קבוצת האחים נאוי - המרווחים הגדולים ממחנק האשראי במשק
בתחילת החודש, פרסמה המחלקה הכלכלית של איגוד התעשיינים את עיקרי ממצאי סקר הציפיות בתעשייה לרבעון הראשון של שנת 2013. הסקר מציג את התפתחויות התעשייה בתחומים נרחבים, החל מתפוקת התעשייה והמכירות ועד גיוס עובדים ומשלוחי הייצוא. ע"פ כלכלני המחלקה הכלכלית, ברבעון האחרון של שנת 2012 המשיכו התעשיינים לדווח על גידול בהוצאות המימון הריאליות, תוך התמתנות ניכרת בקצב הגידול. ההתמתנות הנ"ל, מיוחסת להפחתת ריבית בנק ישראל במהלך הרבעון האחרון של שנת 2012. לרבעון הראשון של שנת 2013 צופים התעשיינים גידול מיתון נוסף בהוצאות המימון הריאליות. בנוסף, נרשמה התמתנות קלה בדיווחי התעשיינים על קשיי אשראי. כלכלני איגוד התעשיינים, מציינים מס' נקודות מהותיות:
- אחוז התעשיינים המדווחים על קושי בשמירה על מסגרת אשראי הקיימת, ירד בתקופה הנסקרת ל-41% לעומת 46% בסקר הקודם.
- 48% מהתעשיינים שנזקקו לאשראי חדש, נתקלו בקושי לקבלתו, בדומה לשיעור בסקר הקודם (50%), למרות ההקלה המסתמנת ברמת הקושי, עדיין מצביעים דיווחי התעשיינים על קשיי אשראי בלתי מבוטלים איתם מתמודדים התעשיינים.
- 53% מהמפעלים הקטנים והבינוניים (עד 100 עובדים) שנזקקו לאשראי חדש, נתקלו בקושי לקבלתו לעומת 48% שדיווחו כך בסקר האחרון. במקביל, דיווחו 48% מהמפעלים הקטנים והבינוניים כי נתקלו בקושי בשמירה על מסגרת אשראי הקיימת, לעומת 53% שדיווחו כך בסקר הקודם.
גם המגזר העסקי חווה בעיה דומה. ע"פ מחקרי שוק שפרסמה חברת BDI, עולה כי בשנת 2012 נסגרו כ-41,500 חברות ועסקים - נתון זה מהווה עלייה של כ-6% לעומת שנת 2011. הסיטואציה שנוצרה פתחה לחברות העוסקות במימון חוץ בנקאי חלון הזדמנויות להגדלת היקף העסקים שלהן. שכן כעת, אל מול הקשיים וההתניות שמערימים הבנקים בקבלת אשראי, נוצר צורך ממשי לאשראי מצד הסקטור העסקי והתעשייתי.
שוק האשראי החוץ בנקאי הינו חלק בלתי נפרד מפתרונות המימון הקיימים לעסקים. קיומו של שוק זה מחזק את השווקים הפיננסים ותורם לפיזור הריכוזיות, לשיפור התחרותיות ע"י מחירי אשראי נמוכים ולהגדלת פוטנציאל הצמיחה של המשק.
קבוצת האחים נאוי, נמנית בין החברות המובילות והוותיקות בענף. לחברה ניסיון של כ-25 שנה בתחום המימון החוץ בנקאי. החברה מדווחת כי נכון ליום 30.09.2012, מסגרות האשראי מבנקים עומדות על 650 מיליון ש', כאשר יתרת האשראי מתאגידים בנקאיים עומדת על למעלה מ-490 מיליון ש'. יתרת תיק האשראי ללקוחות הינה 648 מיליון ש'. המח"מ הקצר של תיק האשראי מאפשר לחברה לגלגל את תיק האשראי מספר פעמים בשנה. 73% מתיק האשראי נפרע בטווח של 90 יום וכ-83% מתיק האשראי נפרע בטווח של 120 יום. יתרת ה"מושך" הגדול ביותר הינה 1.58% מיתרת האשראי.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדה התשואה השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות על 15.64%. ההפרשה לחומ"ס עומדת על 4.2 מיליון ש' המהווה כ-0.68% מיתרת האשראי (במונחים שנתיים). לחברה בסיס לקוחות המונה למעלה מ-1000 חברות ועסקים המפוזרים על מגוון ענפי המשק. כגון סקטור הנדל"ן 14%, התשתיות 13%, מזון וחקלאות 7% וטקסטיל 10% (נכון ליום 31.12.2011).
כאשר בוחנים את הנתונים החשבונאיים, מגלים כי החברה יודעת לשמור בעקביות על שורת הכנסות והרווח הנקי. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 דיווחה החברה על הכנסות בגובה של 71 מיליון ש', כאשר הרווח הנקי עומד על 39.1 מיליון וההון העצמי עומד על 136 מיליון ש' שמהווים 21% מהמאזן.
השבוע פורסם, כי האחים נאוי אשר מחזיקים כ-90% בקירוב מהון המניות של החברה, פועלים למכירת 15%-20% ממניותיה לגופים מוסדיים תמורת 55-60 מיליון ש' - מחיר המשקף לחברה שווי של כ-300 מיליון ש'. כאמור, קבוצת אחים נאוי נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-180 מיליון ש'. אך שווי זה איננו משקף אופציות שמחזיקים בעלי השליטה ונמצאות עמוק "בתוך הכסף".
מימושן של האופציות למניות ישקף לחברה את השווי לפיו ייכנסו הגופים המוסדיים. חשוב לזכור, האחים נאוי נכנסו לבורסה בתחילת שנת 2011 ע"י רכישת השלד הבורסאי "גולדן אקוויטי", ויציקת פעילותם הפרטית בתחום האשראי החוץ בנקאי לתוכו. בתחילה, החזיקו האחים בכ-70% מהון המניות, ובמקביל קיבלו ללא תמורה אופציות למימוש בעוד 20% מההון. עם פרסום הצעת המכר, הודיעה החברה כי היא מאמצת מדיניות דיבידנד של 25% מהרווח הנקי באופן שתובטח תשואת דיבידנד שנתית בשיעור של 5% עד שווי חברה מירבי של 500 מיליון ש'.
לסיכום, הקשיים אשר מערימים הבנקאים המסחריים על הסקטור העסקי והתעשייתי פותחים חלון הזדמנויות רחב עבור תעשיית האשראי החוץ בנקאי. האחים נאוי ידעו להשביח ולהגדיל את תיק האשראי שבראשותם ע"י ניצול הביקוש הער שנוצר לאשראי ומימון. כעת מגיעים אל החברה לקוחות חדשים בעלי מצב פיננסי טוב יותר מבעבר, דבר אשר מאפשר להם להעלות את איכות תיק האשראי.
יחד עם זאת, קבוצת נאוי כחברה ציבורית, מספקת למשקיעים נדבך חשוב בדמות שקיפות, וכן עמידה בדרישות החוקים והתקנות של הרשות לניירות ערך. החל מוועדת ביקורת ועד דירקטורים חיצוניים.
- 3.מייק 30/01/2013 18:17הגב לתגובה זומדובר בכל זאת במלווים בריבית
- 2.מכיר את האחים נאוי- אנשים הגונים (ל"ת)חד עין 30/01/2013 15:16הגב לתגובה זו
- 1.קבוצת נאוי- אחת ההנפקות המוצלחות שהולכות להיות.... (ל"ת)אחד העם 30/01/2013 13:18הגב לתגובה זו

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
- טראמפ ג'וניור מגייס 260 מיליון דולר לספאק; ועל נכסי הקריפטו של המשפחה
- טראמפ בישראל: "יום היסטורי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.