פקיעה שתצא משליטת הסוחרים - רק מתחת ל-1190

עלייה בתנודתיות של הבורסות בחודש אפריל. עליות וירידות של 1% הפכו לשכיחות יותר, שלא לומר על 2% שבועי. הדבר מצביע על עצבנות גוברת בקרב הסוחרים. לא בטוח שהתמריצים לכלכלות מספקים את התוצאות הרצויות. למעט הבורסה בארה"ב וביפן שמושפעות ישירות מהדפסות כספים, רוב הבורסות איבדו את התשואה החיובית מתחילת השנה. יש אווירה בארה"ב לקנות את השוק באוק' ולמכור במאי, לכן התשואה בחודשי הקיץ נמוכה.

אצלנו השוק התעורר לחיים - תנודתי, המחזורים עלו לאזור המיליארד. לפתע תנועות של 1% במהלך היממה הן עניין שגרתי בשבוע האחרון. שום כוח לא הצטרף או נפרד מהשוק השבוע. לתשומת לב ההנהלה - זה קורה בלי תוספת של שעה. תמיד ברגעי השפל עת בתי השקעות מפסיקים לסחור במעו"ף, שחקנים עוברים לסחור בחו"ל, ההתענינות בבורסה בשפל, אין כותרות מיוחדות.

לאחר מכן חולפת תקופה, ומתקיים האינטרס שלקבוצה כזאת או אחרת לנסות להעיר את המת - בזירה הכלכלית הטילו מיסים חדשים על כל משפחה, יוסיף עלויות חודשיות של כמה מאות שקלים. מי שלא סגר את החודש יהיה לו קשה עוד יותר. מחאה נגד הבנקים יצאה לדרך, זאת לפי גרף מדד הבנקים ששבר אתמול רמת תמיכה מהותית. כנראה לא צופים להם נופת צופים בעתיד וכל מיני שינויים יכולים להיכנס במשוואה של הבנקים מול הציבור.

מדד המעו"ף מתנהל במגמה שלילית. 1220 אזור התנגדות, 1165 אזור תמיכה.

sp:קבע שיא ב-1590 ומשם נסוג 4%. 1570 אזור התנגדות ו-1500 פוטנציאל ירידה.

דולר:יציב. מתחת ל-3.67, יכול לרדת ל-3.55

אופציות מעו"ף:

מי ששואל מדוע השוק התעורר השבוע, התשובה נעוצה בשחקני המעו"ף. אכן - הם קיימים, והשבוע הם קמו לנעוץ שיניים במי שהעז לכתוב אופ' ולא לסגור בסטיית 10.5. כשבועיים ומחצה מתחילת החודש השוק נע בכבדות על 1245-1225 - מצב אשר יצר שחיקת פרמיות, רווח לאוכפיסטים וירידת סטייה עד ל-10.5' שנחשבת לנק' קיצון לאורך השנים. כשזה קורה בדרך כלל קורה מהלך חד בשוק, מה שאכן קרה. השוק נפל מ-1230 ל-1191 . השוק נסחר בדישדוש עם מחזורי מיליארד שקלים. רצועת הדישדוש הידועה היא 1170-1250.

הבעיה כתמיד, שהדישדוש נמשך לאורך זמן על טווחים צרים בתוך הטווח הגדול, והמהלכים קורים מהר בזמן שהשוק רדום. ניתן לראות, כדוגמא, איך אין התעניינות בשוק כאשר ביום ה' אופ' פוט עלו ב-3 דקות האחרונות למסחר

ב-300%, ולא נרשמה על כך מילה באתרי הכלכלה או בפורומים למיניהם.

גם השבוע, כאשר התנודתיות גדלה, משייכים אותה לסיבות מבחוץ - פעם זאת ירדן והכוחות האמריקנים, ופעם זאת התוכנית "המפתיעה" של הקיצוצים. הסיבות הללו קיימות ברקע מזה חודשים, רק שאף אחד

לא קם כדי לנער את השוק מתרדמתו - הפעם כן קמו.

סטיות התקן למאי נמוכות, אני עדיין לא מזהה כתיבות מרובות של סוחרים, וזאת פקיעה ארוכה. סביר להניח שהתנודתיות החדשה תימשך והשוק לא ידשדש לאורך זמן על המקום כמו בחודשים האחרונים. פקיעה מיטבית לכותבים היא מעל 1200. פקיעה שתצא משליטת הסוחרים - רק מתחת ל-1190. רצוי לשהות עם הגנות במידה והשוק ירד מ-1165 או יישאר מתחת ל-1210.

לעמוד הפייסבוק של דוביד

הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון.

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ד 26/04/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    כדאי ללחוץ ליק בפיסבוק https://www.facebook.com/Duvid.info ויום ג' יש שיעור מבוא לקורס מיוחד לאופ' מעוף
  • קוני למל 29/04/2013 03:09
    הגב לתגובה זו
    יונתן קריספין יקח קורס קצר בנושא אצל דוביד.
  • 6.
    אני מציע שיונתן קריספין יקבל עיצה טובה מדוביד. (ל"ת)
    קוני למל. 25/04/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תודה על הסקירה (ל"ת)
    Astrateg 25/04/2013 07:40
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלי 24/04/2013 07:33
    הגב לתגובה זו
    תודה
  • 3.
    אחד 23/04/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    ביזפורטל 12.1, גלובס 10.2, אופשיונליי 14.1 מי צודק?
  • קוני למל. 25/04/2013 21:09
    הגב לתגובה זו
    גם זה צודק, גם זה צודק, וגם זה צודק. וגם אתה צודק.
  • ממוצע 23/04/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    הם סתם כותבים נתונים, מי יבדוק אותם? כמה מכם באמת יודעים איפה לבדוק את הנתונים? מה אתה מתרגש... תזרום ואף תקח אותם יותר מידי ברצינות
  • חישי 23/04/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    גלובס מדבר לפני שירדנו מ1225 אופשינליין מדבר כשהייניו ב1191 וביז מדבר על כרגע היום
  • 2.
    פיחי 23/04/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    מתחת 1200
  • תירשום אתה תירשום (ל"ת)
    פקיעה הסתימה ב1207.9 29/04/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
  • אתה מוכן לשים על זה את החיים שלך ? (ל"ת)
    ממוצע 23/04/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אודי 23/04/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    מה יקרה אם המדד ירד מתחת ל 1190 ?
  • אז כולם יגידו אמרנו לכם :) (ל"ת)
    ממוצע 23/04/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
  • ע 23/04/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    יהיה סקוויז
  • ברור - כל אחד פה בעד יכולות מדהימות לחיזוי :) (ל"ת)
    ממוצע 23/04/2013 14:56
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)

מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?

יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה

יעקב צלאל |

בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.

לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.

לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור. 

היסטוריה

היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.

דלק מערכות רכב

דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.

ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.

שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)

מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?

יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה

יעקב צלאל |

בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.

לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.

לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור. 

היסטוריה

היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.

דלק מערכות רכב

דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.

ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.