פול פוגבה
צילום: טוויטר יובנטוס

מ-100 מיליון אירו ל-0 תוך ארבע שנים: האם פול פוגבה בדרך לפרישה?

הקשר הצרפתי נאלץ לראות את הקריירה המרשימה שלו דועכת עם השנים, אך לפרישה בגיל 30 הוא ככל הנראה לא ציפה, כשהוועדה האיטלקית נגד סמים דורשת ענישה חמורה כלפי השחקן
יובל כרמל |
בדרך לפרישה מוקדמת? קשר יובנטוס פול פוגבה בן ה-30, שהושעה בספטמבר האחרון בעקבות תוצאה חיובית בבדיקת סמים, עומד כעת בפני הרחקה לצמיתות מהמגרשים באורך של 2-4 שנים. פוגבה נחשב לפרקים לקשר הטוב עולם, אך הקריירה שלו התדרדרה בעקבות פציעות חוזרות ונשנות ואורך חיים לא בריא. הצרפתי החל את הקריירה במחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, עזב כשחקן חופשי ליובנטוס ולאחר מכן ב-2016 נקנה בחזרה על ידי מנצ'סטר יונייטד עבור 105 מיליון אירו, במה שהייתה להעברה הגדולה בהיסטורית הכדורגל דאז.   פוגבה חזר לפני שנתיים לקדנציה נוספת ביובנטוס וחתם לחמש שנים, כשנותרו לו עוד שלוש עונות לסיום החוזה. על פי ההסכם, שכרו של השחקן עומד על כ-10 מיליון אירו ובמידה והמועדון האיטלקי אכן ייפרד מהקשר, האחרון ידרוש את מלוא השכר עד לסיום החוזה. מאז שחזר לגברת הזקנה, רשם פוגבה 10 הופעות בלבד, ולאחר המחזור הראשון גילו בדמו של השחקן כמויות גבוהות של טסטוסטרון, לאחר בדיקה שגרתית, ולאחר חודש נכשל בבדיקת סמים נוספת. הקשר גם שותף ב-91 משחקים בנבחרת צרפת וכבש 11 שערים. פוגבה זכה עם הנבחרת במונדיאל 2018 ובליגת האומות ב-2020/21, ובאיטליה זכה ב-4 אליפויות ו-3 תארי סופר קאפ. ביונייטד זכה בליגה האירופית, גביע הליגה ומגן הקהילה. בשיאו, היה פוגבה לשחקן היקר בעולם עם שווי שוק של 100 מיליון אירו, וכיום, בעקבות ההשעיה, נותר השחקן ללא שווי כלל - כשהועדה נגד הסמים האיטלקית תבקש לתת עונש חמור מהרגיל לשחקן, מה שככל הנראה יוביל לפרישה שלו מהמגרשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.