הרשעת אולמרט - שינוי בנורמות בבירוקרטיה המסואבת
אין ספק שההרשעה של אולמרט, הזוכה לתשומת לב ציבורית ותקשורתית, בהיקף שלא נודע עד היום בישראל, יצרה זעזוע עמוק בכל הנוגע ליחסי השלטון עם הציבור הרחב בישראל.
קיימת תחושה בציבור הרחב, שהשלטון בישראל, בחלקו לפחות, הוא מושחת ואינו פועל בהגינות. מה שמעצים תחושה זו, הינה העובדה הפשוטה שישנה ביורוקרטיה מסואבת, עימה בא הציבור במגע. טרם הצלחנו לחנך את עובדי השירות הציבורי שהם חייבים להציע שירות אמין ויעיל לאזרחי ותושבי המדינה. ליקוי בסיסי זה הוליד מצב של חוסר אמון עמוק, כעס ומרירות על שירותים כושלים, תסכול רב ושימוש נפוץ במאכערים.
אם גרמנו לכך שחלק גדול מהציבור מאמין, שעל מנת לקבל את הזכויות המגיעות לו הוא זקוק לשירותים של מאכערים, הרי שנכשלנו בגדול. זוהי תעודת עניות מבישה לרמת השירות אותו מציע המגזר הציבורי במדינה.
אין לנו די נורמות ציבוריות מחייבות. לא הצלחנו ליצור מצב שיעילות השירות במגזר הציבורי וחינוך עובדי המגזר הציבורי הם משימה מרכזית בעבודתו של כל שר בתחומי משרדו. אנו פועלים תחת ההרגשה שצריך לשאת חן בעיני פקידים בכירים, לפתח מולם מערכות קשרים אישיים ולעתים אף לחשוש מנקמה מצידם, במידה ונעשית פעולה המערערת על שיקול דעתם או התנהלותם.
- הזוג אולמרט ניצח במשפט - השכנים יפנו את הגג
- דן חלוץ - האם הוא האיש שראוי לעמוד בראש המפגינים ומה זה אומר על המחאה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העדר נורמות ציבוריות על פי הן אנו יכולים לשפוט את התנהלות המערכת השלטונית, גורם לכך שאנו נעים בין שני קצוות קיצוניים של שחור ולבן. השחור הוא המעשה הפלילי והלבן הוא כל מה שלא פלילי. לא משנה מה יהיו נורמות ההתנהגות של נושאי משרות שלטוניות - אם התנהלותם לא תגלוש אל התחום הפלילי אז הכל בסדר. אם זה לא פלילי הרי שמי שמואשם ויצא זכאי רשאי לחגוג, שכן אין קריטריונים נוספים הבוחנים את דרכי פעולתו.
אותו היעדר העדר נורמות מהווה לאחת מהבעיות המרכזיות ביחסי הממשל מול האזרחים. ההרשעה של אולמרט כמו שחררה פקק ציבורי ענקי. בדומה למכת ברק, אנשים רבים קיבלו אימות לתחושות הקשות שהיו להם. הנה מגיעה הרשעה פלילית מוחצת כלפי מי שהיה פעם ראש הממשלה - נושא המשרה הביצועית הגבוהה ביותר במדינה - והרשעה זו מצביעה לא על פעולתו של אדם יחיד, אלא על התנהלותה של מערכת שלמה.
כל אלה שהכירו את מלון הולילנד בירושלים וראו לפתע את מפלצת הנדל"ן שהתרוממה שם הוכו בתדהמה - איך ועל פי אילו אמות מידה ואישורים מסודרים ניתן להקים מפלצת נדל"ן מטורפת כמו זו שהוקמה על גבעת הולילנד בירושלים? את התשובה ניתן למצוא בהרשעתו של אולמרט, וברור לכל שזה לא רק אולמרט אלא המערכת כולה. כל אלה שבידם הופקדו הסמכויות ושיקול הדעת על מנת להגן על האינטרס הציבורי.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
לא נשלה את עצמנו שניקינו את המערכת בעקבות הרשעה אחת. אולם דבר אחד ברור - זוהי נעיצת חנית אל לב יסודות השחיתות בישראל. עד כמה שהדבר מפתיע, חלק גדול של הציבור אינו מאוכזב אלא חש תחושה מסוימת של סיפוק מהאמון כי הרשעה זו תיצור שינוי בנורמות. היא חייבת לעבור כמסר ישיר לכל שרי הממשלה ללא יוצא מן הכלל, לפיו עליהם להיאבק בבירוקרטיה המסואבת.
עליהם לזכור שהחובה הבסיסית המוטלת עליהם, לפני נסיעות לחו"ל וייצוג המדינה בכנסים, היא מתן שירות הוגן ויעיל לתושבי המדינה ברמת כל משרד ומשרד. על התקשורת והציבור כולו להעריך את יכולתם והישגיהם של שרים על פי רמת השירות הניתנת במשרדם. אם זה יקרה, אכן תחל המהפכה האמיתית, שכן רמת השירות הירודה היא שיוצרת את מי המדמנה של ביצת המאכערים.
היו שהעריכו שהביורוקרטיה הקיימת בישראל ורמת השירות הנמוכה של המגזר הציבורי עולים למדינה עשרות מיליארדים. הם מייקרים מאד את העלויות המושתות על המגזר העסקי כולו. באינספור מקרים של פעולות עסקיות נדרשים אישורים של רשויות המדינה, ולא רק אישורים להקמת עסק חדש אלא גם אישורים לניהולו של עסק קיים. עלינו לראות את ההרשעה של אולמרט ואחרים במשפט הולילנד לא רק בהקשר של ביצוע עבירות פליליות, אלא בצורך ליצור מהפכה שתחסל כליל את הצורך בשירותי המאכערים בישראל.
- 3.zeeviq 08/04/2014 12:53הגב לתגובה זורשימה למופת הן בתוכן והן ברמת הכתיבה. תודה
- 2.תקראו את פסק הדין 07/04/2014 14:34הגב לתגובה זומי שקרא את פסק הדין מבין שמהומה רבה על לא מאומה. הולילנד היא לא מפלצת. אולמרט ולופליאנסקי לא לקחו כסף לצידם..ואולמרט כלא לקח שוחד...אלא כמו שהשופט אומר ---יתכן....משפט חסר ראיות...תפסיקו לרקוד על הדם. דוד רוזן הרשיע גם את ואנונו מרשות המיסים על סמך עדותו של עד שקר...מפחיד.....ולסיום - אותו ירון זליכה ה"צדיק" - קנה בית פרטי בקרוב לשבעה מיליון שקלים וגרף קופון שמן מאוד מאוד מתיווך בנוגע למכירת כביש 6 כאשר הוא עסק גם בנושאים הקשורים לכביש 6 בתוקף תפקידו הממשלתי שבועות ספורים לפני כן....אז....שלא יעבדו עליכם....
- 1.רגולציה = שחיתות! 07/04/2014 12:11הגב לתגובה זוכל פעם שנותנים לממשלה להתערב במשהו היא רק מחרבנת אותו עוד יותר.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.