המעו"ף ב-1,110, וה'שחקנים' צריכים לשפץ פוזיציות
מדדי העולם עלו בעוצמה מעלה בשבועיים האחרונים, למרבה הפלא על אף ששום תוכנית הצלה חדשה לא יצאה בארה"ב או באירופה למעט דיבורים של המנהיגים. הבורסות עלו, במיוחד על דוח התעסוקה הסנסציוני שהתפרסם בארה"ב. דוח תעסוקה עלה בכמעט 50% על הציפיות המוקדמות. אפשר לומר שהצפי המוקדם כנראה היה נמוך למדי. הציפיות נמוכות מכדי שיצור אפקט חיובי. בתקופה האחרונה אנו רואים את הבורסות בחו"ל משנות כיוון לפי אימרות כנף של מנהיגים. או שמתפרסם נתון מעולה, בדיוק רגע לפני נפילה חדה.
הבורסה בישראל עלתה למדד 1110 השבוע ולא מעבר לכך. לאור העליות בחו"ל היה ניתן לחשוב שכאן תהיה דהירה במקביל, אבל הבורסה כאן ממשיכה לאכזב בביצועים, לדשדש ימים שלמים ולהמתין לטריגר חיצוני שיוביל משקיעים פנימה או החוצה. התשובות נמצאות בסוריה, בכלכלה המקומית ומעשי הקברניטים.
במצב זה של דישדוש ומשקיעים מנומנמים, זה יכול גם להגיע ביעף, בינתיים משתזפים כנראה ולא נכנסים למים השקטים של הבורסה. 1093 ו-1085 אזורי תמיכה.
דולר:
נרגע לעת עתה, ינוח בתקופה הקרובה באזור הנוכחי של ה-4 להערכתי.
sp:
עליות חדות למדי במדדי ניו יורק לרגל ציפיות לתוכנית Q3. אחרי שהתוכנית לא ניתנה למשקיעים מברננקי, הגיע דוח תעסוקה מצויין שדחף מעלה. 1370 אזור שיווי משקל אם יורדים, 1400-1420 התנגדות.
אופציות מעו"ף:
מדד המעו"ף עלה לשיא של 1,115 בסוף יולי. הסוחרים בנו עד כה על התנגדות זאת מבחינת פוזיציות. אזור הכתיבות המשמעותי החודש נמצא נמוך למדי על 1060-1070, לכן ההגעה ל-1110 מצריכה שיפוצים על מנת להתאים את הפוזיציות למדד. שוק האופציות ירד במחזוריו לממדים צנועים למדי. הנזילות לא גדולה. אם יקרה טריגר זו יכולה להיות בעיה להתכסות - לכן אני חושב שבעת הנוכחית צריך לפעול עם הגנות למרות מגמת העלייה בעולם כרגע, על כן רמות הסטייה כאן והויקס בארה"ב שמייצגות את התנודתיות והפחד נמוכות למדי ולא מגלמות שום תנועה חדה מעל 2% לכיוון מהיר.
בינתיים למדשדשים טוב עם תנועות המדד. הפרמיות נאכלות והשחיקה נמשכת, אם כי לא רבים מצטרפים לעגלת הדישדוש. לכל כיף יש סוף מתי שהוא ואף אחד לא רוצה לסגור את הדלת אחרון, לכן הגנות לכתיבה זה פשרה טובה.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
- 8.שווילי 09/08/2012 09:14הגב לתגובה זואולי עולה אולי יורד בקיצור חוץ מהגנבים אף אחד לא יודע מה יהיה. הכל ניחושים.
- 7.לינדה 08/08/2012 10:10הגב לתגובה זוטובים.בהצלחה.אני גם בשירות של הכותב הזה.מיעולה
- 6.סוקולובסקי 08/08/2012 07:15הגב לתגובה זולא להתייחס למה שהוא כותב ברצינות. מהסיבה שהוא כותב מה היה ,ולא מה יהיה.
- זה נכון, אבל צריך לעקוב אחריו על מנת לשפר את הנרמה. (ל"ת)קוני למל. 08/08/2012 12:25הגב לתגובה זו
- 5.בני 07/08/2012 16:58הגב לתגובה זוקניתי 50 יח פוט 970 ב180 ,האם תחזור עד הפקיעה לפחות ל160 שההפסד יהיה קטן?
- טמבל אחד, כבר עדיף שתהמר בקזינו, ככה תפסיד פחות (ל"ת)מעופן מתחילן 07/08/2012 21:00הגב לתגובה זו
- 4.סופסופ אחד שמבין עניין (ל"ת)טל 07/08/2012 13:57הגב לתגובה זו
- 3.קוני למל . 07/08/2012 12:14הגב לתגובה זו" שבעת הנוכחית צריך לפעול עם הגנות למרות מגמת העלייה בעולם כרגע ", השאלה היא - מתי צריך לפעול בלי הגנות ?. מה הקשר למגמת עליה ? מי שכותב קולים בוודאי צריך הגנות, לא למרות. חככככככ
- מותק 07/08/2012 17:34הגב לתגובה זוכי היא תרד.אם אין סוריה ברקע אז לא צריך הגנות.מגעיל אחד
- קוני למל. 08/08/2012 12:26ולכן מה לכתוב. תודה חמודי. חכככככככ
- 2.יוני 07/08/2012 11:49הגב לתגובה זוכתבה מעניינת ונכונה בהתאם לפוזיציות הפתוחות
- 1.ציון 07/08/2012 09:27הגב לתגובה זו"הגנות לכתיבה=פשרה טובה"..האם נכון להעריך מדבריך כי ההסתברות לעליות גבוהה (ולו במעט) מההסתברות לירידות? ואם כן-עד היכן? תודה
- דוביד 07/08/2012 11:08הגב לתגובה זומעל 1085.או מעל 1115. [email protected]
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
