ה"שקר" שבזינוק במדד ת"א 75 - והמשך הבעיות בבורסה
יום ראשון, כידוע לכל סוחר, הינו יום בעל מחזורי מסחר דלילים ביותר, בעוד הבורסה באחוזת בית הינה מהבודדות בעולם המערבי שפתוחות ביום זה. תוסיפו לכך את העובדה שהיום זהו חול המועד, והמסחר יינעל כבר בשעה 14:45, וקיבלתם יום מסחר עם מחזורים נמוכים באופן כמעט מגוחך:
שעתיים לאחר פתיחת המסחר, ובבורסה כולה מחזור המסחר עומד על 130 מיליון שקל בלבד. אך שימו לב למתרחש כעת במדד ת"א 75, שמזנק כעת בכ-1%:
לא פחות מ-9 מניות, שמשקלן הכולל במדד עומד על כמעט 6.9%, מרכזות (יחד) מחזור עלוב של 3,412 שקל! (כשכל אחת מרכזת מחזור נמוך מ-1,000 שקל) גם אם ניקח את השתיים הבאות אחריהן מבחינת מחזורי מסחר, נסכום מחזור של 13,400 שקל בלבד - ואז גם המשקולת הכוללת תעמוד על כמעט 8.5%.
נזכיר שזהו מדד שנחשב משני בחשיבותו, הכולל את 75 החברות הגדולות בבורסה, לאחר 25 הגדולות ביותר. יחד עם המעו"ף המדד מרכיב את ת"א 100, מדד פופולרי בקרב הסוחרים - וכאמור - בו נסחרות כעת מניות במחזורים אפסיים לחלוטין.
- 2.אבי 24/04/2016 12:57הגב לתגובה זואתה ..הבנת זאת ברוך!!
- 1.למי תודה וברכה 24/04/2016 12:30הגב לתגובה זואחכ עם הפנומן הכלכלי שר האוצר לפיד עם הגשת דו"ח מחזור מטופש על מחזור של 811 אלף שח. שגורם לצבור טרטור מיותר ולא ברור למה התכוון המשורר עם הדו"ח הזה הרי הבנק מנכה ישר מס וסביר יותר שיהיו החזרי מס למגישים ולא להפך רק מפגר סוחר בבורסה גם ב 1000 ש"ח
- אם אתה פעיל מידי אז תשלם 50%, זה אמיתי (ל"ת)ממוסים כהלכה 24/04/2016 13:00הגב לתגובה זו

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7