביב תרצה להמשיך עם הכושר הנהדר שלה, כשהקבוצה תתארח היום (ראשון, 20:30) באצטדיון טדי, ותפגוש את בית"ר ירושלים שתחפש ניצחון ראשון מאז ה-22 בינואר.

הקבוצה מהבירה נמצאת בפורמה מזעזעת לאחר מינויו של ברק יצחקי, עם ארבעה הפסדים ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים שלה. הצהובים לעומת זאת יבואו עם הראש בעננים לאחר שניצחו בפיראוס במסגרת שמינית גמר הקונפרנס ליג 4:1 את אולימפיאקוס החזקה, כשרובי קין וחניכיו ישאפו לשמור על פער הנקודה בטבלה מהיריבה לתואר, מכבי חיפה.

בשתי הקבוצות מחזיקים בעלים מוכרים; ברק אברמוב בבית"ר, שהציל את הקבוצה מירידה ומאז נקלע לשלל תקריות; האחרונה מהן קרתה עם חברו הטוב, יוסי אבוקסיס, שהתפטר מאימון הקבוצה; ומיץ' גולדהאר, הבעלים העשיר בישראל שמשקיע במכבי ת"א מיליוני דולרים בכל שנה. אך כיצד הם משתווים?

מיץ' גולדהאר (מכבי תל אביב טוויטר)

אברמוב השתלט על הקבוצה מהבירה בקיץ 2022 וקנה אותה מידיו של משה חוגג. איש העסקים, שלפני בית"ר שימש כבעלי בני יהודה במשך 6 שנים, הביא תחילה לקבוצה את החלוץ יון ניקולסקו בסכום של כ-100 אלף אירו, ואת סרגיי בורודין בהשאלה שעלתה 200 אלף אירו.

לאחר מכן, בקיץ החולף, הגיע הקיצוני טימותי מוזי ב-50 אלף אירו, כשהמגן גרגורי מורוזוב הגיע בעבור 450 אלף אירו. בינואר האחרון הגיע לבירה המגן זוהר זסנו ממ.ס. אשדוד, עבור 250 אלף אירו. סך הכל, השקיע אברמוב 1.05 מיליון אירו בגזרת השחקנים.

בנוגע למכירת שחקנים, זה התחיל מאביאל זרגרי, שנמכר למכבי חיפה בינואר 2023 עבור טיפה פחות מחצי מיליון אירו. בקיץ האחרון עשה אברמוב "קופה" מניקולסקו, שנמכר ב-180 אלף אירו, ומדנילו אספרייה שהגיע תחילה כשחקן חופשי, ונמכר בסכום מרשים של 1.2 מיליון אירו. הסכום הכללי שהרוויח אברמוב ממכירת שחקנים עומד על 2.5 מיליון אירו בערך.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

בקריית שלום חדלו מלבצע רכישות משמעותיות בעונת 22/23, ובמקום החזירו לקבוצה בהעברה חופשית שניים מכוכביה הגדולים ביותר כיום, דור פרץ וערן זהבי, שהגיעו מונציה ופ.ס.וו איינדהובן בהתאמה, לצד שחקנים נוספים וחושבים כמו יוריס ואן אובריים וניר ביטון.

הקיץ שלאחר מכן היה פורה בהרבה, עם רכישתם של הזרים פליסיו מילסון (700 אלף אירו) וקיקו בונדוסו (800 אלף אירו). האחרון התקשה להשתלב בקבוצה, בעוד שמילסון האנגולי ביסס את עצמו כאחד הזרים האיכותיים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות.

גם אושר דוידה חתם בקבוצה בעבור סכום זהה לשל בונדוסו, ובנוסף סעיף הרכישה של יונתן כהן, שחזר בשנה שעברה, הופעל בעלות של 1.3 מיליון אירו. חלון ההעברות של ינואר היה לא פחות עמוס, כששני ליגיונרים ששיחקו בבלגיה נרכשו על ידי הצהובים - רז שלמה עבור 1.15 מיליון אירו ויונס מלדה ב-350 אלף אירו.

גם הקיצוני הגנאי הנרי אדו חתם בקבוצה תמורת חצי מיליון אירו, ולבסוף, ההחתמה הגדולה ביותר בחלון ההעברות האחרון הגיעה מצידו של אלעד מדמון, חלוץ הפועל חדרה, שלא מפסיק להבקיע ומצא את הרשת כבר 11 פעמים העונה ונרכש על ידי הצהובים בסכום עתק העומד על 1.6 מיליון אירו. מדמון בן ה-19 ישאר בהפועל חדרה עד סוף העונה, כשלאחר מכן הוא צפוי לעשות את המעבר לקריית שלום. סך הכל, השקיע גולדהאר 7.2 מיליון אירו מאז קיץ 2022 - סכום מרשים לכל הדעות.

גזרת המכירות מרשימה אף יותר, בעקבות שתי עסקאות ענק של הצהובים בשנתיים האחרונות, שנכנסו לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. קודם לכן, נתחיל מקיץ 2022, בו החלוץ הקרואטי סטיפה פריצה עזב את המועדון בטונים צורמים עבור 900 אלף אירו ששילמה עבורו סטנדרד ליאז'. לאחר מכן, שני מגני מחלקת הנוער הצהובה נמכרו: נובאטוס מירושי הטנזני עבור חצי מיליון אירו ונועם כהן ב-350 אלף אירו.

בינואר 2023 הגיעה הבשורה, כשהיהלום אוסקר גלוך נמכר ללא אחרת מרד בול זלצבורג, בסכום היסטורי בגובה 7 מיליון אירו - אחת ההעברות הגדולות בישראל בשנים האחרונות.  הצהובים המשיכו להרוויח ממכירת שחקנים בקיץ שלאחר מכן, כששחקני מחלקת הנוער גיא מזרחי ובר כהן עברו למכבי נתניה עבור 230 ו-200 אלף אירו, בהתאמה.

גם איילון אלמוג עזב להפועל באר שבע, ששילמה עבורו 600 אלף אירו, ובנוסף אליו הזר אדוארדו גררו נמכר בכחצי מיליון אירו. שתי המכירות הגדולות ביותר של הצהובים בקיץ החולף הגיעו מצידם של ג'ורג'ה יובאנוביץ' ודניאל פרץ - הראשון נמכר לבאזל תמורת 2.8 מיליון אירו, בעוד השוער שגדל בקריית שלום עבר לבאיירן מינכן הגדולה, ששילמה עליו לא פחות מ-5 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צהוב 11/03/2024 15:28
    הגב לתגובה זו
    תחליפו כותבי תוכן
  • 1.
    אווהד בני יהודה 10/03/2024 15:30
    הגב לתגובה זו
    הכל חרטה אצלך אברמוב משקר כל הזמן אצלך זה רק איך עושים כסף זואת המטרה שלך בוא לביתר עזרא
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.