אדינסון קוואני
צילום: טוויטר בוקה גוניורס

מיליון אירו לגול: אדיסון קבאני עובר לארגנטינה

החלוץ האגדי, אדינסון קבאני, התיר את חוזהו בספרד וחתם בבוקה ג'וניורס לעיני 30 אלף איש. כמה הרוויח בשיאו ומה יהיה שכרו בארגנטינה?

מיכאל וייסרמן |

החלוץ אדינסון קבאני נחשב לאחד החלוצים הגדולים בעולם בעשור האחרון. קבאני כבש מעל 250 שערים בקריירה נראה כי נמצא שלב אחד לפני פרישה. השבוע חתם במועדון הפאר הארגנטינאי, בוקה ג'וניורס. כ-30 אלף אוהדים הגיעו למופע החתימה של החלוץ שנראה כי העניק ניצוץ חדש לליגה המקומית.

חזר לדרום אמריקה. קבאני (צילום: טוויטר בוקה ג'וניורס)

קבאני התיר את חוזהו בולנסיה שאף שילמה לו 1.5 מיליון אירו כדי להיפרד ולגרום לו לעבור לארגנטינה. החלוץ שיחק עונה אחת במועדון הספרדי שלא תיזכר כעונה טובה, אבל קבאני רשם נתון מרשים כאשר כבש 7 שערים מתוך 29 משחקים בהם שותף ושכרו בעונה הזאת עמד על 7 מיליון אירו. משמע, קבאני למעשה "הרוויח" מיליון אירו על כל שער.

כעת, קבאני חתם לעונה וחצי בארגנטינה ועל פי ההערכות צפו להרוויח כ-5 מיליון אירו לכל התקופה. קבאני, 36, גדל באורוגוואי בקבוצת דונוביו וכבר בעונה הראשונה שלו כשחקן בוגרים כבש 10 שערים והוביל את קבוצתו לאליפות. הקריירה האירופית של החלוץ התחילה ב-2007 כאשר חתם בפלרמו האיטלקית. לאחר שלוש שנים במועדון נמכר החלוץ לנאפולי תמורת 16 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים בנאפולי נמכר החלוץ לפריז סן ז'רמן תמורת סכום עתק לאותה תקופה של 64 מיליון אירו. החלוץ שיחק שבע שנים במועדון הצרפתי, שותף ביותר מ-200 משחקים ואף כבש 138 שערים. שכרו של החלוץ בעיר האורות הגיע ליותר מ-10 מיליון אירו לעונה.

בשנת 2020 שוחרר קבאני מפריז וחתם במנצ'סטר יונייטד שם הרוויח שכר שיא בקריירה של יותר מ-12 מיליון אירו. החלוץ לא הצליח להתאקלם באנגליה וב-41 משחקים כבש 12 שערים. בשנת 2022 חתם לשנתיים בולנסיה. לאחר עונה אחת החליטן הצדדים על פרידה וכעת הוא מגיע לארגנטינה.

קבאני התרגש ואמר: "מתרגש כי אמרתי כבר מזמן שאני רוצה להיות פה. אני שמח להיות פה עם המשפחה שלי, תודה לכולם". במהלך הקריירה זכה באליפות אחת באורוגוואי, בגביע האיטלקי עם נאפולי ובשלל תארים בצרפת כמו 6 אליפויות, 5 גביעים בצרפת ו-7 זכיות בסופר קאפ הצרפתי. עם נבחרת אורוגוואי זכה בקופה אמריקה ב-2011.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".