טראמפ קיבל כנפיים. האם אירופה וקנדה על המוקד?
בהמשך למפגש הפסגה המוצלח, אירוע היסטורי לעין שעור, האינדיקציה הראשונה הבוקר לגבי השווקים הפיננסים הגיעה מכיוון אסיה, שם המדדים נסחרים בטריטוריה הירוקה, אך עיקר תשומת הלב מופנית לחדשות מצד הבנקים המרכזיים שיימסרו בהמשך השבוע לצד הודעות הריבית את התוואי להמשך.
על רקע הצלחתה של הפסגה בין טראמפ לקים ג'ון און סביר להניח כי המתיחות הגיאופוליטית - שהצליחה להרעיד את השווקים בזמנו עת צפון קוריאה ערכה ניסויים גרעיניים - תרד באופן משמעותי. עם זאת, חשוב לציין כי הצלחה מבחינת האמריקאים תיחשב במידה וצפון קוריאה אכן תתפרק מנשק גרעיני. לא מדובר במהלך של 'זבנג וגמרנו' וכידוע אמינות אינה הצד החזק של הצפון קוריאנים. בתרחיש שכזה, בו קוריאה מתחייבת לפרק את הנשק הגרעיני, נראה כי הסנקציות שהשית עליה האו"ם יוסרו בהדרגה אך האם אפשר לומר שנסללה הדרך של מדדים אל שיאים חדשים?
בהתחשב בהתנהלות של הנשיא האמריקאי תמיד נחפש את הבלתי צפוי. המובן מאליו הוא כי המתיחות הגיאופוליטית תרד. עם זאת, לא מן הנמנע שטראמפ ימנף את ההצלחה שנרשמה הלילה, ויגיד "הנה אני הצלחתי לעשות מה שקודמי בתפקיד לא הצליחו לעשות במשך שנים", ועם הניצחון הזה הוא יפנה למלחמת הסחר כאשר הוא חזק הרבה יותר מכפי שנכנס, רגע לאחר שהשאיר את מנהיגי המדינות המתועשות עם פה פעור כשנסוג מפסגת G7.
נזכיר כי טראמפ ביצע בסוף השבוע האחרון פניית פרסה כנגד ההסכמות שהושגו בפסגת G7 בדבר אי הטלת מכסים לטובת עידוד עצמי. צריך להגיד כי טראמפ הציע שכל מדינות יסירו חסמים וסובסידיות מתוך מטרה להנהיג סחר חופשי אמיתי. עיקר החשש של מנהיגי האיחוד האירופי כעת, ובכלל כל מי שעומד בין הכוונות של טראמפ במסגרת מלחמת הסחר, הוא כי הרוח הגבית אחרי לחיצת היד לדיקטטור הצפון קוריאני תאפשר לטראמפ להעמיק את מלחמת הסחר. טראמפ יוכל לגשת כעת לשולחן המשא ומתן בעניין המכסים בלי חשש, ולהמשיך לעמוד על שלו בכל הנוגע להסרת מכסים באופן מלא לטובת האינטרס האמריקאי.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזרה לצפון קוריאה, הצלחת הפסגה עשויה לפתוח את המדינה מצפון לסחר ובהתאם את רעב המשקיעים שיפנו אל מרבצי הסחורות הלא מפותחים שנמצאים במדינה. מצד אחד, צפון קוריאה יכולה להציע מלבד המרבצים כח אדם זול וממושמע, יחד עם הקרבה לרוסיה ולסין. אלו מהווים פוטנציאל כלכלי ענק. מוקדם יותר השבוע "בלומברג" פרסם אומדנים מ-2013 של מכון משאבי האנרגיה של סיאול, לפיהם למדינה המבודדת ישנן עתודות של מינרלים בשווי שעשוי להגיע ל-6 טריליון דולר. עם זאת, עולה השאלה מי יסכים לעשות עסקים מול מדינה שלא עמדה בתשלומים למדינות זרות איתם עשתה עסקים.
- 4.על מה הצהלולים? 12/06/2018 17:19הגב לתגובה זוגם כאן צפון קוריאה לא פורקה מנשקה הגרעיני והטילים שלה קיימים ושרירים (=ולצפון קוריאה יכולת גרעינית מוכחת וטילים שמגיעים לטווח של 13 אלף ק"מ). ובוש כבר היה באותה פסגה , והקוריאנים ביטלו ההסכם כשבא להם.
- ארי 13/06/2018 06:06הגב לתגובה זוחוקי הפיזיקה לא מאפשרים פירוק מיידי מנשק גרעיני. ההסכמים שונים לחלוטין.
- 3.חוסן אובמה גרם נזק גדול בעולם , לטראמפ מגיע פרס עולמי (ל"ת)חן 12/06/2018 14:35הגב לתגובה זו
- הסיפור עם פירוק צפון קוריאה מנשקה ייקח שנים (ל"ת)אולי נחכה? 12/06/2018 22:31הגב לתגובה זו
- אתה עיוור? 12/06/2018 17:20הגב לתגובה זוהאם צפון קוריאה הפסיקה לייצא נשק וידע ?
- 2.רודי 12/06/2018 14:08הגב לתגובה זובסופו של דבר כוחות השוק יכריעו וגם הצפון קוריאנים יבינו שעדיף לחיות כלכלית טוב יותר וזה גם ישפיע עליהם תרבותית: להישאר בתרבות שלהם ולשלב אותה עם טכנולוגיה...
- אובמה 12/06/2018 17:22הגב לתגובה זושבו היו גם פקחים שבדקו בשטח, מה שאין בהסכם עם צפון קוריאה)
- 1.כותבי תרחישים 12/06/2018 11:15הגב לתגובה זולכן ההנחה שלנו ממרץ השנה=דגש חזק על הדולר האמריקאי מרכיב מרכזי במיחם-

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7