פאיק בולקיה  (רשתות חברתיות)
צילום: פאיק בולקיה (רשתות חברתיות)

פאיק בולקיה - השחקן העשיר ביותר בכדורגל העולמי

חיים בן הקון | (1)
נושאים בכתבה מסי רונאלדו


בתוך עולם הכדורגל המהיר והמלא בכוכבים, ישנו שם אחד שבולט לא רק בגלל הכישרון על המגרש, אלא בעיקר בגלל מצבו הכלכלי היוצא דופן - פאיק ג'פרי בולקיה.

מי זה פאיק בולקיה?

פאיק בולקיה, שנולד ב-9 במאי 1998 בלוס אנג'לס, ארצות הברית, הוא כדורגלן ברוניי-אמריקאי שכיום משחק כקשר התקפי או חלוץ בצ'ונבורי מליגת העל התאילנדית ובנבחרת ברוניי. בולקיה הוא חלק ממשפחת המלוכה של ברוניי, בנו של הנסיך ג'פרי בולקיה ואחיינו של הסולטאן חסן אל-בולקיה. בגלל מוצאו המלכותי, הוא נחשב לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם, עם הון אישי שמוערך לעיתים באזור ה-20 מיליארד דולר.

הקריירה שלו:

  • התחלה צנועה: בולקיה התחיל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של סאות'המפטון באנגליה בשנת 2009. הוא המשיך להתקדם, ובשנת 2014 חתם על חוזה עם צ'לסי, אך עזב אותם ב-2015.
  • מועדוני נוספים: לאחר צ'לסי, בולקיה עבר ללסטר סיטי וב-2020 חתם עם מאריטימו בליגת העל הפורטוגזית. בשנים האחרונות, הוא מצא את עצמו בתאילנד, שם הוא משחק בצ'ונבורי.
  • נבחרת ברוניי: בולקיה משחק גם בנבחרת ברוניי, ממלא תפקיד מרכזי בקבוצה שמשתדלת להתקדם בדירוגי הכדורגל הבינלאומיים.

הישגים וסטטיסטיקות:

  • משחקים: במהלך הקריירה שלו, בולקיה שיחק בעשרות משחקים בליגות שונות. בצ'ונבורי לבדה, הוא שיחק בלמעלה מ-50 משחקים בליגה התאילנדית.
  • הבקעות: ההבקעות שלו אינן ברמת הכוכבים הגדולים, אך הוא כבש מספר שערים בכל עונה, עם סטטיסטיקות ממוצעות של כמה שערים בכל עונה, תלוי במועדון ובתפקידו.

מדוע הוא נחשב לשחקן הכי עשיר?

העושר של בולקיה אינו נובע רק מקריירת הכדורגל שלו, אלא בעיקר בזכות מוצאו המלכותי. משפחת בולקיה ידועה כאחת מהמשפחות העשירות בעולם, עם הון משפחתי המתבסס על נכסי נפט וגז בברוניי. דיווחים מציינים כי הונו של פאיק עומד על כ-20 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם בהפרש גדול.

לעומתו, ליאונל מסי, אחד משחקני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, מוערך כיום בשווי נקי של כ-600 מיליון דולר. קריסטיאנו רונאלדו, עוד כוכב ענק בספורט, מוערך בשווי של כ-700 מיליון דולר. שניהם, למרות הישגיהם המרשימים בכדורגל והכנסותיהם מחוזים, ספונסרים ופרסומות, נופלים בהרחקה מאחורי בולקיה בכל הנוגע להון אישי.

השפעה ומורשת:

למרות פרופילו הכלכלי הגבוה, בולקיה עדיין מחפש את מקומו בכדורגל העולמי, מנסה לבנות שם מעבר להון המשפחתי. הוא מדגים איך הנכסים וההזדמנויות הכלכליות יכולות להשפיע על הקריירה הספורטיבית, אך גם חשיבות הכישרון וההתמדה כדי להשתלב ולהצליח במועדוני כדורגל מקצועיים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא משחק עבור כסף יש הנאה במשחק (ל"ת)
    עושה חשבון 25/01/2025 09:28
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.