מאות מיליונים: קבלו את עשרת המועדונים המרוויחים בעונה החולפת
עונת 22/23 הסתיימה לה בקיץ, כשלא מעט מועדונים רשמו הישגים מרשימים וזכו בשלל תארים. אך ישנו עוד קריטריון לא פחות חשוב, שקורה מחוץ למגרש - וזהו הכסף. עכשיו נשאלת השאלה, מה הם עשרת המועדונים המרוויחים ביותר בעונה החולפת?
מקום עשירי - ליון
הצרפתים לא זכו באף תואר בעונה שעברה, וסיימו במקום השביעי בליגה הצרפתית, אך הכסף מדבר בעד עצמו, כשהקבוצה הרוויחה 199 מיליון אירו, קפיצה של 19% מהעונת 21/22. שווי הסגל של ליון נמוך משמעותית משאר הרשימה - 181.8 מיליון אירו, מקום 67 בעולם.
ליון העונה (ליון טוויטר)
מקום תשיעי - נאפולי
האלופה האיטלקית רשמה קפיצה אדירה ברווח בשל ההישג המרשים שלה, עם עלייה של לא פחות מ-67%, ורווח של 275 מיליון אירו. שווי הסגל של נאפולי עומד על 514 מיליון אירו - מקום 16 בעולם.
- מניית מנצ'סטר יונייטד צונחת לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית; כמה הקבוצה שווה?
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקום שמיני - דורטמונד
גם הצהובים-שחורים כשלו בלזכות בתארים בעונה שעברה, אך הכניסו לא פחות מ-425 מיליון אירו לקופת המועדון, עם קפיצה של 13%. שווי הסגל של המועדון הגרמניעומד על 488 מיליון אירו, מקום 19 בעולם.
מקום שביעי - יובנטוס
תקופת השיא של הגברת הזקנה אמנם מאחוריה, כשבעונה הקודמת סיימה הקבוצה במקום השביעי בשל הורדת נקודות. מבחינת הרווחים, האיטלקים הכניסו 434.5 מיליון אירו, עלייה של 8% ביחס לעונת 21/22, כששווי הסגל שלהם מוערך ב-424 מיליון אירו - מקום 23 בעולם
מקום שישי - מנצ'סטר יונייטד
השדים האדומים רשמו יכולת טובה בעונה הקודמת, כשסיימו במקום השלישי בליגה וזכו בגביע הקרבאו, תואר ראשון מאז 2017. בגזרת הרווחים, האנגלים הכניסו 747 מיליון אירו לקופת המועדון עם עלייה קלה של 8%, כששווי הסגל שלהם עומד על 746 מיליון אירו, מקום עשירי בעולם.
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600...
מקום חמישי - באיירן מינכן
הבווארים השלימו בעונה שעברה אליפות עשירית ברציפות, שהוכרעה במחזוטר האחרון לאחר מאבק מורט עצבים נגד דורטמונד. הקבוצה הגרמנית גם עשתה לא מעט על הכסף על הדרך, עם סכומים זהים לשל פ.ס.ז' - 707 מיליון אירו (עלייה של 13%), כששוויו של סגל המועדון עומד על 944 מיליון אירו, מה שממקם אותם במקום השביעי בעולם.
מקום רביעי - ברצלונה
מועדון הפאר הספרדי החזיר את האליפות לקטלוניה לאחר ארבע שנות בצורת, כשהקבוצה גם השלימה זכייה בסופרקאפ הספרדי בעונה החולפת. בנוגע לרווחים, הבלאוגרנה הכניסו 800 מיליון אירו בעונה החולפת, עם קפיצה מרשימה של 26%. שווי הסגל של הקטלונים עומד על 858 מיליון אירו, מה שממקם אותם במקום השמיני בעולם.
מקום שלישי - פריז סן ז'רמן
אלופת צרפת בשנתיים האחרונות הרוויחה לא פחות מ-801 מיליון אירו בשנת 2023 (עלייה של 20%), אך אכזבה כהרגלה בליגת האלופות. שווי כלל השחקנים של הקבוצה מהבירה הצרפתית מוערך ב-1.14 מיליארד דולר, מקום שלישי בעולם.
פריז סן ז'רמן העונה (פ.ס.ז' טוויטר)
מקום שני - מנצ'סטר סיטי
אולי המיקום המפתיע ביותר, בשל העובדה שהסיטיזנס השלימו זכייה היסטורית בטרבל בעונה שעברה, תוך כדי שהם מרוויחים 826 מיליון אירו, עם קפיצה של 13% בהכנסות. סגל התכולים הוא היקר בעולם כיום, עם שווי שמוערך ב-1.29 מיליארד אירו.
מקום ראשון - ריאל מדריד
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
