קווין דה בריינה
צילום: מנצסטר סיטי טוויטר רשמי

יימכר ב-100 מיליון אירו? על העזיבה הפוטנציאלית של דה בריינה

קשר מנצ'סטר סיטי ממשיך להוכיח פעם אחר פעם למה הוא אחד הטובים בעולם, אך זה קורה בצל שיחות אפשריות על מעבר. כל הפרטים
יובל כרמל | (1)

אין שום ספק על כך שקווין דה בריינה הוא אחד מהשחקנים הטובים בעולם בשנים האחרונות. הקשר הבלגי לא מפסיק להפגין יכולת עילאית מאז שחזר מפציעה קשה שהשביתה אותו לחצי שנה, כשאתמול הוא רשם הישג בלתי נתפס נוסף, כשרשם לא פחות מארבעה בישולים לחברו לקבוצה, ארלינג הולאנד, במשחק הגביע של מנצ'סטר סיטי נגד לוטון שנגמר בתוצאה 6:2 לסיטיזנס.

אך לא כל הנוצץ זהב: דה בריינה בן ה-32 קושר בזמן האחרון למעבר קבוצה, ועשוי לעזוב את אלופת אנגליה לראשונה מזה 9 שנים. חוזהו של הבלגי מסתיים ב-2025, ומנצ'סטר סיטי תרצה להרוויח כסף ממכירה של הכוכב שלה. התוכנית של דה בריינה הייתה לחתום על חוזה חדש ולפרוש ממשחק פעיל בסיטי בסביבות גיל 35, אך אז הגיעה ההצעה שטרפה את הקלפים.

דה בריינה עם פרס 'שחקן המשחק' בליגת האלופות העונה (מנצ'סטר סיטי טוויטר)

לקשר המחונן הוצע חוזה עתק בערב הסעודית, עם שכר של 70 מיליון אירו לראשונה. דה בריינה פסל את המעבר, אך הוא עשוי להכנע לכסף הגדול בעקבות אדם אחד - מייקל אמנאלו, ראש המערך הספורטיבי של הליגה הסעודית והאחד שהחתים את דה בריינה בצ'לסי מגנק, וסייע לו לעשות את קפיצת המדרגה לצמרת הכדורגל האירופי.

עוד גורם שעשוי להניע את המעבר אלו סיטי בעצמם, שמסרבים להאריך חוזה לשחקנים שלהם שמתקרבים לגיל פרישה, כפי שהקפטן לשעבר אילקאי גונדואן נאלץ לגלות בעצמו. אם מעבר קבוצה יהפוך לחובה, דה בריינה עצמו יעדיף לחתום ב-MLS ולחבור לליאו מסי, כשהפרעוש מרוויח שכר מוערך בגובה 150 מיליון דולר במשך שנתיים.

דה בריינה רשם העונה 12 הופעות בלבד, בהן הוא מצא את הרשת פעמיים ובישל לא פחות מ-12 שערים. שוויו של הקשר עומד היום על 60 מיליון אירו, כשסיטי תדרוש עליו סכומים במחוזות ה-90 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עותניאל 28/02/2024 16:45
    הגב לתגובה זו
    כאוהד ליברפול מתאים לי שהשחקן המצטיין הזה יעזוב לו ליבשת אחרת.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.