הדרך לאתר מניות ביומד שיעשו 1,000% ויותר - תרשמו את הטיקר
מכל אותן 11 מחלות-על, מיגורן של מחלות הסרטן הוא התשתית ליצירת החלומות הגדולים ביותר בוול סטריט. לא שמיגור מחלות הלב או הסכרת חשוב פחות. לפני מספר ימים קיפצה לפתע מנייתVascular Biogenics (סימול: VBLT) ב-91.6% עם מחזור שכמותו לא פגשה מעולם, ועל מה ולמה? החברה הישראלית מאור יהודה שנוסדה ב-2000 על ידי הפרופסור דרור חרץ, שגם מנהל את החברה, הודיעה שהחוקר הבכיר שלה, ד"ר ריצ'ארד פנסון (אישיות מוכרת בוול סטריט, יושב בדירקטוריונים רבים ופרופסור בביה"ח מסצ'וסטס ג'נרל) יציג בסוף החודש בכנס האונקולוגיה הגדול בעולם, כנס ASCO (או בשמו המלא American Society of Clinical Oncology) בשיקגו, "אינפורמציה חיובית" על ההתפתחויות האחרונות בניסויים הקליניים בתרופה אנטי סרטנית שנמצאת בשלב הבדיקות הקליניות השני, והחברה מקווה שתעבור בקרוב לשלב הניסויים השלישי. מדובר בתרופה בשם VB-111, שקיבלה מעמד של "תרופת יתום" בארה"ב ובאירופה, ואמורה פוטנציאלית לטפל בגידולים סרטניים במוח באמצעות התמקדות מכוונת בוורידים סלקטיביים שהגידול הסרטני ניזון מהם כדי להתפשט. הפלטפורמה מייצרת / גורמת להתפתחות של מנגנון גנטי שגורם לתאי הגידול להשמיד את עצמם (???? ט?ז יס). התרופה הספציפית הזו (לחברה יש עוד פיתוחים) מכוונת כנגד מה שקרויRecurrent glioblastomas, סרטן מוחי אגרסיבי וקטלני במיוחד (גורם המוות מספר אחד בין סרטני המוח). לצד תפקידו בחברה, פרופ' חרץ מנהל את מרכז הליפידים ע"ש ברוך שטרסבורג בתל השומר, משמש כפרופסור באוניברסיטת ת"א, יועץ לחברות רבות ונחשב מומחה עולמי בתחום טרשת העורקים, ביולוגיה של עורקים ועיכול שומנים. ביחד איתו, המנהל המדעי של החברה, הפרופסור יעקב ג'ורג', שגם מנהל את המערך הקרדיולוגי בביה"ח קפלן ומשמש כפרופסור באוניברסיטה העברית וצוות הפיתוח של החברה פיתחו את הפלטפורמה, שקיבלה, כאמור, מעמד של "תרופת יתום" בארה"ב ובאירופה. אתרים רבים ובראשם www.streetinsider.com (מהנקראים ביותר בוול סטריט) העלו ההודעה של החברה והציתו חלום ליום אחד. אני מבטיח לכם ש-80%-90% מהקוראים ולבטח למעלה מ-90% מהמשקיעים שהקפיצו את המניה לא יודעים על מה מדובר ו-0% יודעים מהם סיכויי ההצלחה. אבל כל מי שהציץ בחברה ראה מי האנשים שמעורבים (ביניהם פרופ' רות ארנון מפתחת הקופאקסון וקבוצה מייעצת מפוארת), יודע את המשמעות הכספית של מיגור ה-Recurrent glioblastomas, זינק וקנה כמה מניות. אלא שלמחרת הבינו חלק מהאינדיאנים שבעצם כלום לא קרה בינתיים, ד"ר פנסון עוד לא אמר כלום, נבהלו ומאז המניה צונחת כמו אבן. אנשים חכמים יותר, שמקווים שדבריו של ד"ר פנסון בכנס יהיו חיוביים, מאמינים שנוצרת כאן הזדמנות לרכוש את המניה במחיר "נורמלי" יותר. אגב, מי שקצת טרח לבדוק יותר לעומק, היה מגלה ש"סיבוב" דומה, אפילו חזק יותר, אירע בתחילת השנה כש-VBLT עלתה ל-17.5 בעקבות התלהבות אנליסטים שהעלו באטרף את מחיר היעד של המניה ל-19 דולרים. מה יקרה אם בנאומו בשבוע הקרוב "יאכזב" דוקטור פנסון? יקרה, פחות או יותר, מה שקרה השבוע ל-Eleven Biotherapeutics (סימול: EBIO), שנפלה ב-70% בעקבות האכזבה מהדיווח על תוצאות הניסוי הקליני לתרופת העל למלחמה בעיניים יבשות. במארס האחרון קיבלה EBIO המלצות קניה עם מחיר יעד של 35 דולרים מבתי ההשקעה המכובדים סיטיגרופ וקאוואן, שאתמול הורידו אותה כמובן. אסור להשוות דברים בוול סטריט ובטח לא במיין סטריט, אבל אלו דוגמאות מצוינות לצורה בה דברים עובדים בוול סטריט, שהרי במיין סטריט, שתי החברות ממשיכות להתקדם למטרה המוגדרת שלהן. הפתרון פשוט, המבחר קצת פחות איך בכל זאת יכול המשקיע ההדיוט לבחור? איך הוא בוחר דווקא בחברות מהסוג של PCYC או GILD בתחילת דרכן? כיצד הוא מביא עצמו להישאר עליהן עד להצלחה בוול סטריט? מה משכנע אותו להתיישב על PCYC לאורך זמן ולא להרפות? מה משכנע אותו שלא לברוח אחרי כל "קפיצה חלומית"? הרי גם ב-PCYC ראינו סיבובים מהסוג שעשתה השבוע VBLT, כשהחלה לזוז בוול סטריט רק ב 2009. אז מה החזיק משקיעים במניה כמו PCYC שם עד 2009? מה מחזיק אותם עד היום? האם בכלל אפשר להשתמש בדוגמאות כמו GILD או PCYC לגבי חברות כמו VBLT? המציאות היא שאין בעולם אף אדם או אלגוריתם שיכול לתת לכם תשובות על השאלות ששאלנו, מלבד השאלה האחרונה, שכאן התשובה ברורה - לא. אז מה עושים? מי שמאמין שביכולתו לזהות את ה-GILD הבאה שיבורך. הסיכוי הריאלי לעשות זאת נמוך בהרבה מהסיכוי לזכות בפיס. יש משקיעים שרוכשים מעט משורה ארוכה של חברות חלום מתוך תקווה שאחת או שתיים יצליחו. כיוון שבבורסות העולם יש לפחות 5000 כאלו (רק ברפואה), סיכויי ההצלחה כאן נמוכים אפילו יותר. הפתרון למשקיע ההגיוני פשוט, סלים וקרנות. בתחום הרפואי יש את כל המינים שהמשקיע יכול להעלות על דעתו. יש סלים שמיועדים לחברות בשלות יותר, יש לחברות חלום בלבד ויש מעורבים. על סלים / קרנות לחברות בשלות כמו XLV או VHT תתייעצו עם היועצים, אבל למי שמחפש חלומות רפואיים נטו, ישנו סל חדש יחסית, ה-ALPS Medical Breakthroughs (סימול: SBIO), שהונפק ביומה האחרון של 2014, מכיל 73 חברות חלום, ביניהן SYNAGEVA BIOPHARMA (סימול: GEVA), שמנסה לפתח תרופות למחלות נדירות ועדיין אינה מוכרת כלום.
- 41.שלמה גרינברג 27/05/2015 08:47הגב לתגובה זולאלון: ראשית, ה Deep TMS אינו "מוצר ייחודי", יש עוד חברות שמפתחות מוצרים כאלו. הוא כנראה המתקדם ביותר אבל לא ייחודי. "הבעיה" אינה במוצר אלא בכיוון הטיפול שהרי מדובר בניסיון לתקן בעיות במרכז העצבים וה Deep TMS הוא גישה אחת מיני רבות לעשות זאת. למעשה, מבחינתה של וול סטריט והאנליסטים בתחום בריינסוויי בחברות , ג'ונסון אנד ג'ונסון, אסתרא ועוד, חברות שמנסות לתקן "עיוותי מרכז העצבים" למיניהם (ועל נושא זה כתבתי לא מעט). בגלל זה ובגלל הפריצה האיטית בפועל וגורם הזמן המניה לא פורצת. ללאה (40) דעתי? להמתין עם כולם
- 40.לאה 26/05/2015 14:58הגב לתגובה זוהשוק מחכה להבהרות בקשר לניסוי הקודם האם הf d a יקבל אותו כהצלחה .לא ברור גם מה הדרך הלאה . עוד ניסוי או מה ? אשמח לחוות דעת .בתודה מראש
- 39.שלמה גרינברג 26/05/2015 11:11הגב לתגובה זולאלון (38): יועיל מאוד אם גם תציין על איזו חברה מדובר. למתמתיקאי (37): "...שם את כל כספי על מנייה אחת (שתעלה פי כמה מאות)" ומה הסיכוי בדיוק שתאתר כזו?
- לשלמה 26/05/2015 13:22הגב לתגובה זוומה דעתך על : א - המוצר ב- ומדוע עם מוצר יחודי כזה המניה יורדת ג- האם לדעתך זה ענין של זמן עד שהשוק "יגלה "את המוצר שהרי יש לו אישור FDA !! תודהֱ
- 38.אלון 26/05/2015 00:39הגב לתגובה זוכמה סיבות : *מזומנים בקופה אין חשש להנפקה בזמן הקרוב. *מנכ״ל חדש ומבטיח ! *מוצר עובד ! מאושר . *ניסויים בעוד תוויות נוספות שתוצאותיהן עלולות להקפיץ את ערך החברה. *המניה בשער נמוך 3,000 !! כנראה מחילוף המנכלים. *קצב התקנות עולה מדוח לדוח ! *הכנסות עולות מרבעון לרבעון דוח צריך לצאת בסוף חודש מאי (בקרוב מאוד) אם יש למישהו עוד סיבות לרשום ולתרום למה באמת היא שווה קנייה עכשיו ! שירשום עוד נקודות נוספות . בהצלחה
- על איזה מניה אתה מדבר? (ל"ת)רמי 27/06/2015 20:07הגב לתגובה זו
- 37.מתמתיקאי 25/05/2015 19:06הגב לתגובה זוההשוואה לסיכוי לזכות בפיס אינה נכונה: הסיכוי כאן גדול אלפי מונים! נניח שאני אפילו לא מחלק על כמה מניות אלא שם את כל כספי על מנייה אחת (שתעלה פי כמה מאות) הסיכוי לזכות בערך 1 ל 5000 הסיכוי בפיס הרבה הרבה הרבה יותר קטן .... ועוד לא חישבתי תוחלת רק את הסיכוי לעלות על המנייה הרווחית ביותר, במציאות המצב יהיה פחות גרוע
- 36.כמה מרסדסים עשיתי בביו (ל"ת)אלף לילה ולילה 24/05/2015 21:52הגב לתגובה זו
- 35.מועלם שם 24/05/2015 19:05הגב לתגובה זוועכשיו שימו לב טוב למה שקורה למניה מחר!!!!!!!!!!!!!!
- סוחר נוסטרו 24/05/2015 21:46הגב לתגובה זוכיטוב!! ויאמר כי-טוב! פעמיים אפילו
- 34.עוד כותרת מושכת קוראים עם אפס תוכן (ל"ת)משקיע 24/05/2015 18:50הגב לתגובה זו
- 33.שלמה גרינברג 24/05/2015 13:31הגב לתגובה זולמארק (25): אתה בטוח שאתה בטור הנכון? על מה אתה מדבר? לננו (26): מקווה שאתה צודק. לשיר (32) מקווה שאת צודקת.
- 32.שיר 24/05/2015 10:52הגב לתגובה זותעלה אלפי אחוזים בקרוב למי שחזק
- 31.שלמה גרינברג 24/05/2015 10:05הגב לתגובה זולדניאל (19): על התחום הסולארי בכתבה הבאה למחפש (20): מה זה "זולה"? מה זה "הצלחה"? מה הקשר לפלוריסטם? המזומנים נבלעים במהירות. BCLI היא חברת חלום כמו כול חברת חלום והיא מגיבה להתקדמות בבדיקות ולקצב בליעת המזומנים. "הצלחה" נמדדת אך ורק במיין סטריט, באישור FDA. לאני (21): מאז תחילת 2009 היא מדברת על הנפקה בניו יורק וזה עדיין לא קרה. הם שוב בוחנים הגשת תשקיף מדף (עוד לא הגישו, אין שום אזכור ברשויות), נחיה ונראה. לפי "בין 125 ל 250 מיליון?" בחייך תהיה רציני למה לא "לפי 100 מיליון עד למיליארד"?. אז כלל סיימו לרכוש, אז מה? מניית חלום כמו כול חלום אחר
- 30.תרשמו לכם- בריינסטורם BCLI (ל"ת)DR D 24/05/2015 09:51הגב לתגובה זו
- 29.מתי אינטק פארמה יוצאת לנסדאק? (ל"ת)אינטק פארמה 24/05/2015 07:54הגב לתגובה זו
- 28.כתבה שלמה על כלום (ל"ת)rui 24/05/2015 07:14הגב לתגובה זו
- 27.סוחר נוסטרו 23/05/2015 23:17הגב לתגובה זוכשכולם חמדנים תהיה פחדן, וכשכולם פחדנים תהיה חמדן...
- 26.טכנולוגיה ומניות 23/05/2015 22:56הגב לתגובה זוחברה זאת החברה עם הפוטנציאל הכי גבוה. בבורסה שלנו נכון צריך לזכור שזה עדיין ללא מכירות אבל אני מבין בטכנולוגיה ויש להם game chenger בעולם האלקטרוניקה
- 25.מארק 23/05/2015 22:22הגב לתגובה זותגיד לי אתה חושב שאני ילד. מה השטויות האלו עם אלף אחוז או יותר.. דע לך שפחות מפי אלף ולא רק אלף אחוז אני לא טורח בכלל לקום בבוקר ב1100 בדיוק. אז בבקשה לא לאכזבני ואני מתפשר על פי 500 זה אומר שכל אלפייה הופכת ל500 אלף וזה תוך שבוע ולא יותר. אז שיהיה ברור העניין.
- חיים 24/05/2015 13:29הגב לתגובה זולשלמה אין קשר לכותרות -הוא לא קובע את הכותרות העלובות האלה.
- 24.שלמה דעתך על ssys תודה מראש (ל"ת)רו"ח 23/05/2015 19:29הגב לתגובה זו
- 23.אודה תשתובתך 23/05/2015 18:29הגב לתגובה זושלמה שלום, אודה לדעתך על בריינסוויי הישראלית. מוצר מאושר FDA ונמכר לא רע מרבעון לרבעון. ההכנסות מתחילות לעלות באופן הדרגתי, ומדברים שוב על הנפקה בנסד"ק. מה דעתך?
- 22.בונוס ביוגרופ 23/05/2015 18:27הגב לתגובה זומספיק רק שתקראו את ההודעות שלהם והפרסים שהם זכו בכדי להבין זאת
- 21.אני 23/05/2015 18:15הגב לתגובה זותסחר בנאסדק בין 125-250 מיליון דולרנסחרת בתא 10 מיליון דולר לערך...בהצלחה... כלל סיימו לרכוש
- 20.מחפש מניה 23/05/2015 18:05הגב לתגובה זוזולה מאוד, שווי שוק נמוך מאוד-ליש מפלוריסטם, יש מזומנים, יש הצלחות ב als
- לך על זה ועכשיו כי הם בשפל יחסי ויגיעו לגבהים לא נתפסים (ל"ת)ביומדיסט 24/05/2015 01:49הגב לתגובה זו
- 19.דניאל 23/05/2015 16:44הגב לתגובה זוכמדומני שכתבת לאחרונה על FSLR שנמצאת היום על שער 55 הייתה כבר בשיא של 74 - האם יש סיבה לירידה החדה והאם לדעתך כעת זו נקודת כניסה נוחה?
- 18.שלמה גרינברג 22/05/2015 21:27הגב לתגובה זולשימי (16): שאלת השאלה בעבר ונענת אז שוב, מיין סטריט זה עולם העסקים הריאלי. וול סטריט זו הבורסה, שוק ההון לברק (17): ETZY הי מה שקרוי B Corp והיא הנציגה הראשונה של חברות מסוג זה בוול סטריט. היא מאכזבת בתוצאות וכתוצאה מתחילים לחשוב ש B Corp לא מתאימה. זו שטות. אם לקנות או לא תשאל יועץ או שתחליט לבד
- 17.ברק המבריק 22/05/2015 20:17הגב לתגובה זועצי הונפקה לאחרונה וטסה ללא פרופורציה...כמי שמשתמש בעצי למכירת וקניית מוצרים ,אני תוהה האם זה הזמן לקנות אחרי השחיטה הגדולה והאם לדעתך יש אופק החזקה במניה למספר שים?
- ארז 23/05/2015 11:09הגב לתגובה זוהתרסקה כשהתחילו רינונים על מכירה של מוצרים מזוייפים , חיקויים וכו. חשיפה לתביעות וכו.
- 16.שימי 22/05/2015 19:43הגב לתגובה זושלמה תודה על תגובותייך
- 15.שלמה גרינברג 22/05/2015 17:04הגב לתגובה זולרמי (3)::ראה מה שענה לך ימר אוסיף רק שה"התקדמות" אינה כה מרשימה והתחרות על "תיקוני" מרכז העצבים הולכת ומתרחבת, הזמן אינו פועל לטובתם. למשה (5): כן, מספיק. אם יקבלו ומתי וכמה זמן הם יכולות להמשיך ללא גיוסים נוספים. לשואל (6): תקרא המאמר, זה מה שכתבתי. לגבי GILD ולגבי האפשרויות, אכן יש הרבה אבל צריך טיפה מזל. לגיל (8): מיקרון מתמקדת בזכרונות, מתחרה בעיקר באינטל ובסאן דיסק ואכן סובלת (כמו רבות בתחום המוליכים למחצה, מהערכת חסר אבל כך זה היה תמיד. "הבעיה" שלה היא תחרות, וחששות מהתחזקות הדולר. בגדול, חברה חזקה, חדשנית ומעניינת במיין סטריט. בוול סטריט? רק הקב"ה יודע. לליאור (9): כתבתי על מה שקרה, לא עוקב אחרי חברות כאלו. לאורי: כדאי שתתייעץ עם יועציך. ליוסי עמר (11):: מהבחינה הכלכלית אפל מייצגת מצב שכול חברה יכולה רק לחלום עליו. מבחינת הבורסה, שימותו הקנאים. ליוסי (12): נשיאים ורוח המון, נמתין לגשם. לדוד (13) כתבתי על העסקה, לא ברור אם תתממש. לסולי (14): כתבתי על השתיים עשרות פעמים. עומדות בפני רכישה? אולי הסיכויי הוא שהן ימשיכו לרכוש. חברות מצוינות עם הנהלות מדהימות:
- 14.סולי 22/05/2015 12:59הגב לתגובה זושלמה שלום,אולי כהמשך למאמרך - האם מוכרות לך החברות act ן - vrx? מה דעתך עליהן? האם אתה מסכים להערכות שהן עומדות בפני רכישה?
- 13.דוד 22/05/2015 12:09הגב לתגובה זומה דעתך על שתי החברות במידה והעיסקה תצא לפועל
- 12.מה דעתך על ההתפתחויות ב-PLX וב-PSTI...האם יש בשר? (ל"ת)יוסי 21/05/2015 22:04הגב לתגובה זו
- 11.יוסי עמר 21/05/2015 20:33הגב לתגובה זושלמה לאחרונה רבו ונפוצו המלצות רבות של לא מעט בתי השקעות וגורואים, על מניית אפל. מה דעתך ?
- 10.שלמה גארינברג 21/05/2015 20:03הגב לתגובה זולדיגר (1): עשיתי כתבה על GILD ב 2009 ומאז, מפעם לפעם, אני מעדכן, לאחרונה בנובמבר 2014, http://wallstreet.bizportal.co.il/articles.php?id=217432. לגולשת: מערכת הפיננסית האמריקאית מגוונת ומגזרית מכדי שאפשר יהיה לומר משהו עליה כמערכת. את יכולה לדבר על כל מגזר בפני עצמו, מ Money center banks דרך בנקים מסחריים, מוניציפליים, אזוריים, משכנתאות, השקעות ועוד. אני מתמצא ב קבוצה הראשונה שכוללת בנקים כמו BAC, WFC ,C ועוד אלו כבר לא בדיסקונט אבל פוטנציאל הצמיחה עדיין שם. אלו בנקים שהתייעלו מאז משבר 2008. לגבי ישראל, אין אפשרות רצינית לדבר על דיסקונט או כול מבחן כלכלי כי אין כאן מערכת פיננסית נורמלית. אין בעולם מדינה שבה 6 בנקים שולטים בלמעלה מ 90 אחוזים מהמערכת ללא כול תחרות מבחוץ
- אורי 21/05/2015 21:06הגב לתגובה זואני נמצא בסלים האלהxlv וvht ובעוד סלי מניות השאלה האם לחזור למניית גילד תודה
- 9.ליאור 21/05/2015 16:31הגב לתגובה זושלמה מה דעתך על מה שקרה בפלוס 500 ללא ספק חברה מדהימה שעלתה בפראות, השאלה כעת לאור מה שקרה האם משוואת סיכוי-סיכון השתנתה משמעותית, האם החברה תתאושש מהחשש להלבנת הון או שזה כתם שנדבק ? דעתך בלבד כמובן, ללא המלצה. תודה רבה
- 8.גיל 21/05/2015 16:25הגב לתגובה זומיקרון, דיברת עליה, לא מוצא באיזה מאמר ותאריך בדקתי אותה קצת תימחורית, נראית לי זולה למדיי, אבל אני לא מבין למה ... אשמח אם תאמר לי מעבר לתחרות הגדולה בתחום, האם מכיר בעיות, משהו ש"מכביד" על החברה/מניה תודה רבה גיל
- 7.נחום 21/05/2015 16:16הגב לתגובה זותודה רבה על תגובתך המטובלת בהומור!
- 6.השואל 21/05/2015 13:06הגב לתגובה זוההשאלה לגבי הרציונל של האסטרטגיה, מפני מה לחפש את gild הבאה אם gild כעת הינה השקעה אטרקטיבית ביותר,מכפיל 14 צמיחה חזויה של יותר מ20% ל5 שנים הקרובות וגם הנהלה נהדרת.מודל dcf מראה מחיר ~140.ואם כוונתך חברות חלום ולא להשקעת ערך, אם נניח שהמשקיע ההדיוט מקצה להשקעה כזאת 5k$ הרי שמקום להשים הכל בחברה אחת (לבחור תמנצחת כלשונך) אפשר לבנות תיק אופציות(נניח calls ל2017 לachn,sppi,kite,mknd ומי כמוך יודע ששינם מקום לעוד המון) שמגדיל את סיכויי ההצלחה משמעותית ומקטין תהעלות ובמידה ואחת מהם תעשה מהלך משמעותי התשואה הראלית שעשתה pcyc תתגמד לעומת התשואה על האופציה ובטח מול הסלים שציינתה. אם כן מה הערך המוסף באסטרטגיה שאתה מציעה, לעומת תיק אופציות?
- 5.משה 21/05/2015 12:43הגב לתגובה זומספיק שייקבלו אישור רק לחלק מהדברים בצנרת אופציה למאות אחוזים
- 4.בני ברזיל 21/05/2015 12:04הגב לתגובה זורב תודות לך איש יקר.
- 3.רמי 21/05/2015 11:28הגב לתגובה זובמיוחד בהקשר של "וול סטריט מול מיין סטריט" - כי החברה מתקדמת יפה (דוחות) והמניה בהתרסקות בבורסה בארץ.
- ימר 22/05/2015 12:05הגב לתגובה זודעתי על בריינסויי פשוטה .1.זולה מול ההתקדמות שעשתה 2.ההנהלה מתחת לכל ביקורת בתחום יחסי הציבור 3.אין להנהלה עניין להציף ערך 4.על המשקיע הסביר לגלות סבלנות ולא להסחף בכמות ההשקעה בחברה .שבת שלום
- 2.גולשת 21/05/2015 11:28הגב לתגובה זושלמה שלום, האם לדעתך המגזר הפיננסי בארהב נסחר בדיסקאונט? ואותה שאלה גם לגבי הארץ.תודה וחג שמח לך!
- 1.digger 21/05/2015 10:44הגב לתגובה זוהי שלמה, כיוון שאתה מזכיר את GILD כל כך הרבה, אולי שווה לעשות עליה כתבה?