TV
דאעש ממשיך לזעזע: שרף למוות בעיראק 21 כורדים בכלובים
העולם המערבי ממשיך לנמנם בזמן שארגון הטרור הרצחני, דאעש, ממשיך במעשי הזוועה שלו: שרף למוות 21 כורדים בכלוב. דאעש פרסם באינטרנט וידאו ותמונות סטילס כיצד מובלים הקורבנות, לוחמים בצבא Peshmerga ("ההולכים אל המוות"), ברחובות העיר העיראקית Kirkuk, הנמצאת 236 ק"מ צפונית לבגדד.
ארגון דאעש נקרא היום המדינה האיסלאמית לאחר שהרחיב את חלום ההתפשטות שלו מעבר לעיראק וסוריה. ארגון הטרור הקיצוני נודע במעשי רצח המתועדים בוידאו ומפורסמים ברשת האינטרנט.
- 8.קורמורן 22/02/2015 12:33הגב לתגובה זוכוחות הקואליציה חייבים לבצע שם מעשה. להוריד עליהם נפאלם, מצרר, כל מה שאפשר בכדי להוציא להם את הרוח מהמפרשים, קרי, את החשק לשחק במלחמות. אגב כך לפרסם כי מי שמפציץ אותם הן נווטות, נשים לוחמות. הם מפחדים מזה פחד מוות, היות ומי שנהרג בידי אשה לא יגיע לגן העדן. לחימה על פי אמנת ז'נבה ממש לא תעשה את העבודה.
- 7.אין ברירה צריך להתחיל לשרוף אותם (ל"ת)ואז נראה מי יתנדב 22/02/2015 12:10הגב לתגובה זו
- 6.לא לבלבל את המוח עם 'הפחדות' דאע"ש. אותי מעניין המילקי (ל"ת)יאיר לפיד וציפי לבני 22/02/2015 12:00הגב לתגובה זו
- 5.מוטי 22/02/2015 11:34הגב לתגובה זושום דבר לא משתנה כך נראה העולם לפני אלפי שנה וגם היום
- 4.והעולם שותק..... (ל"ת)זיו 22/02/2015 11:18הגב לתגובה זו
- 3.בא 22/02/2015 10:09הגב לתגובה זומשתוללים . ויש אצלם הרבה אנשיםשדים , אחד מעשר זה שד .
- 2.בא 22/02/2015 10:06הגב לתגובה זוטיקאים דתיים ,אין להם חיים .וככה נראה האיזור הזה וכול העולם ה3 .
- 10 ילדים מארבע נשים ,סהכ 40 . ילדים בלי חשבון . (ל"ת)בא 22/02/2015 10:48הגב לתגובה זו
- 1.ההמונים מריעים - זה האיסלם האמיתי !!!! (ל"ת)י 22/02/2015 09:59הגב לתגובה זו
צילום: התעשייה האווירית
התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים
המדובר ברכבים סגורים שהמערכות המותקנות עליהם מצמצמות את הצורך בעיניים אנושיות של חיילים - ועל כן את מספרם ברכב, תוך הפחתת הסיכון. שני חיילים יפקחו ברכב על הנעשה ויבחרו מבין המלצות שונות לתקיפה שתציג המערכת
התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה.
אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג.
בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים.
"יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על מרחב גדול יותר תוך מתן מענה אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית.
"הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת;
"מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".
