עוד מיליארדר: הונו של מג'יק ג'ונסון מוערך ב-1.2 מיליארד דולר
מדינת ישראל ממשיכה בשגרת מלחמה: המצב משפיע על כל התחומים, בטח גם על הפן הכלכלי. עסקים רבים טוענים כי בדרך לקריסה וביניהם גם מועדוני ספורט. בינתיים, בזמן שהספורט המקומי נעצר, בעולם ממשיכים לשחק כרגיל והבוקר דווח גם על מיליארדר חדש - כוכב הכדורסל בעבר, מג'יק ג'ונסון.
הרוויח הרבה אחרי הכדורסל. ג'ונסון (צילום: באדיבות ESPN)
האחרון הפך לספורטאי הרביעי בהיסטוריה שמוכרז כמיליארדר ומוערך עם שווי נקי של 1.2 מיליארד דולר. ג'ונסון, 64, עשה קריירת כדורסל מפוארת והפך לאיש עסקים והצטרף למועדון המיליארדרים שכוללים את מייקל ג'ורדן שמוערך בכ-3 מיליארד דולר, הגולפאי טייגר וודס שמוערך בכ-1.8 מיליארד דולר ולברון ג'יימס שמוערך בכ-1 מיליארד דולר.
מאז שפרש מכדורסל בשנת 1991 לאחר שאובחן כנשא HIV, ג'ונסון השקיע במיזמים רבים באמצעות החברה שלו Magic Johnson Enterprises, כולל קבוצות ספורט מקצועיות, בתי קולנוע, סטארבקס ונתח של 60% בספקית ביטוח הבריאות EquiTrust. באתר פורבס נכתב: "EquiTrust מהווה את החלק הגדול ביותר מהשווי הנקי האישי של ג'ונסון - מאז הרכישה, נכסי החברה הרקיעו שחקים מ-16 מיליארד דולר ל-26 מיליארד דולר, עם הכנסות שנתיות של כ-2.6 מיליארד דולר".
בנוסף, לג'ונסון יש מניות בקבוצת הפוטבול וושינגטון קומנדרס, קבוצת כדורסל הנשים לוס אנג'לס ספארקס, לוס אנג'לס דודג'רס מהבייסבול ומועדון הפוטבול לוס אנג'לס - הון שהוערך במיליארד דולר. במהלך הקריירה בת 13 השנים שלו בלוס אנג'לס לייקרס, אליה הצטרף ב-1979 כבחירת הדראפט הראשונה של הקבוצה, ג'ונסון הרוויח בסך הכל 40 מיליון דולר.
"במהלך שלושת העשורים האחרונים, ג'ונסון השיק רשת של בתי קולנוע בשותפות עם Loews, והקים בתי קולנוע בשכונות שחורות ברובן בערים מרכזיות ברחבי ארה"ב, כולל לוס אנג'לס, אטלנטה, יוסטון וניו יורק - הוא גם התחיל מיזם 50/50 עם סטארבקס לפתיחת בתי קפה בשכונות שחורות", נכתב בפורבס. ג'ונסון מחזיק במניות במפעל השתייה "פפסיקו" אותו רכב בתחילת שנות התשעים בסכום של 60 מיליון דולר אותו רכש עם המשקיע, ארל גרייבס.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
