מרטין סובימנדי
צילום: טוויטר ריאל סוסיאדד

ארסנל ובאיירן מינכן במרדף אחר כוכב סוסיאדד. מה מחירו?

שני המועדונים הגדולים סימנו את הקשר, מרטין סובימנדי. בסוסיאדד דורשים 51 מיליון ליש"ט. ומה הקשר להארי קיין?
מיכאל וייסרמן |

הקבוצות הישראליות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ישחקו הערב (חמישי) במסגרת האירופית ונבחרת ישראל תשחק במוקדמות היורו בשבוע הבא. ליגת העל עדיין לא חזרה, אבל  מועדוני הכדורגל באירופה כבר מעלים הילוך לקראת מועד ההחתמות של חודש ינואר.

מבוקש. סובימנדי (צילום: טוויטר ריאל סוסיאדד)

אחד המלפפונים החמים הוא הקשר של ריאל סוסיאדד- מרטין סובימנדי. האחרון נחשב לאחת הכישרונות הגדולים ועל פי דיווחים באנגליה, אז גם ארסנל וגם באיירן מינכן כבר העלו הילוך בהחתמתו כבר בעוד חודש ימים.

באיירן מינכן אומנם לא נוצחה העונה אבל מדורגת במקום השני בליגה הגרמנית כאשר רק באיירן לברקוזן לפניה וזאת למרות באיירן לא נוצחה ב-10 המשחקים האחרונים.  מי שלוהט בבאיירן הוא הארי קיין שכבר כבש שלושה שלושערים העונה וקיין רוצה לזכות עם המועדון הגרמני עם כל התארים. בין השאר נכתב בגרמניה כי קיין עצמו המליץ לראשי המועדון הגרמני להחתים את סובימנדי. החלוץ המצוין ציין לפני הגעתו העונה לגרמניה: "בסופו של דבר, רציתי לשחק ברמה הגבוהה ביותר, לשחק בליגת האלופות  ולהילחם על כל התארים בכל עונה".

גם ארסנל נמצאת בעונה נהדרת הן בליגה האנגלית והן בליגת האלופות ושם ניצחה אתמול  הקבוצה האנגלית את סביליה בתוצאה 0:2. כאמור זובימנדי נחשב לכישרון גדול וחתום על חוזה בסוסיאדד עד קיץ 2027 וראשי המועדון הספרדי כבר קבעו תג מחיר של 51 מיליון ליש"ט. זובימנדי, 24, גדל בסוסיאדד וכבר הספיק לזכות עם המועדון הגביע המלך הספרדי וגם זכה להופעת בכורה בנבחרת הלאומית של ספרד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.