מה שהציבור לא מכיר: כיצד להימנע מפירוק שותפות או חברה?
בטור של היום ננסה לצאת קצת מהדיבורים והכתבות על השינויים הגדולים העוברים על הענף הפנסיוני, ונתרכז דווקא בתחום ניהול הסיכונים במעגל החברות והשותפויות, שלטעמי לא מטופל מספיק.
רבים מבעלי העסקים והשותפויות עסוקים בניהול היומיומי ובשמירה על מאזן ההכנסות וההוצאות של העסק. בנוסף, כמעט 100% מהעסקים דואגים לבטח את העסק מפני פריצה, שריפה, אובדן הכנסות וכו'. אבל רק מתי מעט מהעסקים דואגים לבטח את השותפות עצמה. חלק גדול מבעלי העסקים, גם כאלה המאוגדים בדרך של חברה בע"מ וגם כאלה המאוגדים בדרך של שותפות, לא מספיק מודעים לעובדה כי במקרה פטירה של אחד השותפים או מבעלי המניות - העסק בצורתו טרום מקרה הפטירה חדל מלהתקיים.
על פי פקודת השותפויות, במקרה פטירה של אחד השותפים, השותפות מתפרקת ועל פי חוק החברות שאיריו של הנפטר זכאים לקבל את מניותיו בעסק. למעשה, במקרה פטירה העסק לא רק צריך להתמודד עם בעיה עיסקית של העלמותו של אחד מהכוחות המניעים, אלא גם עם בעל מניות חדש היושב על יד שולחן ההנהלה וזכאי להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות. אכן מצב מסובך, אשר יכול לגרום לשיתוק ופירוק העסק דה פאקטו בצורתו כפי שהיתה קיימת. המעניין שניתן למצוא פתרון למצב כזה בדרך מאד פשוטה, אך יחד עם זאת לא רבים דואגים להגן על עצמם עם פתרון זה.
מהו ביטוח שותפים? ביטוח שותפים מתחיל בביצוע הערכת שווי של העסק, אשר ניתן לבצע בעזרתם של רואה חשבון ומדדים ידועים במערכת העיסקית (באמצעות מעריך שווי או בכל דרך אחרת). לאחר שבוצעה הערכת השווי, נניח שהעסק הוערך ב-9 מיליון שקל, מחולק השווי בין השותפים או בעלי מניות. בדוגמא שלפנינו ישנם 3 שותפים או בעלי מניות שווים, השווי המיוחס לכל אחד מהם עומד על 3 מיליון שקל.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- פותחים עסק עם שותף? כך תימנעו מהטעויות הנפוצות בשותפות עסקית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכל אחד מהשותפים נרכש ביטוח חיים בגובה של 3 מיליון ש', כאשר הנהנים בפוליסה למקרה פטירה הם שארי השותף. חשוב לציין כי הפוליסה היא פוליסה פרטית ואינה נמצאת בבעלות החברה. במקביל לרכישת סכומי הביטוח נערך הסכם שותפים או מוכנס שינוי בתקנון החברה. בהסכם נכתב כי במקרה פטירה של אחד השותפים או בעלי המניות מהווה סכום הביטוח שנרכש באמצעות הפוליסה, וכאן מוכנס מספר הפוליסה הרלוונטית - תמורה עבור חלקו של השותף בחברה או בשותפות וכי סכום הביטוח מהווה תמורה מלאה ומוחלטת.עבור חלק זה.
חשוב לקחת בחשבון כי מומלץ שסכום הביטוח ישקף את השווי האמיתי של החברה על מנת שלא יעלו טענות ומענות שונות כי התמורה איננה מספקת. כמובן שכל שינוי בפעילות החברה ובשוויה מחייב עדכון של סכום הביטוח. על ביטוח זה ניתן כמובן להוסיף עוד ביטוח של סיכונים נוספים, אשר ימנעו משותפים להמשיך את דרכם במסגרת העסק כמו לדוגמא נכות צמיתה מחלה סופנית ועוד. מומלץ כמובן להתייעץ עם עורך דין לצרכי הניסוח וכיצד לעגן בצורה הנכונה ביותר את ההסכם. כמו כן חשוב להבין כי לא מדובר על תהליך סבוך מדי, אלא פתרון שבמקרה של אסון יכול למנוע פירוק שותפות ו/או חברה. בפעם הבאה נחזור שוב לדיונים בשוק הפנסיוני ובשינויים העומדים בפתח. שנה טובה וחתימה טובה
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולותו/ או יעוץ במוצר פיננסי ו/ או שיווק פיננסי ו /או ייעוץ מס/ ו/ או יעוץ פיננסי ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות ו /או הקופות המוזכרים לעילו/או קיים להם אינטרס כלכלי במוצרים האמורים ו/או נמצאים בקשרים עסקים עם החברות המוזכרות.**
- 2.שור 27/09/2015 12:32הגב לתגובה זוהכותב פרסם את הביטוח אך לאך לאמנע פירוק של השותפות!?
- 1.מכיר טובה 27/09/2015 07:57הגב לתגובה זומכל הכתבות השבוע זה מה שגרם לי לעשות משהו ולהתחיל להניע תהליכים להגנות כאלה תודה על הכתבה חומר למחשבה מעשיר ונכון

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.