זו אולי המניה הכי רותחת בווול סטריט בימים האחרונים

מוטי כהן | (8)
נושאים בכתבה מניה

חברת SHOPIFY (סימבול SHOP) הונפקה לפני חודש בוול סטריט. החברה הוקמה ב-2004 באוטאוה קנדה והיא מספקת פתרונות מבוססי ענן לניהול חנויות מקוונות עבור עסקים קטנים ובינוניים.

 פתרונות החברה מאפשרים לעסקים להקים, לנהל, לתפעל ולשפר את פעילותם בתחום החנויות המקוונות, כולל מגוון פלטפורמות אינטרנט, סלולר, רשתות חברתיות ועוד.

שופיפיי עוזרת בעצם לבעלי עסקים קטנים לפשט תהליכים ולתת מענה מקיף לכל הדרישות שיכולות לעלות בבניית אתר מכירות אונליין. הייחודיות של החברה היא בפשטות ובחוויית המשתמש אשר מאפשרת לכל בעל עסק שלא מבין גדול בקוד או עיצוב לבנות את האתר המושלם למכירות באינטרנט.

כל בעל עסק שרוצה לבנות אתר מכירות נתקל בהרבה מאוד תהליכים שעולים הרבה כסף, ממשקים מול שירותי סליקה, אפליקציות לטלפון החכם, מעקב מלאי, ניהול משלוחים, מכירות בינלאומיות ועוד. בשופיפיי בעצם בנו פלטפורמה שאפשר להתממשק אליה בקלות ובמהירות .  one stop shop.

 

מספרים מאחורי החברה 

כפי שציינתי החברה הוקמה ב-2004 בקנדה ומעסיקה 632 עובדים. מהמספרים שהגיעו לידי בורסת ניו יורק לצורך ההנפקה נראה כי החברה צומחת במאה אחוז כל שנה. ב-2012 מכירות החברה היו 23 מיליון דולר, ב-2013 מכירות החברה כבר יותר מהוכפלו ל-50 מיליון דולר, כאשר ב-2014 החברה הצליחה להגיע ל-100 מיליון דולר. צמיחה מאוד מואצת שמראה את הדומיננטיות של החברה בתחום החם הזה, החברה משרתת יותר מ-165,000 בעלי עסקים.

אך השורה התחתונה עדיין מראה הפסד של 22.5 מיליון דולר ב-2014. ברבעון הראשון של 2015 החברה דיווחה על 37.5 מיליון דולר הכנסות לעומת 18.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014, בשורת ההפסד החברה דיווחה על 4.5 מיליון דולר, לעונת 6.8 מיליון דולר הפסד ברבעון הראשון של 2014.

 

המספרים שמאחורי ההנפקה

 החברה תכננה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה שתומחרה בתחילה בשער שבין 12-14 דולר אך לאור ביקושים עזים החברה הונפקה לפי שווי מניה של 17 דולר. 

החברה הנפיקה 7.7 מיליון מניות ב-17 דולר מה שאומר שהחברה הצליחה לגייס מהציבור 131 מיליון דולר בקירוב - 31 אחוזים יותר ממה שתיכננה במקור. החתמים שליוו את ההנפקה היו קרדיט סוויס ומורגן סטנלי - חתמים גדולים בד"כ מעידים על פוטנציאל טוב להצלחה של ההנפקה. החברה פתחה את יום המסחר הראשון שלה ב28 דולר !! וכעת נסחרת ב33.63 דולר למניה, עלייה של כמעט 100 אחוז משער ההנפקה בפחות משבועיים של מסחר!.

מה צופן העתיד?

 החברה הצליחה לייצר דריסת רגל חזקה בשוק שצומח במאות אחוזים משנה לשנה. צרכנים בעולם של היום הם לא אותם צרכנים שהיו לפני שנה ולראייה ניתן לראות את המספרים של החברה. ביום שישי האחרון החברה דיווחה על התממשקות עם כפתור 'buy' של פייסבוק מה שמעיד על פוטנציאל אדיר נוסף גם לפייסבוק וגם לשופיפיי שתזכה לחשיפה גדולה דרך פייסבוק.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

מאת: מוטי כהן, מנהל שירות האיתותים 'בורסהגרף Smart Trader' 

*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אבי 15/06/2015 09:39
    הגב לתגובה זו
    סקירה מצויינת, המניה אכן מבטיחה - השילוב עם פייסבוק זה הדבר הבא לגמרי בקניות חברתיות
  • 6.
    אחד שיודע 14/06/2015 18:35
    הגב לתגובה זו
    מוטי, תודה על המידע. סוחר מוערך! כל מילה בסלע.
  • 5.
    אדיר 14/06/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    אני זוכר שבדקתי אפשרויות לבניית אתר מכירות אונליין ובדקתי גם את SHOPIFY בסוף החלטתי ללכת עם woocomerce שזה פלגין של וורדפרס כי זה נותן גמישות גדולה יותר וזה בחינם לגמרי, כלומר לא צריך לשלם תשלום חודשי. כדי ללמוד להקים אתר וורדפרס יש מלא מדריכים ברשת כגון http://ifree.org.il ואח"כ מצאתי מלא סרטוני יוטיוב שמסבירים על woocomerce ואז אתה משקיע קצת זמן בהקמה או שאתה משלם למישהו חד פעמי ואתה חוסך את התשלום החודשי ויש לך מערכת עם גמישות מלאה בלי להיות תלוי בהגבלות של SHOPIFY
  • 4.
    יוני 14/06/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    זה תמיד טוב להחשף למניות חדשות
  • 3.
    סוחר 14/06/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    שווה לעקוב אחריו
  • 2.
    שמעון 14/06/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    כתבה מעניינת ומעולה כאחד שלא מכיר את עולם האינטרנט כתבות כאלה חושפות אותי להזדמניות השקעה חדשות ושמתאימות לדור האינטרנט, גם בגלל שאני לא מדור האינטרנט חשוב לי להכיר מניות כאלה. אשמח לעוד כתבות בסגנון הזה על תחומים ומניות .
  • 1.
    יוסקה 14/06/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    אם לקנות את המניה?
  • גידי 15/06/2015 05:11
    הגב לתגובה זו
    תצטרף לשירות איתותים או שתעשה מחקר בעצמך..
הנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force oneהנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force one

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל

מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם 

עופר הבר |
נושאים בכתבה טראמפ בואינג


מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג. 

אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?

מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף. 

הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.

זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא

בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה. 

רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

סמאד 3סמאד 3

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3

הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים



עופר הבר |


בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל. 

זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.

האם הסמאד 3 שובר שוויון?

החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.

ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים. 

לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.