פאיק בולקיה  (רשתות חברתיות)
צילום: פאיק בולקיה (רשתות חברתיות)

פאיק בולקיה - השחקן העשיר ביותר בכדורגל העולמי

חיים בן הקון | (1)
נושאים בכתבה מסי רונאלדו


בתוך עולם הכדורגל המהיר והמלא בכוכבים, ישנו שם אחד שבולט לא רק בגלל הכישרון על המגרש, אלא בעיקר בגלל מצבו הכלכלי היוצא דופן - פאיק ג'פרי בולקיה.

מי זה פאיק בולקיה?

פאיק בולקיה, שנולד ב-9 במאי 1998 בלוס אנג'לס, ארצות הברית, הוא כדורגלן ברוניי-אמריקאי שכיום משחק כקשר התקפי או חלוץ בצ'ונבורי מליגת העל התאילנדית ובנבחרת ברוניי. בולקיה הוא חלק ממשפחת המלוכה של ברוניי, בנו של הנסיך ג'פרי בולקיה ואחיינו של הסולטאן חסן אל-בולקיה. בגלל מוצאו המלכותי, הוא נחשב לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם, עם הון אישי שמוערך לעיתים באזור ה-20 מיליארד דולר.

הקריירה שלו:

  • התחלה צנועה: בולקיה התחיל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של סאות'המפטון באנגליה בשנת 2009. הוא המשיך להתקדם, ובשנת 2014 חתם על חוזה עם צ'לסי, אך עזב אותם ב-2015.
  • מועדוני נוספים: לאחר צ'לסי, בולקיה עבר ללסטר סיטי וב-2020 חתם עם מאריטימו בליגת העל הפורטוגזית. בשנים האחרונות, הוא מצא את עצמו בתאילנד, שם הוא משחק בצ'ונבורי.
  • נבחרת ברוניי: בולקיה משחק גם בנבחרת ברוניי, ממלא תפקיד מרכזי בקבוצה שמשתדלת להתקדם בדירוגי הכדורגל הבינלאומיים.

הישגים וסטטיסטיקות:

  • משחקים: במהלך הקריירה שלו, בולקיה שיחק בעשרות משחקים בליגות שונות. בצ'ונבורי לבדה, הוא שיחק בלמעלה מ-50 משחקים בליגה התאילנדית.
  • הבקעות: ההבקעות שלו אינן ברמת הכוכבים הגדולים, אך הוא כבש מספר שערים בכל עונה, עם סטטיסטיקות ממוצעות של כמה שערים בכל עונה, תלוי במועדון ובתפקידו.

מדוע הוא נחשב לשחקן הכי עשיר?

העושר של בולקיה אינו נובע רק מקריירת הכדורגל שלו, אלא בעיקר בזכות מוצאו המלכותי. משפחת בולקיה ידועה כאחת מהמשפחות העשירות בעולם, עם הון משפחתי המתבסס על נכסי נפט וגז בברוניי. דיווחים מציינים כי הונו של פאיק עומד על כ-20 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לשחקן הכדורגל העשיר ביותר בעולם בהפרש גדול.

לעומתו, ליאונל מסי, אחד משחקני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, מוערך כיום בשווי נקי של כ-600 מיליון דולר. קריסטיאנו רונאלדו, עוד כוכב ענק בספורט, מוערך בשווי של כ-700 מיליון דולר. שניהם, למרות הישגיהם המרשימים בכדורגל והכנסותיהם מחוזים, ספונסרים ופרסומות, נופלים בהרחקה מאחורי בולקיה בכל הנוגע להון אישי.

השפעה ומורשת:

למרות פרופילו הכלכלי הגבוה, בולקיה עדיין מחפש את מקומו בכדורגל העולמי, מנסה לבנות שם מעבר להון המשפחתי. הוא מדגים איך הנכסים וההזדמנויות הכלכליות יכולות להשפיע על הקריירה הספורטיבית, אך גם חשיבות הכישרון וההתמדה כדי להשתלב ולהצליח במועדוני כדורגל מקצועיים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא משחק עבור כסף יש הנאה במשחק (ל"ת)
    עושה חשבון 25/01/2025 09:28
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.