מ-100 מיליון אירו ל-0 תוך ארבע שנים: האם פול פוגבה בדרך לפרישה?
פוגבה חזר לפני שנתיים לקדנציה נוספת ביובנטוס וחתם לחמש שנים, כשנותרו לו עוד שלוש עונות לסיום החוזה. על פי ההסכם, שכרו של השחקן עומד על כ-10 מיליון אירו ובמידה והמועדון האיטלקי אכן ייפרד מהקשר, האחרון ידרוש את מלוא השכר עד לסיום החוזה. מאז שחזר לגברת הזקנה, רשם פוגבה 10 הופעות בלבד, ולאחר המחזור הראשון גילו בדמו של השחקן כמויות גבוהות של טסטוסטרון, לאחר בדיקה שגרתית, ולאחר חודש נכשל בבדיקת סמים נוספת. הקשר גם שותף ב-91 משחקים בנבחרת צרפת וכבש 11 שערים. פוגבה זכה עם הנבחרת במונדיאל 2018 ובליגת האומות ב-2020/21, ובאיטליה זכה ב-4 אליפויות ו-3 תארי סופר קאפ. ביונייטד זכה בליגה האירופית, גביע הליגה ומגן הקהילה. בשיאו, היה פוגבה לשחקן היקר בעולם עם שווי שוק של 100 מיליון אירו, וכיום, בעקבות ההשעיה, נותר השחקן ללא שווי כלל - כשהועדה נגד הסמים האיטלקית תבקש לתת עונש חמור מהרגיל לשחקן, מה שככל הנראה יוביל לפרישה שלו מהמגרשים.🚨🇫🇷 𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆 | The Anti-Doping Prosecutor Office having concluded the trial process of Paul Pogba (30) — they have requested a 4 year disqualification from football for the midfielder, reports @romeoagresti. pic.twitter.com/p5XDYAjgeg
— EuroFoot (@eurofootcom) December 7, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
