סופר מריו יצליח לעצור את שקיעתה של אירופה?
נאומו של נגיד הבנק המרכזי האירופאי ממשיך לעשות גלים בשווקי ההון כאשר הפרשנים השונים חלוקים בדעתם. האם דראגי יצליח להציל את גוש האירו או שמא הוא רושם צ'ק ללא כיסוי?
אחת הדרכים בהן אירופה יכולה לפעול הינה "שפיכת כסף ממסוקים" אליבא דה ברננקי. נכון להיום, ארה"ב אמנם לא יצאה עדיין מהמשבר אך מצבה טוב משמעותית יותר משל אירופה וזאת נקודה מרשימה במיוחד לאור העובדה שהמשבר הנוכחי החל ממשבר חוב בארה"ב עצמה.
ההבדל המשמעותי בין אירופה לארה"ב הינו המבנה הפוליטי הפנימי. בעוד ארצות הברית (United State of America), כשמה כן היא, מורכבת ממספר מדינות מאוחדות, באירופה האיחוד הינו קוסמטי וישנם לחצים פוליטיים קשים יותר בכל מדינה ומדינה. לטובתה של אירופה משחקת העובדה כי הנגיד הנוכחי הינו ממדינה אשר הינה חלק מהבעיה (ולא הפתרון) ולכן התמריץ של מריו דראגי הינו גבוה יותר.
ברם, הנקודה החשובה באמת היא האמון. הכלכלה המודרנית כולה מבוססת על מערכת אמון. אמון במערכת הבנקאית, אמון במדינות שישרתו את חובן, אמון בסוכנויות הדירוג ובפשטות: אמון בשווקי ההון. קריסה של האמון הזה עלולה להיות הרת אסון וזו בדיוק הנקודה בה אנו נמצאים. העולם הפיננסי יכול לקבל התרסקות של יוון, אירלנד ואפילו פורטוגל. הרי מדינות פשטו רגל ושמטו חובות גם בעבר (הדוגמאות המפורסמות הן: ארגנטינה, רוסיה, טורקיה) והעולם המשיך. בסופו של יום, מבלי לפגוע בכבודן של המדינות המוזכרות לעיל, כל המדינות הללו הן כלכלות קטנות מתוך הכלכלה האירופאית ובוודאי מתוך הכלכלה העולמית. יחד עם זאת, העולם והעולם הפיננסי לא יישארו אדישים במקרה של פשיטת רגל בספרד או באיטליה. מי שחושב אחרת מוזמן להיזכר בהשלכות של פשיטת הרגל של ליהמן-ברדרס.
לכן, השאלה האמיתית היא, האם דראגי יצליח לשכנע את השווקים שהוא רציני וילך עד הסוף גם במחיר פגיעה בדורות הבאים (כרגע לא נראה שיש פתרון אחר). עצם ההצהרה לא תספק את השווקים לאורך זמן אך מספר צעדים נחושים, עקביים ובהיקף משמעותי עשויים להחזיר את האמון לשווקים ומכאן להביא לעליות שערים בשווקי ההון ואולי מבלי שיהיה צורך לפגוע בצורה בלתי הפיכה בדורות הבאים. אם יצליח לעשות זאת, למצוא את האיזון בין צרכי ההווה לעתיד אז הוא באמת יהיה סופר מריו.
- 3.בני 31/07/2012 22:38הגב לתגובה זורצינית מאוד חובה לציין את האבטלה שהגיעה לשיא של כל הזמנים וזה אומר הרבה ,לצערי יהיה קשה מאוד ואתה גם רואה שעד אכשו משחקי המילים של השרי האוצר\כלכלנים\נגידים,לא מועילים דבר והשווקים לפי דעתי יספגו מכה כלכלית קשה בלי שום ספק,אולי זה צריך לקרות בכדי שמישם יתחילו בעבודות השיקום של כלכלות אירופה ולא מדרך בועה שגם כך תתפוצץ מתי שהוא.
- 2.אורי 31/07/2012 21:48הגב לתגובה זואז - שלא יתנו עצות !!
- 1.דווד 31/07/2012 12:47הגב לתגובה זוטפלו בהיזדמנות ישראלית במקום לפרשן את השוק

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
