דמבלה בדרך לפריז. כמה היה שווה כל שער שלו בברצלונה?
עוסמאן דמבלה צפוי להפוך להיסטוריה בברצלונה ולחתום בפריז סן ז'רמן. על פי דיווחים בספרד , הקשר כבר נחת בפריז על מנת לחתום במועדון וגם מאמן ברצלונה, צ'אבי הרננדס, כבר אישר וציין: "דמבלה כבר לא חלק מאיתנו". בסופו של דבר נראה כי דמבלה יעבור לפריז תמורת 50 מיליון אירו וזאת כאשר על פי נציגי ברצלונה אז החל מה-1 לאוגוסט תג המחיר אמור להגיע ל-100 מיליון אירו.
בדרך לעיר האורות. דמבלה (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
בפריז טוענים כי הם הגיעו לסיכום לפני תחילת אוגוסט ולכן לא מעוניינים לשלם מחיר כפול וכעת נראה כי הסאגה עשויה להגיע להחלטת בתי הדין באירופה. דמבלה הביע הסכמה למהלך וצפוי להרוויח כ-12 מיליון אירו לעונה.
בינתיים, בברצלונה מסכמים את התקופה של השחקן בקבוצתם. דמבלה חתם במועדון הספרדי לפני שש שנים כאשר הגיע מבורוסיה דורטמונד תמורת 145 מיליון אירו. בתקופה שלו בברצלונה כבש דמבלה 40 שערים ורשם 42 בישולים. בהתאם למחיר ששולם ובהתאם ל-40 שערים שנכבשו, יוצא כי כל שער שלו שווה 2.62 מיליון אירו.
- מקורביו של אוסקר גלוך רומזים: עד יולי הוא יהיה בקבוצה אחרת
- רף חדש: למה אתם חייבים להחזיק אצבעות למעבר של גלוך לדורטמונד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השער האחרון של דמבלה בברצלונה היה במשחק אימון מול ריאל מדריד אותה ניצחה ברצלונה בתוצאה 0:3.
דמבלה, 26, גדל בראן הצרפתית ונחשב לאחד מילדי הפלא של הכדורגל הצרפתי. לאחר שנתיים במועדון נמכר דמבלה לבורוסיה דורטמונד תמורת 50 מיליון ליש"ט. בקבוצה הגרמנית הוא שיחק במשך עונה אחת וכבש 6 שערים ב-32 הופעות. באוגוסט 2017 חתם השחקן בברצלונה תמורת סכום עתק של 148 מיליון אירו ולפני שנה אף האריך את חוזהו שמסתיים בקיץ הבא. כעת נראה כי הוא בדרך לקבוצה חדשה.
- 1.איתי ממן 06/08/2023 10:55הגב לתגובה זולפי דעתי דמבלה תמיד היה פלופ ותמיד יהיה פלופ
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
