כך צפויים השווקים להגיב בתקופה הקרובה לניצחון של מקרון; ניתוח מיוחד
נצחונו של מקרון מהווה חדשות טובות לשווקים. הגם שהתוצאות היו צפויות לפי הסקרים, זיכרון ברקזיט היה טרי והיה נחוץ משהו שיעודד את תומכי האיחוד האירופי. אנחת הרווחה קשורה גם בחשש שמא דליפת המידע ממחנה מאקרון יזיק לו. יש לזכור, עם זאת, כי מאקרון יצטרך לבסס רוב בבחירות הנפרדות לפרלמנט בחודש הבא, כשהוא עומד בראש מפלגה חדשה לגמרי.
מקרון דוגל בהמשך האיחוד האירופי, תוך תיקון מגרעותיו, בדרך של הליכה עקבית לקראת סוג של קונסולידציה פיסקלית. כמו כן הוא מאמין בהמשך המשמעת הפיסקאלית, בניגוד ליריבתו לה-פן, שרצתה להגדיל משמעותית את ההוצאות לצרכי ביטחון נקודה חיובית מבחינת שוק האג"ח, בפרט אם הבנק המרכזי של אירופה יבחר למתן את רכישות האג"ח שלו לקראת סוף השנה. כמו כן, נציין את תכניות המס של מקרון, שהן פרו סקטור עסקי.
ההשפעה המידית היא על הסנטימנט התרחיש הטוב והיציב הוא שהתממש - וסביר שנראה עליות של שוקי המניות ברחבי העולם, בדגש על אירופה. שוקי אסיה יהיו הראשונים להגיב.
כמו כן, צפוי המשך תיסוף של האירו כנגד הדולר, אם כי יהיה מוגבל בהיקפו, לנוכח דוח התעסוקה האמריקאי, שפורסם ביום ה' והגדיל את הסיכוי שהריבית בארה"ב תעלה בחודש הבא.
- פרמיית הסיכון של צרפת מזנקת לשיא; הקאק הצרפתי יורד 2%
- למה נשיא צרפת נכנס לכלא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם, חלק משמעותי מהעליות עד כה היו עם רוח גבית של הצפי לניצחון של מאקרון, אך סביר להניח כי לא הכל גלום והשפעות קצה חיוביות יימשכו גם בימים הקרובים.
נקודה חשובה נוספת הניצחון נותן רוח גבית גם כשצופים קדימה לבחירות שתהיינה בקיץ בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה.
יצוין, כי הנתונים הכלכליים תעסוקתיים האחרונים של יבשת אירופה נוטים לצד החיובי, כך שתחילת דרכו של מאקרון תהייה עם סביבה כלכלית ועסקית תומכת.
לאחר כל הנקודות החיוביות הללו, יש להזכיר כי למקרון לא יהיו בהכרח 100 ימי חסד. חלק מרעיונותיו ייתקלו במערכת חוקי עבודה די קשיחה בצרפת ויהיה עליו למצוא דרך להידבר עם איגודי העובדים.
אחד הצדדים שעשויים לצאת נפסדים מהתוצאות הינה בריטניה, שתמצא עצמה עכשיו נגד מקשה אחת, מאוחדת יותר, בעת דיוני יציאתה מהאיחוד האירופי. ייתכן כי יהיו לדבר השלכות על שער הליש"ט.
- 7.משה ראשל"צ 08/05/2017 08:49הגב לתגובה זושהבורסה תיפול וקרה בדיוק ההפך אז כל הניתוחים יש בהם אגנדה מסויימת אז חבל על הזמן
- 6.אצלנו בחצר 08/05/2017 07:32הגב לתגובה זורק יורדות.
- 5.ר.ב 07/05/2017 23:52הגב לתגובה זוהדקס יש לו עוד מקום להבליח אבל לא עוד הרבה..... כמו שאומר הגורו גל 5 זה הגל המרסק ולכן צריך לנסות לתזמן את קסם שורט דקס פי 3 דעה אישית ולא המלצה.....
- 4.באבי 07/05/2017 23:02הגב לתגובה זואני ימשיך מחר לקנות. בהמשך לתקופה אחורנוה אופטמי. לכיוון שיאים חדשים. כל אלה שצעקו למטה שימשכו לצעוק. חחחחח
- 3.הזמן עובד 07/05/2017 22:54הגב לתגובה זויהודים יקרים אזרחי צרפת, חזרו הביתה. לארץ ישראל. לא הכל מושלם פה. מזג אויר מקסים. רוב האנשים טובים. שהצרפתים והמוסלמים הטרורסטים יסתדרו לבד. תנו למוסלמים מדינה בצרפת
- שששששששש... 09/05/2017 17:40הגב לתגובה זושפה חיים 1.5 מוסלמים שלא הכי מסמפטים אותך. אין לאן לברוח האיסלם קיים בכל מקום. יש רק צורך שיחזרו לשפיות. האסלאם פעם היה דת מכובדת עם מנהיגים ובעלי דעה מאוד משמעותיים. הגיע הזמן שיתחילו להתאפס כי מי שהכי סובל מאיסלם קיצוני זה הם עצמם.
- 2.זה מתומחר, מחר הזדמנות לצאת (ל"ת)סוחר 07/05/2017 22:31הגב לתגובה זו
- 1.יאללה ביתר 07/05/2017 22:09הגב לתגובה זועגלללל, מחר בלאגןן

שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים
במדינה מתוקנת עם בנק מרכזי חזק ואמין, היה נגיד הבנק מתייצב בערב החג למול האומה המקומית ואומר: "שגיתי כשלא הפחתתי את הריבית בהחלטה האחרונה, במיוחד לנוכח מה שקרה השבוע בזירה הגיאופוליטית ועם ההשלכות על שערי החליפין, יש מקום להפחית את הריבית ועל כן החליט הבנק המרכזי להקדים ולהודיע על הפחתה מידית"
דולר שקל רציף 0.42%
אבל אנחנו כבר מזמן לא מדינה מתוקנת וכשסדר העדיפויות הציבורי מעמיד את נושא הריבית רחוק ממרכז ההתעניינות, יכולים בבנק ישראל להמשיך לשבת בחוסר מעש ולא להגיב בטענות שונות ומשונות, במיוחד שחברי ההנהלה מתנהלים כמו עדר מפוחד ומצביעים פעם אחר פעם פה אחד בעד גחמותיו של הנגיד.
גם יתרות המט"ח של מדינת ישראל שברו החודש את שיא כל הזמנים עקב שערוכן (כשהשקל מתחזק היתרות גדלות). זאת הטעות האסטרטגית הכי גדולה של בנק ישראל שלא ניצל הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות, בעיקר במהלך המלחמה, על מנת לדלל את היתרות ולהעניק לעצמו תחמושת למצב בו שוב יתחזק השקל יתר על המידה ועל הדרך לייצר רווח עצום לבנק ישראל שהיה מעביר את מאזנו לראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 לרווח שהיה מועבר לקופתה המידלדלת של המדינה.
- השקל מתחזק ברקע חזרת החטופים והרגיעה בוול סטריט
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוויכוח על השפעתם של הספקולנטים על מהלך המסחר הוא ויכוח ארוך שנים - איך הם משפיעים, כמה, האם הם יוצרים מגמה או רק מצטרפים אליה. אי אפשר לשכנע את המשוכנעים למרות שמי שמבין קצת במסחר ומסתכל על גרף הפעילות היומי (ובמיוחד הלילי) מבין מיד שמשהו פה עקום מן היסוד ודורש טיפול הרבה יותר אינטנסיבי מצד מי שאמור לדאוג לכך שזה לא יקרה - ניחשתם נכון, בנק ישראל.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.