ריאל מדריד
צילום: טוויטר ריאל מדריד

מי תהיה נותנת החסות החדשה של ריאל מדריד?

המועדון העשיר בעולם חתם על הסכם חסות עם חברת VISIT DUBAI. ההערכה כי מדובר בהכנסה שנתית של 60 מיליון אירו
מיכאל וייסרמן |

ריאל מדריד נחשב למועדון העשיר בעולם ובכל זאת במועדון ממשיכים לפעול כדי לקבל חסויות חדשות. היום (חמישי) הודיעו במדריד על שיתוף פעולה עם חברת "VISIT DUBAI".

ביחד עם החולצה החדשה. שחקני ריאל מדריד (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

מדובר בהסכם שיווק חדש שאמור להוסיף לתקציב ריאל כ-60 מיליון אירו לעונה. הבוקר נערכה החתימה הרשמית על ההסכם במשרדי ריאל מדריד בין נשיא ריאל, פלורנטינו פרס, לבין מנכ"ל החברה עיסאם קזים.

שני הצדדים מסרו כי ההסכם התבצע גם בשל העובדה שיש "שאיפה למצוינות" גם בריאל וגם בחברה וכי מועדוני הכדורגל של הגברים והנשים ילבשו חולצות שעליהן יהיה הכיתוב: VISIT DUBAI.

שחקן העבר ומנהל הקשרים של מדריד, אמיליו בוטרגניו, אמר: "אנחנו גאים בשיתוף הפעולה ויש מטרה משותפת לכולנו - להוביל את ריאל להישגים".

קאזים הוסיף: "אנחנו נרגשים להתחיל את המסע שלנו עם ריאל מדריד כספונסר עולמי. שיתוף הפעולה החדשני בין דובאי למועדון הגדול בעולם מבוסס על חזון ויעדים משותפים, כאשר כל הישג מהווה מוטיבציה להשגת מטרות חדשות".

בנוסף הוחלט כי בדובאי יוקם פארק שעשועים ענק עם השם והכיתוב של ריאל מדריד. כבר זמן רב שהכדורגל נכנס עמוק לתודעה של חברות רבות בעולם ככלי שיווקי חשוב. לא מעט חברות מסחריות מוכנות להוציא סכומי עתק כדי להפוך את עצמן לנותני חסות במועדונים הגדולים בעולם. הכסף הגדול מחסויות גדל משנה לשנה ולא לחינם לכל מועדון בכיר יש חברת חסות גדולה מאחוריו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.