קורנית דיגיטל וטאואר - לקנות או להמתין?
שער השיא של קורנית בשנה האחרונה הגיע ל-23.15 דולר, של טאואר עמד על 36.69 דולר; מתחילת 2018 איבדה קורנית כמעט 19%, טאואר איבדה ברבעון החולף 4%
מניית קורנית דיגיטל (KRNT) נסגרה בשבוע שעבר בשער של 13.15 דולר. מדובר בסגירה לא רחוקה משער השפל של המניה בשנה החולפת שעמד על 11.70 דולר. שער השיא של קורנית בשנה האחרונה הגיע ל-23.15 דולר. מתחילת 2018 איבדה קורנית כמעט 19%. הירידות במניה באו על רקע פרסום מאכזב של תוצאות הרבעון הרביעי של 2017 לפיו ההכנסות הסתכמו ב-30 מיליון דולר ירידה של 6.4% מול הרבעון המקביל.
על רקע עיכובים בפרוייקט של הלקוחה, ענקית הקמעונאות און ליין אמזון, נרשם הפסד נקי חשבונאי של 2 מיליון דולר. מנכ"ל קורנית, גבי זליגסון, "ניחם" את המשקיעים: "בציפיות לעליה משמעותית בשיעור הצמיחה שלנו ב-2018 בעקבות שיעורי אימוץ גבוהים יותר של המוצרים שלנו על ידי דפסים מתחום דפוס המשי".
שבועיים לפני הדו"ח המאכזב, לאחר שהמניה הפגינה ביצועים חלשים במסחר, פירסמו כלכלני סיטי בנק המלצה חמה להשקעה בקורנית. בסיטי קבעו מחיר יעד של 19 דולר שכיום משקף פרמייה של כ-50% על מחיר המניה. מספר ימים לפני המלצת סיטי, המליצו שני אנליסטים מבתי ההשקעות נידהם (NEEDHAM) וסטיפל (STIFEL) על מחירי יעד של 20-18 דולר למניה. ההמלצות כללו הערכות נלהבות "להזדמנויות צמיחה חזקות והשקעה אגרסיבית במוצרים חדשים".
הבעיה המרכזית של קורנית מתמקדת באי הבשלת פרויקט אמזון שהיה אמור לתת דחיפה משמעותית לגידול בהכנסות וברווחים והוא עדיין רחוק מהרמה המצופה. נפח המסחר במניה, שגדל בתקופה האחרונה בגלל הירידות והקרבה לשער השפל, גורם למשקיעים לשקול קניות ואיסוף במניות קורנית. לדעת חלק מהמשקיעים החברה נענשה מספיק על המאזנים החלשים במיוחד לאור העליות הנאות שנרשמו במדדי המניות בוול סטריט.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדעתנו, מבחינה טכנית קורנית יכולה לבצע תיקון קל בשערה אם תנאי המסחר בנאסד"ק יהיו חיוביים. אבל, רק הבשלת הקשר מול אמזון או ענקית קמעונאות אחרת תוביל את החברה לתיקון חזק ומשמעותי תוך עניין מהותי מצד משקיעים מוסדיים וקרנות. לכן רצוי לעקוב אחרי נפח המסחר במניה וטווח המחירים. אם הנפח יגדל והירידות ייבלמו סביב שער של 12.75-13 דולר, יש מקום לשקול אפשרות השקעה בקורנית תוך הבנה שמדובר בהשקעה עם סיכון לאור ביצועי העבר.
מניות השבבים והחיישנים מרכזות עניין במסחר
בשבועות האחרונים מניות קוואלקום, ברודקום וחברות שעוסקות גם בשבבים וחיישנים מעוררות ענין בוול סטריט עם הצעות רכישה, מיזוג והשקעות. NXP ואחרות עלו לכותרות עם המלצות, שמועות על הצעות רכש ובהמשך גם הצעות עם פרמיות מחיר. אחת החברות המעניינות בתחום היא טאואר (TSEM) שנסחרת סביב שער של 33 דולר כאשר מדובר במנית ארביטראז' הנסחרת גם בתל אביב.
שערה הגבוה של טאואר בשנה החולפת עמד על 36.69 דולר ושערה הנמוך היה 20.61 דולר. מתחילת 2018 טאואר ירדה מעט 2.4% וברבעון החולף היא איבדה 4%. החברה הציגה דוחות רבעונים ושנתיים טובים לאורך ארבע השנים החולפות תוך רכישות מפעלים ביפן והקמת פעילות בסין. טאואר נהנית "מפרמיית ניהול" בדמותו של ראסל אלוונגר שהוביל את החברה בעשור האחרון מחברה בשקיעה לצמיחה מטאורית וקבועה.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
החיישנים של החברה נחשבים לבעלי טכנולוגיה מובילה ושיתופי הפעולה של טאואר עם חברות ענק מתרבים לאורך השנים. בטאואר מחזיקים משקיעים רבים מוסדיים, קרנות גידור, סלי הייטק, אנשים פרטיים, פיזור המניה רחב יחסית. לא נתפלא אם גוף בעל זיקה לתחום החיישנים עם קופת מזומנים ינצל את ההפוגה בביצועי המניה כדי לאסוף סחורה ולקבל עמדת השפעה בחברה. מדובר בהשקעת ערך לטווח ארוך.
** אין לראות בכתוב ובמניות המוזכרות משום המלצה או אי המלצה לפעול במניות. כל משקיע צריך לפעול רק לאחר קבלת יעוץ אישי כחוק מיועץ מוסמך. המאמר אינו מחליף את הצורך ביעוץ אישי.
- 14.אולי יקנו את טאואר? (ל"ת)טאואר 28/02/2018 14:35הגב לתגובה זו
- 13.אביב 28/02/2018 14:31הגב לתגובה זוכי מדובר בחברה איכותית שתצמח לטווח הארוך.
- 12.לאוניד 25/02/2018 11:13הגב לתגובה זואם טאור תצליח בעסקים של החיישנים כנראה שיהיה לה עתיד ורוד בתחום המניות
- 11.ליאור 23/02/2018 12:29הגב לתגובה זוקורנית היא אכזבה מתמשכת בביצועים. טאואר לאחר הירידה אתמול שווה בדיקת קניה.
- 10.אילן 22/02/2018 13:54הגב לתגובה זויתכן שבירידה שער חזקה היום ומחר שווה לקנות לטווח ארוך.
- 9.לאקי 22/02/2018 09:24הגב לתגובה זוהשקעה לעורך שנים בקורנית לא הניבה לי אישית כלום. תמיד הרווח הגיעה מפיקים. זו חברה שזמן רב התבססה על "לדמיין" את העתיד של חוזה עם חברה גדולה. לגבי טאואר מסכים לגמרי - ניהול החברה הוא המנוע לצמיחה. שוק ההון מחפש קיצורי דרך, ניהול נכון הוא היחיד היכול לשמור על החברה לעורך שנים.
- 8.קובי 22/02/2018 09:05הגב לתגובה זולכן טאואר נראית השקעה סבירה לטווח ארוך.
- 7.אריה 21/02/2018 22:37הגב לתגובה זוהבעיה המרכזית בחברות מסוג קורנית, היא בפיתוח תלות חד צדדית בחברת ענק, שיכולה בוקר אחד לבטל פרוייקט ולהשאיר את החברה עם כלום. היתי מציע לחברי ההנהלה לחפש לקוחות ופרוייקטים נוספים במקום להמתין לנס חנוכה - אם כן, אז עד חנוכה יש כמעט שנה...
- 6.דן 21/02/2018 19:29הגב לתגובה זוצריך להמתין לראות אם השוק לא יעבור מימוש ואז אולי לקנות בירידות.
- 5.Guy 21/02/2018 17:25הגב לתגובה זוקורנית לוקה בחוסר מקצועיות משווע של הנהלתה על כל גזרותיה ולכן לא תתרומם בקרוב
- 4.אופיר 21/02/2018 16:33הגב לתגובה זונותנים מחירי יעד בשמיים באופן מגוחך ומנותק מהמציאות.
- 3.גבי 21/02/2018 16:18הגב לתגובה זוסביר להניח שהיא תמשיך להציג צמיחה גבוהה ורווחיות עם תזרים מזומנים נאה.
- 2.אורנה 21/02/2018 15:37הגב לתגובה זולכן למרות שהמניה הפגינה ביצועים בשנה שעברה אולי ימצא גוף שיאסוף סחורה במטרה להשפיע על החברה מהדירקטוריון. יש הגיון במחשבה כזו.
- 1.אריק 21/02/2018 14:46הגב לתגובה זואני זוכר שקראתי את המלצת בנק citi שהייתה חמה במיוחד. בדיעבד מסתבר שההמלצה הייתה רחוקה מהמציאות . סביר להניח שבמצב הנוכחי לא הייתי קונה את קורנית עד שיתבהרו נתוני הצמיחה שלה.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
