ריאל מדריד
צילום: טוויטר ריאל מדריד

מי תהיה נותנת החסות החדשה של ריאל מדריד?

המועדון העשיר בעולם חתם על הסכם חסות עם חברת VISIT DUBAI. ההערכה כי מדובר בהכנסה שנתית של 60 מיליון אירו
מיכאל וייסרמן |

ריאל מדריד נחשב למועדון העשיר בעולם ובכל זאת במועדון ממשיכים לפעול כדי לקבל חסויות חדשות. היום (חמישי) הודיעו במדריד על שיתוף פעולה עם חברת "VISIT DUBAI".

ביחד עם החולצה החדשה. שחקני ריאל מדריד (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

מדובר בהסכם שיווק חדש שאמור להוסיף לתקציב ריאל כ-60 מיליון אירו לעונה. הבוקר נערכה החתימה הרשמית על ההסכם במשרדי ריאל מדריד בין נשיא ריאל, פלורנטינו פרס, לבין מנכ"ל החברה עיסאם קזים.

שני הצדדים מסרו כי ההסכם התבצע גם בשל העובדה שיש "שאיפה למצוינות" גם בריאל וגם בחברה וכי מועדוני הכדורגל של הגברים והנשים ילבשו חולצות שעליהן יהיה הכיתוב: VISIT DUBAI.

שחקן העבר ומנהל הקשרים של מדריד, אמיליו בוטרגניו, אמר: "אנחנו גאים בשיתוף הפעולה ויש מטרה משותפת לכולנו - להוביל את ריאל להישגים".

קאזים הוסיף: "אנחנו נרגשים להתחיל את המסע שלנו עם ריאל מדריד כספונסר עולמי. שיתוף הפעולה החדשני בין דובאי למועדון הגדול בעולם מבוסס על חזון ויעדים משותפים, כאשר כל הישג מהווה מוטיבציה להשגת מטרות חדשות".

בנוסף הוחלט כי בדובאי יוקם פארק שעשועים ענק עם השם והכיתוב של ריאל מדריד. כבר זמן רב שהכדורגל נכנס עמוק לתודעה של חברות רבות בעולם ככלי שיווקי חשוב. לא מעט חברות מסחריות מוכנות להוציא סכומי עתק כדי להפוך את עצמן לנותני חסות במועדונים הגדולים בעולם. הכסף הגדול מחסויות גדל משנה לשנה ולא לחינם לכל מועדון בכיר יש חברת חסות גדולה מאחוריו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.