מאות מיליונים: קבלו את עשרת המועדונים המרוויחים בעונה החולפת
עונת 22/23 הסתיימה לה בקיץ, כשלא מעט מועדונים רשמו הישגים מרשימים וזכו בשלל תארים. אך ישנו עוד קריטריון לא פחות חשוב, שקורה מחוץ למגרש - וזהו הכסף. עכשיו נשאלת השאלה, מה הם עשרת המועדונים המרוויחים ביותר בעונה החולפת?
מקום עשירי - ליון
הצרפתים לא זכו באף תואר בעונה שעברה, וסיימו במקום השביעי בליגה הצרפתית, אך הכסף מדבר בעד עצמו, כשהקבוצה הרוויחה 199 מיליון אירו, קפיצה של 19% מהעונת 21/22. שווי הסגל של ליון נמוך משמעותית משאר הרשימה - 181.8 מיליון אירו, מקום 67 בעולם.
ליון העונה (ליון טוויטר)
מקום תשיעי - נאפולי
האלופה האיטלקית רשמה קפיצה אדירה ברווח בשל ההישג המרשים שלה, עם עלייה של לא פחות מ-67%, ורווח של 275 מיליון אירו. שווי הסגל של נאפולי עומד על 514 מיליון אירו - מקום 16 בעולם.
- מניית מנצ'סטר יונייטד צונחת לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית; כמה הקבוצה שווה?
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקום שמיני - דורטמונד
גם הצהובים-שחורים כשלו בלזכות בתארים בעונה שעברה, אך הכניסו לא פחות מ-425 מיליון אירו לקופת המועדון, עם קפיצה של 13%. שווי הסגל של המועדון הגרמניעומד על 488 מיליון אירו, מקום 19 בעולם.
מקום שביעי - יובנטוס
תקופת השיא של הגברת הזקנה אמנם מאחוריה, כשבעונה הקודמת סיימה הקבוצה במקום השביעי בשל הורדת נקודות. מבחינת הרווחים, האיטלקים הכניסו 434.5 מיליון אירו, עלייה של 8% ביחס לעונת 21/22, כששווי הסגל שלהם מוערך ב-424 מיליון אירו - מקום 23 בעולם
מקום שישי - מנצ'סטר יונייטד
השדים האדומים רשמו יכולת טובה בעונה הקודמת, כשסיימו במקום השלישי בליגה וזכו בגביע הקרבאו, תואר ראשון מאז 2017. בגזרת הרווחים, האנגלים הכניסו 747 מיליון אירו לקופת המועדון עם עלייה קלה של 8%, כששווי הסגל שלהם עומד על 746 מיליון אירו, מקום עשירי בעולם.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
מקום חמישי - באיירן מינכן
הבווארים השלימו בעונה שעברה אליפות עשירית ברציפות, שהוכרעה במחזוטר האחרון לאחר מאבק מורט עצבים נגד דורטמונד. הקבוצה הגרמנית גם עשתה לא מעט על הכסף על הדרך, עם סכומים זהים לשל פ.ס.ז' - 707 מיליון אירו (עלייה של 13%), כששוויו של סגל המועדון עומד על 944 מיליון אירו, מה שממקם אותם במקום השביעי בעולם.
מקום רביעי - ברצלונה
מועדון הפאר הספרדי החזיר את האליפות לקטלוניה לאחר ארבע שנות בצורת, כשהקבוצה גם השלימה זכייה בסופרקאפ הספרדי בעונה החולפת. בנוגע לרווחים, הבלאוגרנה הכניסו 800 מיליון אירו בעונה החולפת, עם קפיצה מרשימה של 26%. שווי הסגל של הקטלונים עומד על 858 מיליון אירו, מה שממקם אותם במקום השמיני בעולם.
מקום שלישי - פריז סן ז'רמן
אלופת צרפת בשנתיים האחרונות הרוויחה לא פחות מ-801 מיליון אירו בשנת 2023 (עלייה של 20%), אך אכזבה כהרגלה בליגת האלופות. שווי כלל השחקנים של הקבוצה מהבירה הצרפתית מוערך ב-1.14 מיליארד דולר, מקום שלישי בעולם.
פריז סן ז'רמן העונה (פ.ס.ז' טוויטר)
מקום שני - מנצ'סטר סיטי
אולי המיקום המפתיע ביותר, בשל העובדה שהסיטיזנס השלימו זכייה היסטורית בטרבל בעונה שעברה, תוך כדי שהם מרוויחים 826 מיליון אירו, עם קפיצה של 13% בהכנסות. סגל התכולים הוא היקר בעולם כיום, עם שווי שמוערך ב-1.29 מיליארד אירו.
מקום ראשון - ריאל מדריד
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
