מרטין סובימנדי
צילום: טוויטר ריאל סוסיאדד

ארסנל ובאיירן מינכן במרדף אחר כוכב סוסיאדד. מה מחירו?

שני המועדונים הגדולים סימנו את הקשר, מרטין סובימנדי. בסוסיאדד דורשים 51 מיליון ליש"ט. ומה הקשר להארי קיין?
מיכאל וייסרמן |

הקבוצות הישראליות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ישחקו הערב (חמישי) במסגרת האירופית ונבחרת ישראל תשחק במוקדמות היורו בשבוע הבא. ליגת העל עדיין לא חזרה, אבל  מועדוני הכדורגל באירופה כבר מעלים הילוך לקראת מועד ההחתמות של חודש ינואר.

מבוקש. סובימנדי (צילום: טוויטר ריאל סוסיאדד)

אחד המלפפונים החמים הוא הקשר של ריאל סוסיאדד- מרטין סובימנדי. האחרון נחשב לאחת הכישרונות הגדולים ועל פי דיווחים באנגליה, אז גם ארסנל וגם באיירן מינכן כבר העלו הילוך בהחתמתו כבר בעוד חודש ימים.

באיירן מינכן אומנם לא נוצחה העונה אבל מדורגת במקום השני בליגה הגרמנית כאשר רק באיירן לברקוזן לפניה וזאת למרות באיירן לא נוצחה ב-10 המשחקים האחרונים.  מי שלוהט בבאיירן הוא הארי קיין שכבר כבש שלושה שלושערים העונה וקיין רוצה לזכות עם המועדון הגרמני עם כל התארים. בין השאר נכתב בגרמניה כי קיין עצמו המליץ לראשי המועדון הגרמני להחתים את סובימנדי. החלוץ המצוין ציין לפני הגעתו העונה לגרמניה: "בסופו של דבר, רציתי לשחק ברמה הגבוהה ביותר, לשחק בליגת האלופות  ולהילחם על כל התארים בכל עונה".

גם ארסנל נמצאת בעונה נהדרת הן בליגה האנגלית והן בליגת האלופות ושם ניצחה אתמול  הקבוצה האנגלית את סביליה בתוצאה 0:2. כאמור זובימנדי נחשב לכישרון גדול וחתום על חוזה בסוסיאדד עד קיץ 2027 וראשי המועדון הספרדי כבר קבעו תג מחיר של 51 מיליון ליש"ט. זובימנדי, 24, גדל בסוסיאדד וכבר הספיק לזכות עם המועדון הגביע המלך הספרדי וגם זכה להופעת בכורה בנבחרת הלאומית של ספרד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.