פאיק בולקיה  (רשתות חברתיות)
צילום: פאיק בולקיה (רשתות חברתיות)

פאיק בולקיה - השחקן העשיר ביותר בכדורגל העולמי

חיים בן הקון | (1)
נושאים בכתבה מסי רונאלדו


בתוך עולם הכדורגל המהיר והמלא בכוכבים, ישנו שם אחד שבולט לא רק בגלל הכישרון על המגרש, אלא בעיקר בגלל מצבו הכלכלי היוצא דופן - פאיק ג'פרי בולקיה.

מי זה פאיק בולקיה?

פאיק בולקיה, שנולד ב-9 במאי 1998 בלוס אנג'לס, ארצות הברית, הוא כדורגלן ברוניי-אמריקאי שכיום משחק כקשר התקפי או חלוץ בצ'ונבורי מליגת העל התאילנדית ובנבחרת ברוניי. בולקיה הוא חלק ממשפחת המלוכה של ברוניי, בנו של הנסיך ג'פרי בולקיה ואחיינו של הסולטאן חסן אל-בולקיה. בגלל מוצאו המלכותי, הוא נחשב לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם, עם הון אישי שמוערך לעיתים באזור ה-20 מיליארד דולר.

הקריירה שלו:

  • התחלה צנועה: בולקיה התחיל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של סאות'המפטון באנגליה בשנת 2009. הוא המשיך להתקדם, ובשנת 2014 חתם על חוזה עם צ'לסי, אך עזב אותם ב-2015.
  • מועדוני נוספים: לאחר צ'לסי, בולקיה עבר ללסטר סיטי וב-2020 חתם עם מאריטימו בליגת העל הפורטוגזית. בשנים האחרונות, הוא מצא את עצמו בתאילנד, שם הוא משחק בצ'ונבורי.
  • נבחרת ברוניי: בולקיה משחק גם בנבחרת ברוניי, ממלא תפקיד מרכזי בקבוצה שמשתדלת להתקדם בדירוגי הכדורגל הבינלאומיים.

הישגים וסטטיסטיקות:

  • משחקים: במהלך הקריירה שלו, בולקיה שיחק בעשרות משחקים בליגות שונות. בצ'ונבורי לבדה, הוא שיחק בלמעלה מ-50 משחקים בליגה התאילנדית.
  • הבקעות: ההבקעות שלו אינן ברמת הכוכבים הגדולים, אך הוא כבש מספר שערים בכל עונה, עם סטטיסטיקות ממוצעות של כמה שערים בכל עונה, תלוי במועדון ובתפקידו.

מדוע הוא נחשב לשחקן הכי עשיר?

העושר של בולקיה אינו נובע רק מקריירת הכדורגל שלו, אלא בעיקר בזכות מוצאו המלכותי. משפחת בולקיה ידועה כאחת מהמשפחות העשירות בעולם, עם הון משפחתי המתבסס על נכסי נפט וגז בברוניי. דיווחים מציינים כי הונו של פאיק עומד על כ-20 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם בהפרש גדול.

לעומתו, ליאונל מסי, אחד משחקני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, מוערך כיום בשווי נקי של כ-600 מיליון דולר. קריסטיאנו רונאלדו, עוד כוכב ענק בספורט, מוערך בשווי של כ-700 מיליון דולר. שניהם, למרות הישגיהם המרשימים בכדורגל והכנסותיהם מחוזים, ספונסרים ופרסומות, נופלים בהרחקה מאחורי בולקיה בכל הנוגע להון אישי.

השפעה ומורשת:

למרות פרופילו הכלכלי הגבוה, בולקיה עדיין מחפש את מקומו בכדורגל העולמי, מנסה לבנות שם מעבר להון המשפחתי. הוא מדגים איך הנכסים וההזדמנויות הכלכליות יכולות להשפיע על הקריירה הספורטיבית, אך גם חשיבות הכישרון וההתמדה כדי להשתלב ולהצליח במועדוני כדורגל מקצועיים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא משחק עבור כסף יש הנאה במשחק (ל"ת)
    עושה חשבון 25/01/2025 09:28
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".