אדינסון קוואני
צילום: טוויטר בוקה גוניורס

מיליון אירו לגול: אדיסון קבאני עובר לארגנטינה

החלוץ האגדי, אדינסון קבאני, התיר את חוזהו בספרד וחתם בבוקה ג'וניורס לעיני 30 אלף איש. כמה הרוויח בשיאו ומה יהיה שכרו בארגנטינה?

מיכאל וייסרמן |

החלוץ אדינסון קבאני נחשב לאחד החלוצים הגדולים בעולם בעשור האחרון. קבאני כבש מעל 250 שערים בקריירה נראה כי נמצא שלב אחד לפני פרישה. השבוע חתם במועדון הפאר הארגנטינאי, בוקה ג'וניורס. כ-30 אלף אוהדים הגיעו למופע החתימה של החלוץ שנראה כי העניק ניצוץ חדש לליגה המקומית.

חזר לדרום אמריקה. קבאני (צילום: טוויטר בוקה ג'וניורס)

קבאני התיר את חוזהו בולנסיה שאף שילמה לו 1.5 מיליון אירו כדי להיפרד ולגרום לו לעבור לארגנטינה. החלוץ שיחק עונה אחת במועדון הספרדי שלא תיזכר כעונה טובה, אבל קבאני רשם נתון מרשים כאשר כבש 7 שערים מתוך 29 משחקים בהם שותף ושכרו בעונה הזאת עמד על 7 מיליון אירו. משמע, קבאני למעשה "הרוויח" מיליון אירו על כל שער.

כעת, קבאני חתם לעונה וחצי בארגנטינה ועל פי ההערכות צפו להרוויח כ-5 מיליון אירו לכל התקופה. קבאני, 36, גדל באורוגוואי בקבוצת דונוביו וכבר בעונה הראשונה שלו כשחקן בוגרים כבש 10 שערים והוביל את קבוצתו לאליפות. הקריירה האירופית של החלוץ התחילה ב-2007 כאשר חתם בפלרמו האיטלקית. לאחר שלוש שנים במועדון נמכר החלוץ לנאפולי תמורת 16 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים בנאפולי נמכר החלוץ לפריז סן ז'רמן תמורת סכום עתק לאותה תקופה של 64 מיליון אירו. החלוץ שיחק שבע שנים במועדון הצרפתי, שותף ביותר מ-200 משחקים ואף כבש 138 שערים. שכרו של החלוץ בעיר האורות הגיע ליותר מ-10 מיליון אירו לעונה.

בשנת 2020 שוחרר קבאני מפריז וחתם במנצ'סטר יונייטד שם הרוויח שכר שיא בקריירה של יותר מ-12 מיליון אירו. החלוץ לא הצליח להתאקלם באנגליה וב-41 משחקים כבש 12 שערים. בשנת 2022 חתם לשנתיים בולנסיה. לאחר עונה אחת החליטן הצדדים על פרידה וכעת הוא מגיע לארגנטינה.

קבאני התרגש ואמר: "מתרגש כי אמרתי כבר מזמן שאני רוצה להיות פה. אני שמח להיות פה עם המשפחה שלי, תודה לכולם". במהלך הקריירה זכה באליפות אחת באורוגוואי, בגביע האיטלקי עם נאפולי ובשלל תארים בצרפת כמו 6 אליפויות, 5 גביעים בצרפת ו-7 זכיות בסופר קאפ הצרפתי. עם נבחרת אורוגוואי זכה בקופה אמריקה ב-2011.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.