טראמפ קיבל כנפיים. האם אירופה וקנדה על המוקד?
בהמשך למפגש הפסגה המוצלח, אירוע היסטורי לעין שעור, האינדיקציה הראשונה הבוקר לגבי השווקים הפיננסים הגיעה מכיוון אסיה, שם המדדים נסחרים בטריטוריה הירוקה, אך עיקר תשומת הלב מופנית לחדשות מצד הבנקים המרכזיים שיימסרו בהמשך השבוע לצד הודעות הריבית את התוואי להמשך.
על רקע הצלחתה של הפסגה בין טראמפ לקים ג'ון און סביר להניח כי המתיחות הגיאופוליטית - שהצליחה להרעיד את השווקים בזמנו עת צפון קוריאה ערכה ניסויים גרעיניים - תרד באופן משמעותי. עם זאת, חשוב לציין כי הצלחה מבחינת האמריקאים תיחשב במידה וצפון קוריאה אכן תתפרק מנשק גרעיני. לא מדובר במהלך של 'זבנג וגמרנו' וכידוע אמינות אינה הצד החזק של הצפון קוריאנים. בתרחיש שכזה, בו קוריאה מתחייבת לפרק את הנשק הגרעיני, נראה כי הסנקציות שהשית עליה האו"ם יוסרו בהדרגה אך האם אפשר לומר שנסללה הדרך של מדדים אל שיאים חדשים?
בהתחשב בהתנהלות של הנשיא האמריקאי תמיד נחפש את הבלתי צפוי. המובן מאליו הוא כי המתיחות הגיאופוליטית תרד. עם זאת, לא מן הנמנע שטראמפ ימנף את ההצלחה שנרשמה הלילה, ויגיד "הנה אני הצלחתי לעשות מה שקודמי בתפקיד לא הצליחו לעשות במשך שנים", ועם הניצחון הזה הוא יפנה למלחמת הסחר כאשר הוא חזק הרבה יותר מכפי שנכנס, רגע לאחר שהשאיר את מנהיגי המדינות המתועשות עם פה פעור כשנסוג מפסגת G7.
נזכיר כי טראמפ ביצע בסוף השבוע האחרון פניית פרסה כנגד ההסכמות שהושגו בפסגת G7 בדבר אי הטלת מכסים לטובת עידוד עצמי. צריך להגיד כי טראמפ הציע שכל מדינות יסירו חסמים וסובסידיות מתוך מטרה להנהיג סחר חופשי אמיתי. עיקר החשש של מנהיגי האיחוד האירופי כעת, ובכלל כל מי שעומד בין הכוונות של טראמפ במסגרת מלחמת הסחר, הוא כי הרוח הגבית אחרי לחיצת היד לדיקטטור הצפון קוריאני תאפשר לטראמפ להעמיק את מלחמת הסחר. טראמפ יוכל לגשת כעת לשולחן המשא ומתן בעניין המכסים בלי חשש, ולהמשיך לעמוד על שלו בכל הנוגע להסרת מכסים באופן מלא לטובת האינטרס האמריקאי.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזרה לצפון קוריאה, הצלחת הפסגה עשויה לפתוח את המדינה מצפון לסחר ובהתאם את רעב המשקיעים שיפנו אל מרבצי הסחורות הלא מפותחים שנמצאים במדינה. מצד אחד, צפון קוריאה יכולה להציע מלבד המרבצים כח אדם זול וממושמע, יחד עם הקרבה לרוסיה ולסין. אלו מהווים פוטנציאל כלכלי ענק. מוקדם יותר השבוע "בלומברג" פרסם אומדנים מ-2013 של מכון משאבי האנרגיה של סיאול, לפיהם למדינה המבודדת ישנן עתודות של מינרלים בשווי שעשוי להגיע ל-6 טריליון דולר. עם זאת, עולה השאלה מי יסכים לעשות עסקים מול מדינה שלא עמדה בתשלומים למדינות זרות איתם עשתה עסקים.
- 4.על מה הצהלולים? 12/06/2018 17:19הגב לתגובה זוגם כאן צפון קוריאה לא פורקה מנשקה הגרעיני והטילים שלה קיימים ושרירים (=ולצפון קוריאה יכולת גרעינית מוכחת וטילים שמגיעים לטווח של 13 אלף ק"מ). ובוש כבר היה באותה פסגה , והקוריאנים ביטלו ההסכם כשבא להם.
- ארי 13/06/2018 06:06הגב לתגובה זוחוקי הפיזיקה לא מאפשרים פירוק מיידי מנשק גרעיני. ההסכמים שונים לחלוטין.
- 3.חוסן אובמה גרם נזק גדול בעולם , לטראמפ מגיע פרס עולמי (ל"ת)חן 12/06/2018 14:35הגב לתגובה זו
- הסיפור עם פירוק צפון קוריאה מנשקה ייקח שנים (ל"ת)אולי נחכה? 12/06/2018 22:31הגב לתגובה זו
- אתה עיוור? 12/06/2018 17:20הגב לתגובה זוהאם צפון קוריאה הפסיקה לייצא נשק וידע ?
- 2.רודי 12/06/2018 14:08הגב לתגובה זובסופו של דבר כוחות השוק יכריעו וגם הצפון קוריאנים יבינו שעדיף לחיות כלכלית טוב יותר וזה גם ישפיע עליהם תרבותית: להישאר בתרבות שלהם ולשלב אותה עם טכנולוגיה...
- אובמה 12/06/2018 17:22הגב לתגובה זושבו היו גם פקחים שבדקו בשטח, מה שאין בהסכם עם צפון קוריאה)
- 1.כותבי תרחישים 12/06/2018 11:15הגב לתגובה זולכן ההנחה שלנו ממרץ השנה=דגש חזק על הדולר האמריקאי מרכיב מרכזי במיחם-

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
