לקראת הפקיעה ביום ה' - מה אומרת מפת הפוזיציות?
הבורסות בהמתנה למעשי ברננקי ודראגי האירופי. הציפיות גדולות למדי, הבורסות אחרי מהלך ער של עליות שערים על החשבון של מתק השפתיים של החלונות הגבוהים. השווקים בטוחים במהלכים, ועל כן התפשטה אדישות מסויימת. כל דבר מוביל לעליות שערים. בכל מקרה תהיה תוכנית של הנגיד כדי לשפר את העתיד, ואם הנתון טוב לכלכלה אז גם ככה צריך לעלות כי הנתון הפתיע לטובה.
ההמתנה אמורה להסתיים בסופשבוע כאשר הנגיד האמריקני יצטרך לפרוע שטרות ולתת למשקיעים מה שהם רוצים. הוא כבר אמר השבוע שכנראה יכריז והזמן אוזל כי הבחירות בפתח. המועמד הרפובליקני כבר הודיע שברננקי לא ימשיך אם ייבחר לתפקיד. מה נשאר לברננקי לעשות אם לא לתת תוכנית שתעזור לאובמה.
ההשפעה על הבורסות צפויה להיות טובה במידה והתוכנית תהיה הפתעה. יש סיכוי שתכנית לא תרצה את המשקיעים ויהיו ירידות בימים שלאחריה.
יש כאן צומת דרכים חשובה להמשך. כפי שראינו בסופ"ש האחרון הנגיד האמריקני כבר אמר שהתנאים טובים לתוכנית חדשה, אבל השווקים לא הריעו ברקע - מה שאומר שחלק לא מבוטל מהמילים כבר מגולם, וכעת ממתינים לראות אם יקיים את הציפיות.
במידה וה-sp יעבור את רמת ה-1420 יוכל להמשיך לנוע מעלה. ירידה מ-1395 תוציא מהלך יורד לדעתי. מדד המעו"ף מתייצב מעל 1110. מנגד המוכרים באים ב-1120. כאן אנו תלויים גם כן בביצועי חו"ל. לפחות הכיוון של הבוקר. אנו כמובן לא עם תשואות כמו אלה שמעבר לים מתחילת השנה כי יש לנו הרבה גורמים מעיקים, במיוחד מההיבט הביטחוני.
כמות השורטים על ת"א 25 גדלה למדי בחודש האחרון. יש מי שמאמין שיהיו ירידות שערים ופועל בנחרצות במכירת מניות בשורט. הכוונה בעצם שמוכרים מניות מושאלות. אם לא היו פועלים במכירה, השוק יוכל לעלות הרבה יותר כי לא היה לו גורם מעקב. למעשה המכירה בחסר של המניות מחליפה את המוכרים שלא קיימים בשוק. השוק שלנו חסר מוכרים כעת, אז מוכרים בשורט.
בעתיד הרי לא יהיו קונים רבים, המוכרים בשורט יהיו ברקע ויקנו חזרה מניות.
ברוב המקרים המוכרים בשורט צדקו. יש מקרים שזה גרם לתוצאה הפוכה וליבה עליות שערים.
דולר:
צמוד ל-4 שקלים ובינתיים לא נראה שיפרד משם דרמטית עד לפקיעה.
אופציות מעו"ף:
הסוחרים כתבו לא מעט פוטים השבוע שערכם התגמד כדי לאזן את מפת הכתיבות החודשית יותר מעלה. אלו כתיבות שנועדו לשפץ כתיבה חודשית.
מנגד נכתב לא מעט קול 1130 ומעלה. בעצם התנהלות הכתיבות מעידה שחלק מהסוחרים השלימו שצריך לאזן כתיבות על אזור גבוה מהחשיבה המקורית. מתחילת החודש הכותבים זורמים אם כי חייהם היו קשים מנטאלית עם כל הכותרות בעיתונים.טווח התנועה החודש היה מינורי על 40 נק'. בעבר הלא רחוק, כאשר טווחי תנועה היו כה קטנים, בחודש לאחר מכן כבר היה משהו יותר בומבסטי מבחינת תנועה חודשית. סטיות התקן נמוכות למדי גם לחודש הבא. יש לקחת בחשבון שלחודש ספטמבר יש מיעוט ימי מסחר וגם תהיה חזרה עם תגובה מאוחרת לנעשה בחו"ל. לא פעם זה מתכון לכך שתנועות חדות בפתח. זאת הסטטיסטיקה כשיש הרבה ימים בחסר.
לפקיעה הקרובה אנו מגיעים כאשר השוק ברמת שיא חודשי, עם כמות שורט גדולה על מניות ושוק אופציות שממתין רוב החודש למימוש וירידות שלא מגיעות. הפקיעה ביום ה' עשוייה להיות מושפעת ממלל חיצוני כלכלי של הפד או דראגי. ממזמן לא היתה לנו פקיעה רועשת עם תנועה חדה בבוקר של 20 נק'. אפשר לקחת בחשבון שפרפרים קיצוניים זולים למדי ושווה לעשות במחירי סוף עונה. כל חודש שזה לא קורה, זה מתקרב.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון ומרצה למסחר באקדמיית ברק קפיטל
- 11.מהמר כבד 29/08/2012 09:57הגב לתגובה זואולי היום אמכור חלק.... יש הצעות?
- 10.אלון 29/08/2012 09:11הגב לתגובה זולא חושב שהמדד יזוז בפקיעה, ישאר ברמות - 1105 - 1115 טוב לכל הכותבים. סיכוי קלוש לריצה למעלה ב- 10-15 נקודות.
- 9.דוביד 29/08/2012 08:11הגב לתגובה זו[email protected] לקבלת עידכונים במהלך השבוע. תודה למשתתפי האשכול.
- 8.matan3000 28/08/2012 16:31הגב לתגובה זו850 עוד החודש. כל הנוסטרו מושקע בפוטים.
- 7.איציק 28/08/2012 15:22הגב לתגובה זוכל חודש מציירים לנו את מפת הדרכים מחדש- ותמיד, אבל תמיד, מפת הפוזיציות מראה את אותו הדבר: אפשרות לפקיעה 20-25 נקודות לכל כיוון מהמדד במועד פרסום המפה. לא מצחיק ?
- מיידוף 28/08/2012 15:54הגב לתגובה זולא אמרת כלום, 2000-2500 שח לכל כיוון. חברים, פעם פעמיים תצליחו לפגוע בהימור שלכם, אבל ברוב הפעמים תפסידו, זה ממכר וכל הסיכויים נגדכם. החלום להתעשר גדול מכם! כל עוד אתם לא לוקחים הלוואות ורק מבזבזים את המשכורות החודשיות שלכם, סבבה....בהצלחה פראיירים...
- 6.יחיאל אלוני. 28/08/2012 13:07הגב לתגובה זותפסיק להלעיט את האנשים בדברים לא לכאן ולא לשם. תודה הכל הימור. אחרת אף יהודי לא היה צריך לעבוד. רק לשחק בבורסה.{מי יכין לנו את האוכל שאנחנו אוכלים}.
- סוחר סמוי 28/08/2012 15:34הגב לתגובה זודעתכם מדוע אתם קוראים את הסקירות של דוביד ואחרים במעוף במקום זה לכו לעבוד ותנו לנו לנוח.
- 5.שין בן דלד 28/08/2012 12:43הגב לתגובה זומעניין
- 4.מתעניין במעוף 28/08/2012 12:42הגב לתגובה זוhttp://www.bizportal.co.il/shukhahon/nigzarim_strategy.shtml#okafim נראה שהאוכפים והפרפרים הם תמונת ראי. האם זה מקרי או יש קשר? רואים שיש הרבה פרפרים ב 1120-1130 , לעומת זאת הרבה אוכפים ב 1050 . נכון לעכשיו מי שיש לו אוכף ב 1050 נמצא בהפסד עצום כי המדד ב 1110, האם אכן יש כל כך הרבה פוזיציות בהפסד עצום ?משהו לא נראה לי הגיוני בנתון הזה.
- ד 28/08/2012 17:50הגב לתגובה זובונים על פקיעה שם
- רק חלק בונים על פקיעה ב 1050? מדובר בהמון פוזיציות (ל"ת)מתעניין במעוף 28/08/2012 23:18
- 3.ציון 28/08/2012 11:08הגב לתגובה זומאחר ואתה מקצוען אמיתי בכתיבת אופציות,תרשה לי בבקשה לתקן אותך בכתיבת מילים נכונות: 1. "השוק יוכל לעלות הרבה יותר כי לא היה לו גורם מעקב"...כוונתך בוודאי ל- מעכב ! 2. "ממזמן לא היתה לנו פקיעה רועשת" ...ממזמן ? אין מילה כזו..התכוונת בוודאי ל "מזה זמן".... מצטער אם נפגעת, לא התכוונתי לכך, יום טוב.
- וצומת זה זכר (ל"ת)אבשלום 28/08/2012 15:56הגב לתגובה זו
- ד 28/08/2012 12:42הגב לתגובה זועיברית שפה יפה.
- 2.מיידוף 28/08/2012 10:28הגב לתגובה זואבל כל אחד מכם קתולי יותר מהאפיפיור... אבל זה עושה לכם טוב, אז למה לא, מיליונריים לא תצאו ממסחר באופ'
- 1.מורן 28/08/2012 10:20הגב לתגובה זוראשית תודה דוביד תמיד כיף לקרוא וללמוד ממך. שאלה-מה דעתך על האוכפים הרבים שנפתחו בסטרייק 1120 האם מרמז על הישארות בקו הצר 1115-1110 לפקיעה?בהמתנה לברננקי שכמובן יאכזב?
- אחד 28/08/2012 13:11הגב לתגובה זוhttp://www.bizportal.co.il/shukhahon/nigzarim_strategy.shtml#parparim ריבוי האוכפים נמצא ב 1050
- ד 28/08/2012 17:55על זה
- ד 28/08/2012 12:41הגב לתגובה זולא פעם יש צדק במפה שאת רואה,אבל בשבוע פקיעה אני מתייחס לכך פחות כי על כל כותב יש גם קונה במיוחד בשבוע פקיעה שהפרמיה כבר דקה למדי.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
