פאיק בולקיה - השחקן העשיר ביותר בכדורגל העולמי
- התחלה צנועה: בולקיה התחיל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של סאות'המפטון באנגליה בשנת 2009. הוא המשיך להתקדם, ובשנת 2014 חתם על חוזה עם צ'לסי, אך עזב אותם ב-2015.
- מועדוני נוספים: לאחר צ'לסי, בולקיה עבר ללסטר סיטי וב-2020 חתם עם מאריטימו בליגת העל הפורטוגזית. בשנים האחרונות, הוא מצא את עצמו בתאילנד, שם הוא משחק בצ'ונבורי.
- נבחרת ברוניי: בולקיה משחק גם בנבחרת ברוניי, ממלא תפקיד מרכזי בקבוצה שמשתדלת להתקדם בדירוגי הכדורגל הבינלאומיים.
- משחקים: במהלך הקריירה שלו, בולקיה שיחק בעשרות משחקים בליגות שונות. בצ'ונבורי לבדה, הוא שיחק בלמעלה מ-50 משחקים בליגה התאילנדית.
- הבקעות: ההבקעות שלו אינן ברמת הכוכבים הגדולים, אך הוא כבש מספר שערים בכל עונה, עם סטטיסטיקות ממוצעות של כמה שערים בכל עונה, תלוי במועדון ובתפקידו.
- 1.לא משחק עבור כסף יש הנאה במשחק (ל"ת)עושה חשבון 25/01/2025 09:28הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
