אופיר חיים
צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

כפי שפרסמנו: אופיר חיים שודרג וישתכר כ-21 אלף שקל

מאמן נבחרת שם קץ לסאגה וחתם על חוזה לשנתיים נוספות. בכמה אחוזים שודרג שכרו של המאמן?
 
מיכאל וייסרמן | (6)

כפי שפורסם לראשונה ב"ביזספורט", מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אופיר חיים, ימשיך בתפקידו וחתם לשנתיים נוספות. לאחר סאגה לא פשוטה נפגש המאמן עם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ומנכ"ל ההתאחדות ניב גולדשטיין, הצדדים סיכמו על המשך דרכו של המאמן. תחילה דובר על אפשרות שהחוזה יוארך בשנה בלבד, אך המאמן דרש חוזה לשנתיים ובהתאחדות קיבלו את הבקשה.

גם קמפיינר. חיים (צילום: רוסקו רז)

שכרו של המאמן שודרג בכ-20 אחוז והוא צפוי להרוויח כ-20 אלף שקל נטו בחודש. עד לאחרונה הרוויח המאמן כ-17 אלף שקל נטו בחודש (יש לו גם הוצאות רכב ודלק כלולות בשכר). שכרו של חיים דומה לשכרו של מאמן בכיר בליגת העל לנוער. לשם השוואה, גיא לוזון, מאמן הנבחרת הצעירה (עד גיל 21), מרוויח כפי שמאמן בצמרת הליגה הלאומית מרוויח, ואלון חזן, מאמן הנבחרת הבוגרת מרוויח בדומה למאמן שקבוצתו ממוקמת בטופ ליגת העל.

חיים אמר לאחר החתימה: "לא היה לי ספק לרגע שהבית החם בנבחרות ובהתאחדות ימשיך להיות המקום הנכון והטבעי עבורי. הזכות להוביל את נבחרת ישראל להצלחות ברמה האירופית והעולמית רק מחזקת את האמונה שלי שניתן אפילו להגיע להישגים עוד יותר גדולים ולקדם שחקנים שיובילו להצלחות היסטוריות גם בנבחרת הצעירה ובבוגרת. ההתאחדות האמינה בי, תמכה בי, קידמה אותי ואני שמח להמשיך לעסוק במקום ובמה שמוציא ממני את המיטב לטובת הכדורגל שלנו".

המאמן המוערך שהוביל את הנבחרת לגמר היורו עד גיל 19 בשנה שעברה ולהישג הבלתי נתפס של חצי גמר המונדיאל עד גיל 20, החל את קריירת האימון שלו בהפועל מרמורק, ומשם אימן גם במכבי יפו, הפועל תל אביב (נוער ובוגרים), הפועל ראשל"צ, מכבי שעריים, הפועל עפולה וכפר סבא עד שב-2021 הגיע לנבחרת הנוער.

בכל מקרה נראה כי זה לא מקור הפרנסה היחיד שלו, כאשר לאחרונה נבחר המאמן להוביל את קמפיין הקיץ החדש של המרכז לצמיחה פיננסית. מטרת הקמפיין היא לעודד התנהלות כלכלית נכונה גם בחופשת הקיץ וחינוך הילדים להעריך את הכסף – במיוחד בחופשת הקיץ בחודשים יולי-אוגוסט בהם ההוצאות הכלכליות של משפחות בישראל עולות בצורה דרמטית. המסר המרכזי של הקמפיין אותו מוביל חיים הוא: "כל הורה הוא המאמן של הנבחרת הביתית שלו וכל משפחה יכולה לשפר את מצבה הפיננסי אם תאמץ כלים להתנהלות פיננסית נכונה".

חיים "מככב" בקמפיין תוך בשלל סיטואציות שמוכרות לכולנו מהחיים: ילדים שרוצים ללכת לשלל הופעות ואטרקציות, קניות מנופחות של מצרכים לבית בחופש הגדול, תכנון חופשה משפחתית ועוד.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יגאל 27/07/2023 11:53
    הגב לתגובה זו
    אני שמח בשבילו יש לו נשמה גדולה מגיע לו קצת שקט נפשי בהצלחה
  • 4.
    שכרו צריך להיות צמוד 26/07/2023 22:05
    הגב לתגובה זו
    מגעילים. הנבחרת הבוגרת מביאה תוצאות על הפנים, והמאמן מרוויח פי כמה ממאמן הנוער. זה לא הוגן כלל.
  • 3.
    אם מביא תוצאה, אז לא 20 בחודש, אלא 200 בשבוע (ל"ת)
    לבריאות 26/07/2023 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קשקש 26/07/2023 19:49
    הגב לתגובה זו
    ציונות ואהבת הארץ .
  • שכר 20 נטו בחודש לא כולל רכב והוצאות שזה 25 נטו, מה רע? (ל"ת)
    כלכלן 28/07/2023 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ההתאחדות היתה צריכה להיות יותר נדיבה.הוא ראוי ומגיע לו! (ל"ת)
    מאד התרשמתי ממנו 26/07/2023 18:35
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.