כך צפויים השווקים להגיב בתקופה הקרובה לניצחון של מקרון; ניתוח מיוחד

מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה במזרחי טפחות בניתוח ראשוני להשפעת הניצחון הסוחף של מקרן על השווקים
רונן מנחם | (8)
נושאים בכתבה צרפת

נצחונו של מקרון מהווה חדשות טובות לשווקים. הגם שהתוצאות היו צפויות לפי הסקרים, זיכרון ברקזיט היה טרי והיה נחוץ משהו שיעודד את תומכי האיחוד האירופי. אנחת הרווחה קשורה גם בחשש שמא דליפת המידע ממחנה מאקרון יזיק לו. יש לזכור, עם זאת, כי מאקרון יצטרך לבסס רוב בבחירות הנפרדות לפרלמנט בחודש הבא, כשהוא עומד בראש מפלגה חדשה לגמרי.

מקרון דוגל בהמשך האיחוד האירופי, תוך תיקון מגרעותיו, בדרך של הליכה עקבית לקראת סוג של קונסולידציה פיסקלית. כמו כן הוא מאמין בהמשך המשמעת הפיסקאלית, בניגוד ליריבתו לה-פן, שרצתה להגדיל משמעותית את ההוצאות לצרכי ביטחון נקודה חיובית מבחינת שוק האג"ח, בפרט אם הבנק המרכזי של אירופה יבחר למתן את רכישות האג"ח שלו לקראת סוף השנה. כמו כן, נציין את תכניות המס של מקרון, שהן פרו סקטור עסקי.

ההשפעה המידית היא על הסנטימנט התרחיש הטוב והיציב הוא שהתממש - וסביר שנראה עליות של שוקי המניות ברחבי העולם, בדגש על אירופה. שוקי אסיה יהיו הראשונים להגיב.

כמו כן, צפוי המשך תיסוף של האירו כנגד הדולר, אם כי יהיה מוגבל בהיקפו, לנוכח דוח התעסוקה האמריקאי, שפורסם ביום ה' והגדיל את הסיכוי שהריבית בארה"ב תעלה בחודש הבא.

אמנם, חלק משמעותי מהעליות עד כה היו עם רוח גבית של הצפי לניצחון של מאקרון, אך סביר להניח כי לא הכל גלום והשפעות קצה חיוביות יימשכו גם בימים הקרובים.

נקודה חשובה נוספת הניצחון נותן רוח גבית גם כשצופים קדימה לבחירות שתהיינה בקיץ בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה.

יצוין, כי הנתונים הכלכליים תעסוקתיים האחרונים של יבשת אירופה נוטים לצד החיובי, כך שתחילת דרכו של מאקרון תהייה עם סביבה כלכלית ועסקית תומכת.

לאחר כל הנקודות החיוביות הללו, יש להזכיר כי למקרון לא יהיו בהכרח 100 ימי חסד. חלק מרעיונותיו ייתקלו במערכת חוקי עבודה די קשיחה בצרפת ויהיה עליו למצוא דרך להידבר עם איגודי העובדים.

אחד הצדדים שעשויים לצאת נפסדים מהתוצאות הינה בריטניה, שתמצא עצמה עכשיו נגד מקשה אחת, מאוחדת יותר, בעת דיוני יציאתה מהאיחוד האירופי. ייתכן כי יהיו לדבר השלכות על שער הליש"ט.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משה ראשל"צ 08/05/2017 08:49
    הגב לתגובה זו
    שהבורסה תיפול וקרה בדיוק ההפך אז כל הניתוחים יש בהם אגנדה מסויימת אז חבל על הזמן
  • 6.
    אצלנו בחצר 08/05/2017 07:32
    הגב לתגובה זו
    רק יורדות.
  • 5.
    ר.ב 07/05/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    הדקס יש לו עוד מקום להבליח אבל לא עוד הרבה..... כמו שאומר הגורו גל 5 זה הגל המרסק ולכן צריך לנסות לתזמן את קסם שורט דקס פי 3 דעה אישית ולא המלצה.....
  • 4.
    באבי 07/05/2017 23:02
    הגב לתגובה זו
    אני ימשיך מחר לקנות. בהמשך לתקופה אחורנוה אופטמי. לכיוון שיאים חדשים. כל אלה שצעקו למטה שימשכו לצעוק. חחחחח
  • 3.
    הזמן עובד 07/05/2017 22:54
    הגב לתגובה זו
    יהודים יקרים אזרחי צרפת, חזרו הביתה. לארץ ישראל. לא הכל מושלם פה. מזג אויר מקסים. רוב האנשים טובים. שהצרפתים והמוסלמים הטרורסטים יסתדרו לבד. תנו למוסלמים מדינה בצרפת
  • שששששששש... 09/05/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    שפה חיים 1.5 מוסלמים שלא הכי מסמפטים אותך. אין לאן לברוח האיסלם קיים בכל מקום. יש רק צורך שיחזרו לשפיות. האסלאם פעם היה דת מכובדת עם מנהיגים ובעלי דעה מאוד משמעותיים. הגיע הזמן שיתחילו להתאפס כי מי שהכי סובל מאיסלם קיצוני זה הם עצמם.
  • 2.
    זה מתומחר, מחר הזדמנות לצאת (ל"ת)
    סוחר 07/05/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאללה ביתר 07/05/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    עגלללל, מחר בלאגןן
ניתוח טכני
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot
ניתוח טכני

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות

זיו סגל |
נושאים בכתבה ניתוח טכני


באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה  S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר. 

את ההזדמנות שנוצרה ממחיש הגרף של הראסל 2000 שמיוצג כאן על ידי קרן הסל IWM. אחרי קפיצת הקורנה היא תקנה תיקון מתאים של 50% ואז טיפסה בהדרגה אל השיא ופרצה אותו. מכאן אמור להתפתח מומנום של מגמת עליה. על גרף העוצמה ההשוואתית אפשר לראות את חולשתה המתמשכת מול ה – S&P500 וכעת השאלה האם מערכת יחסים זו אכן משתנה. זהו אינדיקטור שנצטרך לעקוב אחריו.


מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל  IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

המטוס מספר 1 של מדינת ישראל

מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה



עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס

מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?

אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.

הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. 

מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.

באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.