סטייה נמוכה למדי שאיננה מגלמת דבר מהרעש שקיים בסביבה
מדדי העולם עושים גיחה מעלה, עם הבדלים בין בורסות אירופה לארה"ב. הדאקס צמוד יחסית לשיא השנתי, הבורסה בישראל גם כן אך לעומת זאת הבורסה בארה"ב רחוקה 4%. עניין הצוק הפיסקאלי גורם לחולשה בשוק והמתנה. מאמינים שהנושא ייפתר, אבל זה מעיב על השוק. סוף שנה ברקע, תשואות נשמרות, הבורסות עשו את שלהן למשקיעים. אם עניין הצוק הפיסקאלי יפתר מהר - סביר שנקבל עוד קצת ראלי לסוף שנה שישפיע על הבורסות מסביב לטובה.
הנושא המדיני מעיק על ישראל. האו"ם דורש לתת למשלחת להיכנס לבדוק את מתקני הגרעין. אירופה מזמינה שגרירים לשיחה בגלל החלטות לבנייה של ממשלת ישראל. העולם שהיה לימינינו במבצע בעזה, האמין שאישור לפלסטינים באו"ם לא יגרור סנקציות ישראליות. ישראל אולי לא האמינה שהאירופים יגנו והאו"ם יאשר החלטה שמעולם לא ניתנה - לבדוק מתקני גרעין - ואיך כל זה לא משפיע על הבורסה?
הבורסה מאמינה ב"יהיה בסדר". כל עוד יש כאן מילים ללא תוכן, נזיפות ללא סנקציות - הבורסה יכולה לשמור על פאסון. לפי דעתי, עקב הידיעות מ-48 שעות האחרונות צריך להיות עם אוזן פתוחה לחדשות. גם העניין הסורי תופס מקום בחדשות. אסד מתקרב להחלטה של תמות נפשי ..
הדולר לא מגיב לשום דבר, נח על 3.8 - רמת התמיכה שלו, וניתן לומר שהוא אדיש ומעיד שהחדשות הן חדשות, אבל הפעילים עדיין לא מורידים אבק וחוששים. 3.8 נק' אפשרית ללונג דולר, בלי קשר לאירועים.
מדד ת"א 25 הגיע אתמול לעבר 1240, ונסוג חזרה. רמה זאת תיפרץ להערכתי רק במקביל לעליות בארה"ב. אין לנו כאן עצמאות לעלות לבד כרגע מעבר לרמה זאת, לפחות כל עוד אין שקט מדיני. יש אפשרות להיות אופטימי כל עוד אנו מעל 1210. טיבען של חדשות הן להתחלף. אירוע במדינה רחוקה יכול להסית את תשומת הלב מישראל, שכרגע תופסת מקום מרכזי בסלון הארופי.
sp:
עלה לעבר ה-1430 ונסוג חזרה.
מדשדש בטווח 1400-1430
אופציות מעו"ף:
סטייה נמוכה למדי שאיננה מגלמת דבר מהרעש שקיים בסביבה. היא מגלמת את השקט של חודש דצמבר שלרוב מסתיים בעליות. עד כה, מרכז הכתיבות באזור הנוכחי. מורגשת ההמתנה של גופים על הגדר שאינם כותבים ולא במלוא המרץ ומחכים לאפשרות שהסטיה תעלה. השחקנים ירוצו מעלה במידה והשוק ייעלה מעל 1240. מסגרת הכתיבות הנוכחית מוכנה לכך. אבל השוק בהמתנה ולא מיהר לדלג מעלה בלי חיבוק עולמי. כלפי מטה השבוע ניתן היה לראות שהפוטים לדצמבר נכתבים מתחת למדד 1200. זאת מחשבה נכונה ש-1200 תישאר תמיכה ללא אירוע משמעותי. סך הכל הציפיות של הסוחרים לדצמבר יחסית שקט, כזה שיסיים את השנה בטוב. לדעתי יש התפתחויות באזור שצריך לזכור ולא לזלזל. השוק רדום, מחזורים נמוכים ללא חששות מיותרים .
פקיעת נובמבר הסתיימה על 1226.56 ומחזור יומי של 2.92 מיליארד שקל, מתוכם 1.2 מיליארד מחזור בפקיעה עצמה. ממזמן לא חווינו מחזור יומי כזה גדול. בסך הכל היה כאן מפגש של קונים מול מוכרים. מי יותר חכם נדע בסוף דצמבר.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון ומרצה למסחר באקדמיית ברק קפיטל
אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
- 3.ד 04/12/2012 13:38הגב לתגובה זותנועה.כאן יש מבחוץ אירועים שאם יסלימו השוק יכול לנוע חד.לא חייב לקנות אוכף,אפשר לקנות קטנים מהצדדים. בכתיבות מקבלים מעט כי מצפים לרגיעה בחודש סוף שנה,והתנועות קטנות עד כה במהלך היום.
- 2.בהמשך לתגובה 1: מדוע בכתיבות מקבלים מעט יחסית החודש? (ל"ת)עוד אחד 04/12/2012 11:40הגב לתגובה זו
- הוא כתב-הסטיה נמוכה (ל"ת)איציק 04/12/2012 17:27הגב לתגובה זו
- 1.ראובן 04/12/2012 10:28הגב לתגובה זושלום יונתן, האם כדי לקנות את האוכפים 1230 או 1240 במקום לכתוב אותם? הרעיון שלי נובע מהעובדה שבכתיבה מקבלים מעט מאוד כסף החודש (יחסית) אשמח לדעת מהי דעתך? (אני יכול גם לממן קצת את הקניה עם כתיבות רחוקות)..מה דעתך?
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
