מי שרכב על הקולים - הרוויח; מי שלא האמין - הפסיד לא מעט
אחרי חופשות החגים הבורסה חוזרת לפעילות רגילה ללא הפוגות. אם היה צריך הוכחה לכך שהבורסה לא צריכה הארכת שעות מסחר אלא טריגר, הגיעה תקופת החגים בה עלה השוק כ-10% ומחזורי המסחר ביממה מקוצרת היו מעל מיליארד ש'. נכנסו כספים בלי להביט על שעה חופפת מול ארה"ב בערב - כשיש סיבה הכסף מגיע גם בלי שעות חפיפה. הטריגר היה דחיית מתקפה אפשרית על אירן.
הבורסה עלתה וכעת החלו הכותרות בעיתונים שזה משקיעים זרים. מה שמעניין שאף פעם לא קולטים את פעילותם ברגע הראשון, כלומר לפני ה-10%, אלא רק אחרי - אז מחליטים שצריך להצית את הדימיון של הציבור כדי שיקנה אחריהם. זרים יכולים לקנות מניות ספציפיות או לתת אווירה חיובית. הציבור מביא עוד כמה אחוזים למסיבה,אך אותו מזמינים אחרי העלייה החיובית הגדולה.
כבר מזה חודש וחצי שווה להיכנס לבורסה, אבל אז היו מחירים נמוכים יותר.
מי שנכנס כעת או מחליט להיכנס בעתיד הקרוב, כבר לוקח סיכון שהוא יעבור זעזועים של ירידות. לכן עדיף לראות ימי מימוש או יציבות, ולשים לב שהמדד לא נחלש מתחת ל-1200 הנק'. לקונים מניות בתקופה הנוכחית - ה-1200 מהווה כאזור תמיכה.
הממשלה אספה כ-3 מיליארד מיסים במקום 50 מיליארד ברווחים כלואים השייכים ברובם לחברות בורסאיותרק מכיוון שאי אפשר, לדבריהם, לגבות מעבר לכך. בארה"ב וורן באפט מבקש שיקחו ממנו יותר מיסים ושומעים אותו בנושא. בצרפת ובריטניה מעלים את מס העשירים ל-75%. זה הרבה מאוד לא?
בישראל נתנו מתנה של מיליארדים.
מדוע העיתונות בארץ לא יוזמת ראיון עם אחד מבעלי הרווחים הללו? לבטח חשובה להם תדמית ציבורית. אולי נבין את הצד שלהם - מדוע הם משלמים 5% מס ולא 30? אבל אף אחד לא שואל אותם וזה לא תופס כותרות בעיתון. מדובר בחברות בורסאיות, וכמו שלא מדברים על זה, כך מספרים על זרים שמגיעים רק אחרי 10% עלייה בבורסה. כאילו העיתונאי פותח את הפה רק כשמישהו מאשר לו מלמעלה.
רק בישראל מעמד הביניים משלם את ההפרשים בין המיסים הכלואים. זה מתבטא בכל תחום כולל בחירות אפשריות. אם היה ניתן סיקור אמיתי וראיונות כמו שצריך - זה לא היה קורה.
אופציות מעו"ף
עלייה מהירה של 5% מ-1172 ל-1230 אחרי הפקיעה לא השאירה הרבה דימיון. מי שרכב על הקולים כי הבין שפריצה בשוק מתקיימת מעל 1175 ללא קונספירציות - הרוויח. מי שלא האמין וחשב שתמיד השוק יישאר בשליטה של כותבים - הפסיד לא מעט. בשוק כרגע אין הרבה כתיבות מעל 1200. הסוחרים עדיין לא נכנסו במלוא המרץ לכתיבה. לכן מצבת הכתיבות עדיין נמוכה מרמת ה-1200.
אני משער שהסוחרים יתאימו את הכתיבות מעל רמת ה-1200 בינתיים. עד כה מי שכתב בתחילת החודש את אופ' אוק', הפסיד כסף. הסטייה עלתה מעט והשוק שינה מיקום. צריך לעלות מדרגה מעלה. מי מסוחרי היום שראה שוק מתפרע ונע עם תנודות ואופ' עולות עשרות אחוזים בדקות - שיירגע. השוק לא מתנהל כך לאורך זמן, כדאי לחסוך כסף ולא להאמין שמה שקרה בשבועיים האחרונים הוא נחלת השוק לאורך זמן. השוק יירגע, יטעה ולכן כדאי לחזור לפרופורציות
לסיכום, מהלך גדול אחרי דישדוש של חצי שנה פרץ מעלה. אמור להיות עיבוי כתיבות של סוחרים, מצבת הכתיבות מעל מדד 1200 נמוכה יחסית.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון ומרצה למסחר באקדמיית ברק קפיטל
- 10.דוביד מזל טוב ליום הולדתך (ל"ת)שי 10/10/2012 12:35הגב לתגובה זו
- תודה רבה (ל"ת)ד 10/10/2012 13:53הגב לתגובה זו
- 9.ברק 10/10/2012 12:35הגב לתגובה זוהיית יודע מתי להיכנס ומתי לצאת לידיעתך קול 1230 נלקח מ200 שח וקיבל ליווי עד 1700 שח זה מספיק לך?
- 8.ד 09/10/2012 22:46הגב לתגובה זועידכונים במייל. [email protected]
- 7.מייק בורשטיין 09/10/2012 19:32הגב לתגובה זו" מי שרכב על הקולים - הרוויח " ? - , מה שנכון הוא כי: מי שרכב על הקולים - הרוויח אם הוא יצא בזמן, אם לא הוא מצא את עצמו רוכב על נמר דוהר - למטה.
- 6.חייבים לסחור כמו שאר אירופה - בין 1000 ל 1830! (ל"ת)lepxii 09/10/2012 19:11הגב לתגובה זו
- 5.קוני למל 09/10/2012 16:13הגב לתגובה זועכשיו אתה ניראה ממש מה זה יפה !
- 4.אחד 09/10/2012 11:21הגב לתגובה זוהממשלה הבזיונית הזו וויתרה על מיליארדי שקלים ממסים שחברות היו צריכות לשלם. את החור בתקציב גבו ממעמד הביניים אין לו סוללה של רואי חשבון ועוכרי דין, על ידי העלאת מחירים בכל תחום אפשרי : דלק, מים, מעמ, וקיצוצים בשרותים ממשלתיים. בושה וחרפה , ממשלה של פושעים.
- 3.תודה דוביד,נהנתי (ל"ת)אבי 09/10/2012 10:54הגב לתגובה זו
- 2.מהמר מחושב 09/10/2012 10:44הגב לתגובה זועשיתי מספיק כסף שיספיק לי לשנה
- 1.אוהך אוהב וכל הכבוד על התמונה החדשה (ל"ת)אוהב אותך וכל הכבוד 09/10/2012 10:42הגב לתגובה זו
- ד 10/10/2012 13:51הגב לתגובה זו[email protected] kghsfubho ,ul hunh
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
